Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ground Zero 18 SPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ground Zero 18 SPL

    Har tenkt og kjøpe bilstereo
    og lurer på om Ground Zero GZPW 18 SPL er å anbefale?

  • #2
    Den er absolutt å anbefale! Brutal!

    Du finner den på youtube blandt annet. send meg en mail, så kanskje jeg kan gi deg et godt tilbud på den.

    Comment


    • #3
      Elemetet er bra oppbygd, men innen jeg anbefaler den, så ville jeg nok spørre om hva den skal brukes til og hvilken forsterker du har.

      Denne bassen kan være gud i rett kombinasjon, men den kan samtidig være ræva i feil.

      Så litt mer info innen du løper og kjøper hadde ikke vært dumt.
      Mvh
      J. Holm
      www.b2audio.com
      http://facebook.com/b2audio

      Comment


      • #4
        Du bør ha en kasse rundt 200 liter. Ved test klarte de 121 db ved 30hz.

        Forsterker mellom 3000 og 10 000watt behøves for å sparke liv i den

        Comment


        • #5
          Originally posted by Elutstyr.no View Post
          Du bør ha en kasse rundt 200 liter. Ved test klarte de 121 db ved 30hz.
          What? Det er vel ikke så bra, akkurat? Kommer jo så klart an på kasse og ikke minst bil, og subwooferen er vel kanskje ikke designet med tanke på vill dypbass. Men min umiddelbare tanke var vel at det ikke var spesielt mye målt i en bil, i alle fall...

          Then again, hva vet vel jeg?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Elutstyr.no View Post
            Du bør ha en kasse rundt 200 liter. Ved test klarte de 121 db ved 30hz.

            Forsterker mellom 3000 og 10 000watt behøves for å sparke liv i den
            121 dB @ 30hz? Hvor lite watt tilførte de den da? det er jo ingenting i forhold til hva den subwooferen faktisk er i stand til å prestere.
            Mvh Werner Harstad

            Comment


            • #7
              hvor vidt det er bra eller ikke, vil jeg ikke uttale meg om, men nå har kunden i alle fall noe å forholde seg til.

              Men i dB drag så klarer de å prestere bra, men måtte se seg slått av Electric Team som brukte en kombinasjon av B2 produkter.
              Last edited by B2 Audio; 04-02-2010, 23:43.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #8
                Originally posted by B2 Audio View Post
                Men i dB drag så klarer de å prestere bra, men måtte se seg slått av Electric Team som brukte en kombinasjon av B2 produkter.
                Hehe nice B2-dempematter også da ell?
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #9
                  ja, det var litt dempematte, forsterkere, talespoler og membraner involvert i verdensrekorden.

                  Sorry for OT.
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #10


                    Det er ikke sikkert den er målt i en bil, testen sier egentlig ikke så mye om hvor den er testet. Jeg kan høre med ice i morra.

                    Comment


                    • #11
                      This is how the German autohifi magazine names our GZPW 18SPL subwoofer after testing it in autohifi 05/2009.

                      New sound pressure record: The Ground Zero GZPW 18 SPL is a superlative Subwoofer…
                      …Everything on this yellow glowing monster is made for maximum sound pressure.
                      For example, the thick Ferrit magnet under the rubber weights 17 kg alone. He ensures an extreme powerful magnet field of 31 Teslameters (Tm) in the air gap…

                      …Our instruments showed 128 dB at 70 Hz – with this result the gigantic Ground Zero matches the record. At 50 Hz, he even forced up to 130 dB. An unbelievable level!…

                      …The hoped for sensation came: Believe it or not – at 30 Hz Lowpass, 121 dB were shown on our display. With this score the GZPW 18SPL beats the valid record score from Helix SPXL 12 of 118 dB with an advance of 3 dB…

                      …With these results the guys of Ground Zero reached their self targeted goal – scoring 36 points they come to the sound pressure throne again. Standing ovations please!…

                      …And what about Mister Bombastic’s results in the Sound test?
                      In short: His performance was just brutal. As the GZPW 18SPL got started in our test Golf, no one could believe it. No matter if short, crisp kicks or profound bass, he shot them all from the hip – as it was just easy going. Talking about Sound pressure, he seems to know no end at all…

                      …This thing is addictive and it always provokes you to turn up the volume a little more and more…
                      Wow, this was so cool!…
                      …With 86 points, the Ground Zero GZPW 18SPL is the best Subwoofer on earth!

                      Comment


                      • #12
                        står vel "testgolfen" i annonsen der


                        Men kan ikke annet enn å smile av Auto Hifis tester av tyske merker.
                        Mvh
                        J. Holm
                        www.b2audio.com
                        http://facebook.com/b2audio

                        Comment


                        • #13
                          http://groundzeroaudio.wordpress.com...y/competition/

                          Christian Pro 1
                          165,4 dB, 1. Place
                          1 x GZPW 18SPL
                          1 x GZPA 2.20000SPL

                          Her fikk de tydeligvis 165,4db og førsteplass ihvertfall..

                          Comment


                          • #14
                            ja, men dB cup er en klasse som nesten kun er forebeholdt tysk språkelige land og da er det jo litt vanskelig å kunne si verdensrekorder.

                            Men ser du derimot på dB drag så har du Team Ground Zero VS audio som fikk 2. plass med en bra score på 165.8 dB.

                            I ettertid ble dette resultatet slått av Electric team fra Italia som er de eneste som har vært over 165.8 dB i den klassen.

                            Resultatet ble faktisk 166.1 dB
                            Last edited by B2 Audio; 05-02-2010, 02:09.
                            Mvh
                            J. Holm
                            www.b2audio.com
                            http://facebook.com/b2audio

                            Comment


                            • #15
                              Jeg vet ikke hva som ble brukt i konkurransen der, men det er her snakk om en 18", ikke 10 stk 15" f.eks. Hva B2 har som rekort bryr meg midt bak. Og er for mitt vedkommende irellevant.

                              With a result of 169,2 dB in Super Street 3-4 class our Team GZ LPD – Jens Höfer was able to catch the new world champion title!

                              Congratulations!

                              The World champion car is equipped with the following Ground Zero products:

                              4 x GZPW 15SPL EXTREME
                              8 x GZPA 1.10000SPL

                              We congratulate the following competitioners who where able to reach great results with their Ground Zero products:


                              Her klarte GZ også 169,2 med 4x15". Jeg skjønner ikke hvorfor du drar frem dette B2 maset ditt, når kunden er interessert i en gz sub og andres meninger om denne.

                              Javell, du ler av autohifi. Jeg ler av B2.

                              Comment

                              Working...
                              X