Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppdatert terminliste

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppdatert terminliste

    Vi har oppdatert terminlista på http://www.emmaweb.no med et par happenings, hhv Nøstedhallen i Drammen 24. april og Brynhallen i Fræna kommune utenfor Molde den 8. mai.

    Det vil åpnes for påmeldinger til samtlige konkurranser på terminlista via din EMMA Profil i løpet av helgen.
    Espen Skogen
    espen@emmaweb.no
    ---
    Webmaster for www.emmaweb.no.

  • #2
    Påmelding til samtlige konkurranser er nå åpen via din EMMA Profil på www.emmaweb.no.

    Vi har fått flere henvendelser vedr. årskontigent. Denne betales på første konkurranse.
    Espen Skogen
    espen@emmaweb.no
    ---
    Webmaster for www.emmaweb.no.

    Comment


    • #3
      Hvor mye er årskontigenten og hva betaler vi for, i den?

      Hva vil prisene bli for å være med i de ulike klassene på konkurranser i år?
      Mvh
      Tufte's hotline

      Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

      Comment


      • #4
        Da konkurransene begynner å nærme seg, så er det sikkert flere enn meg som har et budsjett å forholde seg til, og planlegger hvor mange konkurranser en skal være med på. Og da dukker spørsmålet opp igjen da, hvor mye koster det å være med i år i de ulike klassene?

        Og hva slags fordeler gir et medlemsskap i EMMA?
        Mvh
        Tufte's hotline

        Pioneer ODR/DEX-P99RS Mosconi Scan Speak

        Comment


        • #5
          Kontigent

          Hei Tore.

          Dette har vi ikke tenkt å gjøre noen endring på i forhold til de foregående år.
          Medlems-kontigenten pr år er 500.- og er det første gang du deltar er det helt gratis.
          For å høste kvalifikkasjonspoeng trenger man å være medlem, men det trengs ikke for å delta.
          Konmurrerer du i advanced-expert koster hver konkurranse 500, men hvis man er dommer, er det også helt gratis. Er du i experiensed er deltageragiften 300 pr konkurranse.
          Ketil Skjei
          Leder EmmaNorway
          www.emmaweb.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by EmmaNorway View Post
            Hei Tore.

            Dette har vi ikke tenkt å gjøre noen endring på i forhold til de foregående år.
            Medlems-kontigenten pr år er 500.- og er det første gang du deltar er det helt gratis.
            For å høste kvalifikkasjonspoeng trenger man å være medlem, men det trengs ikke for å delta.
            Konmurrerer du i advanced-expert koster hver konkurranse 500, men hvis man er dommer, er det også helt gratis. Er du i experiensed er deltageragiften 300 pr konkurranse.
            Hvorfor er det egentlig så stor forskjell på konkurranse-avgiften da?
            Er jo litt avskrekkende og betale 500kr pr gang for mange..
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

            Comment


            • #7
              Originally posted by Crazytaxi View Post
              Hvorfor er det egentlig så stor forskjell på konkurranse-avgiften da?
              Er jo litt avskrekkende og betale 500kr pr gang for mange..
              Bedømmingen er mer omfattende, og tar derfor lengre tid, i de høyere klassene. I tillegg ligger det selvfølgelig et ønske om rekruttering inn i de lavere klassene bak en lavere deltakeravgift der, så sånn sett kan du si at Experienced-deltakerne subsidieres av Emma fordi man ønsker å oppfordre nye konkurrerende til å delta mer enn én gang (første gang er som kjent gratis).
              Espen Skogen
              espen@emmaweb.no
              ---
              Webmaster for www.emmaweb.no.

              Comment


              • #8
                Originally posted by espsko View Post
                Bedømmingen er mer omfattende, og tar derfor lengre tid, i de høyere klassene. I tillegg ligger det selvfølgelig et ønske om rekruttering inn i de lavere klassene bak en lavere deltakeravgift der, så sånn sett kan du si at Experienced-deltakerne subsidieres av Emma fordi man ønsker å oppfordre nye konkurrerende til å delta mer enn én gang (første gang er som kjent gratis).
                Men sånn som i danmarik ihvertfall så er det jo samme pris for alle klassene; 200kr på delkonkurransene. Og alle er jo på konkurransen hele dagen, så da skulle det jo ikke være noen grunn til at den skulle koste mer, selvom det tar lengre tid. For hvis man da skal prøve og få med seg mest mulig konkurranser i Norge, så havner man fort borti 5000 i deltakeravgift bare... for er jo ikke alle som kan være dommer.

                Hvis konkurransen skal gi kval poeng så man vel betale?
                Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                Comment


                • #9
                  Er du glad EMMA er her i landet? Mest sannsynlig. Hvis ikke hadde du ikke konkurrert eller brydd deg skrive her. Synes 500.- er helt ok. Tenk heller etter hvor mye kroner det koster å drifte en slik organisasjon mtp premier og mye reising land å strand rundt for å arrangere konkurranser ol. Vær heller glad vi har et slikt tilbud.
                  500.- er ikke mye penger.Det blåser du jo fort vekk på pizza å potetgull en kveld
                  Bjørn M Wilhelmsen
                  Team Alta Bilstereo
                  www.emmanorway.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Alta Bilstereo View Post
                    Er du glad EMMA er her i landet? Mest sannsynlig. Hvis ikke hadde du ikke konkurrert eller brydd deg skrive her. Synes 500.- er helt ok. Tenk heller etter hvor mye kroner det koster å drifte en slik organisasjon mtp premier og mye reising land å strand rundt for å arrangere konkurranser ol. Vær heller glad vi har et slikt tilbud.
                    500.- er ikke mye penger.Det blåser du jo fort vekk på pizza å potetgull en kveld
                    Enig med Bjørn
                    Mvh Morten
                    - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                    Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                    Bad Sound Kills Good Music!

                    Comment


                    • #11
                      Hvordan blir opplegget under Sommertreff? Ser ikke ut som Lyd på Hjul skal være med.
                      Mvh Morten
                      - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                      Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                      Bad Sound Kills Good Music!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Alta Bilstereo View Post
                        Er du glad EMMA er her i landet? Mest sannsynlig. Hvis ikke hadde du ikke konkurrert eller brydd deg skrive her. Synes 500.- er helt ok. Tenk heller etter hvor mye kroner det koster å drifte en slik organisasjon mtp premier og mye reising land å strand rundt for å arrangere konkurranser ol. Vær heller glad vi har et slikt tilbud.
                        500.- er ikke mye penger.Det blåser du jo fort vekk på pizza å potetgull en kveld
                        Hadde jeg ikke brydd meg, så hadde jeg heller ikke skrevet her.
                        Skal innrømme at det tar seg kanskje bedre ut på ei peishylle med en gravert Glassplate som du får i Norge, enn et Laminert diplom som du får i Danmark. Men, da vil jeg heller at de 300kr som det da er i forskjell på konkurranseavgiften kanskje kunne blitt brukt til og få noen skikkelig kule finalepokaler, og heller bare få et laminert diplom, som da er oppdelt pr klasse.
                        Er også klar over at det er en stor forskjell i arealet folket er spredd over i danmark enn i forhold til Norge.
                        Men, poenget er fremdeles at for mange som vet at dem ikke har sjangs for å få sett snurten av ei sånn glassplate engang så vil det ikke være så interesant for dem og betale 500 kr for å delta på konkurranser. For hvis man bruker dem på pizza og potetgull, får man ihvertfall noe igjen for det, om enn for en kveld.
                        Derfor blir det til at man ikke drar på så mange konkurranser, fordi det blir en veldig dyr total-pakke..
                        Mer interesant og være på 4 konkurranser hvor man betaler 300kr pr gang, enn 3 hvor man betaler 500kr pr gang. Ergo så har man tjent 200kr mer på den konkurrerende. som også gir mersalg i form av andre artikler om man skulle selge det på treff.. og ikke minst at hver konkurranse har mulighet for og bli større, og da igjen ofte vil få en positiv snøballeffekt ved at arrangementet blir lagt merke til, og kan få oppmerksomhet.

                        Så jeg tror at det er en elastisk etterspørsel når det kommer til konkurranse-prisen. at den relative mengdeendringen er større enn den relative prisendringen. Derfor tror jeg at den samlede inntjeningen vil bli større ved at man senker enhetsprisen.
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                        Comment


                        • #13
                          Jeg er helt enig med Crazytaxi..

                          500 er for mye..

                          Er ikke rart folk som er nye i konkurranser deltar i dBdrag istedenfor EMMA når det er 300/500 kroner rimeligere å delta i dBdrag?
                          www.eirikaspaas.com

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Crazytaxi View Post
                            Hadde jeg ikke brydd meg, så hadde jeg heller ikke skrevet her.
                            Skal innrømme at det tar seg kanskje bedre ut på ei peishylle med en gravert Glassplate som du får i Norge, enn et Laminert diplom som du får i Danmark. Men, da vil jeg heller at de 300kr som det da er i forskjell på konkurranseavgiften kanskje kunne blitt brukt til og få noen skikkelig kule finalepokaler, og heller bare få et laminert diplom, som da er oppdelt pr klasse.
                            Er også klar over at det er en stor forskjell i arealet folket er spredd over i danmark enn i forhold til Norge.
                            Men, poenget er fremdeles at for mange som vet at dem ikke har sjangs for å få sett snurten av ei sånn glassplate engang så vil det ikke være så interesant for dem og betale 500 kr for å delta på konkurranser. For hvis man bruker dem på pizza og potetgull, får man ihvertfall noe igjen for det, om enn for en kveld.
                            Derfor blir det til at man ikke drar på så mange konkurranser, fordi det blir en veldig dyr total-pakke..
                            Mer interesant og være på 4 konkurranser hvor man betaler 300kr pr gang, enn 3 hvor man betaler 500kr pr gang. Ergo så har man tjent 200kr mer på den konkurrerende. som også gir mersalg i form av andre artikler om man skulle selge det på treff.. og ikke minst at hver konkurranse har mulighet for og bli større, og da igjen ofte vil få en positiv snøballeffekt ved at arrangementet blir lagt merke til, og kan få oppmerksomhet.

                            Så jeg tror at det er en elastisk etterspørsel når det kommer til konkurranse-prisen. at den relative mengdeendringen er større enn den relative prisendringen. Derfor tror jeg at den samlede inntjeningen vil bli større ved at man senker enhetsprisen.
                            Ja det fins sikkert like mange ønsker som det er folk som deltar.
                            Når det ble innført graverte glasspremier, ble disse veldig godt imottat. Og det er vanskelig å vite at disse ikke er ønsket når man ikke hører noe, men må lese på et forum at de ikke er det.
                            Sånn for fremtiden, kan det være en Idè å sende en mail istedet for å gå å holde på ting.. PS. Det er rimeligere å delta i espl for alle, og der får man også en innstallasjonsbedømming.
                            Jeg kan huske tilbake til 90 tallet, da jeg startet å konkurrere. Da kostet det akkurat like mye, men jeg var på ALLE konkurranser hvert år, tillogmed reiste jeg til sverige flere ganger for å få tilbakemelding på bilen. Og det er de man lærer av, tro meg
                            Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                            Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                            post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Audio-art View Post
                              Ja det fins sikkert like mange ønsker som det er folk som deltar.
                              Når det ble innført graverte glasspremier, ble disse veldig godt imottat. Og det er vanskelig å vite at disse ikke er ønsket når man ikke hører noe, men må lese på et forum at de ikke er det.
                              Sånn for fremtiden, kan det være en Idè å sende en mail istedet for å gå å holde på ting.. PS. Det er rimeligere å delta i espl for alle, og der får man også en innstallasjonsbedømming.
                              Jeg kan huske tilbake til 90 tallet, da jeg startet å konkurrere. Da kostet det akkurat like mye, men jeg var på ALLE konkurranser hvert år, tillogmed reiste jeg til sverige flere ganger for å få tilbakemelding på bilen. Og det er de man lærer av, tro meg
                              Det er ikke det at de ikke er ønsket, misforstå meg rett. Jeg syns de er fine jeg også. Det skrev jeg, at det ser jo bedre ut med glasspremier enn diplomer.
                              Og dette er ikke noe JEG personlig har gått og holdt inne, for jeg trodde faktisk at det var 300kr for alle klassene jeg.
                              Jeg kan godt ta en prat om dette både på mail og tlf, på synspunkter jeg har på dette, og få tilbakespill på hvorfor ting er som de er. For alle har jo interesse av at dette miljøet blir større og får en snøball-effekt

                              Poenget med det innlegget var og begrunne svaret mitt til Alta Bilstereo for hans "pizza og potetgull" kommentar. På hvorfor jeg hadde de meningene jeg hadde. Jeg har veldig lyst til og være på så mange konkurranser som mulig.. men som sagt, det blir en ikke ubetydelig kostnad iløpet av et år det dessverre...
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                              Comment

                              Working...
                              X