Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rekkefølge ved støping

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rekkefølge ved støping

    Hei. Har laget en mal i papp/gaffatape for kasse i hjulbrønn, ca 20l. Skal jeg smøre polyester først, la det tørke. Smøre nytt lag og legge glassfiberduk og smøre på der, så tørke. Så nye lag med polyester og glassfiber til ønsket tykkelse?
    Takk for hjelp.
    Audi A6 allroad 2013

  • #2
    Anbefaler deg å bruke helt vanlig pakketeip, da denne ikke fester til polyesteren. Et par lag i hver omgang fungerer fint. Jeg har opplevd at polyesteren deformerer seg mens den herder, når jeg har prøvd å legge mange lag matte i samme omgang.

    Ikke bruk for mye herder. Da utvikles det mye varme ved herding, og deformasjon er veldig vanlig. Det er bedre med lenger herdetid
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Hei og takk for svar! Jeg er allerede godt i gang, så det får gå som det går... Har støpt to lag så langt, imponerende stivt det greiene der. Selv om det nok er langt enklere å bygge i tre. Men nå får jeg jo noen liter ekstra, kanskje akkurat nok til at det kan bli en bassreflekskasse, I hope. Har ikke sett noen deformeringer enda, men det er jo forholdsvis kaldt i garagen.
      Audi A6 allroad 2013

      Comment

      Working...
      X