Announcement

Collapse
No announcement yet.

kasse til 2 stk 15"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kasse til 2 stk 15"

    Hei jeg har netopp kjøpt meg to stykk oldschool Celestion AD 15-H Den råeste i Celestion serien som HifiKlubben solgte midt på 90 tallet. Dette er en dinosaur aven bass. Den er så godt konstruert at de spiller skjorta av det meste i SQ klassen selv i dag :-) Begge Elementene er i knallgod forfatning og ikke mye slitt :-) Det jeg lurer litt på er om noen har tips til hvordan jeg skal bygge kasse til den. Dette er den samme subben som jeg hadde i mitt første bilstereoanlegg sammen med en Phoenix Gold M-100, dette var en utrolig god konstruksjon. Jeg hade da en stk. og det gikk greit med tanke på kasse. Den hadde jeg i en 120 liters portet kasse som var tunet til 25 hertz :-) Noe som er perfekt for disse elementene. Men no har det seg slik at jeg ikke har plass til to slike kasser i mitt bagasjerom, elller en kasse på 240 liter. Jeg tenkte å ha to kamre for da kan jeg tune de forskjellig for å dekke et større spekter om ønskelig. Jeg har oxo vurdert tette kassser og bandpass... Noen som har noen tips til hvordan bygge minst mulig kasser og fremdeles beholde dypbassen? Jeg har hørt om tette kasser med fyll i, hvordan fungerer det? Eller er det noen måte å ha et lite kammer med veldig lang bassport? Jeg har ikke peiling men takker for råd og tips til hvordan ha to minst mulig kasser til 2 stykk 15 tommere og fremdeles beholde dypbassen og lydkvaliteten da dette skal være et oldschool SQ anlegg :-? BilstereoFreak1977
    Last edited by Bilstereomaniac1977; 12-04-2017, 07:18. Reason: feil
Working...
X