Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Det stemmer

    Originally posted by TakeTheTime View Post

    Men synes du jeg burde ha likt på begge sider?
    Hva tror folket? Grill, eller ikke grill?
    Nå som grillsesongen er her så er vel svaret opplagt, er det ikke?

    I EMMA så slipper du å miste noen poeng også om du setter på en grill på alle høyttalere
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • Originally posted by Typhon View Post
      Det stemmer



      Nå som grillsesongen er her så er vel svaret opplagt, er det ikke?

      I EMMA så slipper du å miste noen poeng også om du setter på en grill på alle høyttalere
      Okei, men da blir det nok grill imorra. Må skjære / utvide hullet for å få plass til ringen grillen skal på da men.
      Andre ting som skal gjøres imorra er å dempe mer (jepp, fikk noen b2-matter i posten) - hvor finner jeg ut imorra.
      Forøvrig så ga jeg en demo til noen av kompisene mine igår og idag. Med høyt volum, da fikk de smil om munnen for å si det sånn.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • Da har jeg lasta opp noen bilder av det jeg har fått gjort
        iløpet av helgen, og litt idag. Har dempa dørene enda mer:







        Vet ikke hvor godt dere ser det, hadde jo dempa fra før av.
        Men jeg dempa hvertfall mest på innsiden (ytterste veggen),
        bare bak høytaleren - så mye jeg klarte. Er nå et par tre lag...
        Også dempa jeg mer over der det egentlig er hull i døra.
        Fikk også dempa dørdekslene (mest pga vibrasjoner):













        Dempa også rundt knappeholderne,
        mest fordi de ikke satt så veldig godt.
        Også har jeg fått grilla høytalerne mine...








        ^ For å få plass til grillen på førersiden måtte jeg skjære litt.
        En annen ting jeg har gjort var å feste høytalerne på nytt
        (godt!) og nå sitter de som bare det! Etter ekstra demping
        og bedre festet merka jeg faktisk litt bedring i midbassen!
        (testa de med all-range (uten sub) på "Billie Jean" )
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • dette ser veldig bra ut. Dørene begynner vel å nærme seg 100kg hver eller?
          Mvh. Damir

          Comment


          • Ble bra med de grillsa
            Demping får man vel aldri nok av heller, hehe
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • Originally posted by Dammed View Post
              dette ser veldig bra ut. Dørene begynner vel å nærme seg 100kg hver eller?
              Takkar og bukkar! Ja, merker faktisk stor forskjell når man skal lukke igjen døra. Dørene har jeg hatt best utbytte av demping, så...

              Originally posted by Oekern View Post
              Ble bra med de grillsa
              Demping får man vel aldri nok av heller, hehe
              Takk for det! Haha, ja, kjenner jeg meg selv rett kommer jeg til å dempe, dempe, dempe, dempe, dempe,
              dempe, dempe, dempe, dempe, dempe, dempe, dempe, dempe, dempe, til det er 3 lag over heeele bilen.

              Idag har jeg dempa hjulbuene. Er nå 3 lag over de!
              Laster opp bildene senere, har ikke tid nå desverre...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • Begynner å ta form det her.
                sigpic

                Comment


                • snasent

                  Comment


                  • Takk folkens, det høres ganske greit ut også.

                    Det skjedde noe rart med bilene jeg tok av hjulbuene jeg tok idag, de bare ble ikke lagra på minnekortet.
                    Men er jo stort sett det samme som sist jeg var på hjulbuene, bare at det nå er 3 hele lag med B2-matter.
                    Merka større forskjell nå enn sist, men er fortsatt litt mye støy over 80 km/t...
                    Umulig å få det helt bort?? Har jo lavprofil-dekk (215/40R17).
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • Forresten så kom jeg nettopp hjem fra Metallica-konsert...
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Prøver å fikse selv billett for i morra! |m|

                        Åssen var opplevelsen?
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • Kult visste ikke at du hadde prosjekt tråd. har titta igjennom hele nå og det virker meget bra.
                          hvor mye betalte du for de B2 dempe mattene? er på utkikk etter å dempe 2 dørsider på min bil. så må høre litt rundt om pris.

                          Fortsett med bilder !!!
                          Nå som det er godt vær kan du jo ta en skikkelig bil rens, polere og diverse.
                          Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

                          Comment


                          • Nå gjelder det å få gang på byggingen, bygg om dørene, bagasjerommet. FÅ GANG FISKESTANG, på godt norsk.

                            OT, Hvordan var det å stå hele konserten? Fornøyd med Fear Factory? Jeg hadde sitteplass men svettet godt nok for det om Har enda ikke stemme \o/
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • Originally posted by Dammed View Post
                              Prøver å fikse selv billett for i morra! |m|

                              Åssen var opplevelsen?
                              Okei. Joa den var grei, men som trommis fulgte jeg mye med på Lars, og jeg synes ikke han spiller som han en gang gjorde.
                              Han tar mange snarveier, hopper over ting han ikke klarer lenger, øker for mye i tempo og spiller for fort. Ødela litt synes jeg.

                              Originally posted by titus41 View Post
                              Kult visste ikke at du hadde prosjekt tråd. har titta igjennom hele nå og det virker meget bra.
                              hvor mye betalte du for de B2 dempe mattene? er på utkikk etter å dempe 2 dørsider på min bil. så må høre litt rundt om pris.

                              Fortsett med bilder !!!
                              Nå som det er godt vær kan du jo ta en skikkelig bil rens, polere og diverse.
                              Rart du ikke har sett denne tråden??
                              Jeg ga vel tilsammen 2000 + frakt
                              for 13,5 matter (kampanjepris).

                              Originally posted by tmolberg View Post
                              Nå gjelder det å få gang på byggingen, bygg om dørene, bagasjerommet. FÅ GANG FISKESTANG, på godt norsk.

                              OT, Hvordan var det å stå hele konserten? Fornøyd med Fear Factory? Jeg hadde sitteplass men svettet godt nok for det om Har enda ikke stemme \o/
                              Vi får se hva som skjer. På dørene skal jeg nok ikke gjøre annet enn å skaffe nye vinklede fester i MDF,
                              men i bagasjerommet kommer det antakelig til å bli litt bygging, men pga. skole så må det bli i sommer.

                              Fear Factory var helt greie, ikke helt min stil, men trommisen var veldig teknisk!
                              Joa. Det var ekstremt slitsomt å stå 4-5 timer i strekk tettpakka med folk rundtom,
                              det ble jo ekstremt hett. Alle ble veldig svette! Særlig når de begynte med flammeshow...
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • Oppkobling og montering av Alpine 9855r...

                                Idag hadde jeg ett par timer fri fra skolen midt på dagen, da fikk jeg lyst til å koble opp den nye spilleren.
                                Det gikk veldig bra, men måtte ta en skikkelig opprydning og ordne opp i alle kablene bak spilleren og sånt;




                                ^ Ett virrvarr av kabler og sånt bak der,
                                bestemte meg for å kutte vekk og korte ned...





                                ^ Hva skal jeg med tre iso-overganger + altfor lange kabler?
                                Tok jo bare plass, så jeg fjerna masse og bare skjøte de sammen.
                                (...og høytalerkablene bare tvinna jeg sammen og teipa fast)



                                ^ Ferdig oppkobla, slik ser det nå ut. Er bare det
                                jeg absloutt trenger som er bak spilleren der nå...



                                ^ Måtte av med den ytterste metallramma for å få plass...



                                ^ Her nærmer vi oss med stormskritt. Ferdig resultat:




                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X