Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er vel nesten bare Eclipse som har mer enn 5 volt, de har noen med 8 volt på. Ellers er det 4 volt (Alpine) og 5 volt (Pioneer)

    Comment


    • Genesis

      Nå har jeg fått kobla opp forsterkerne,
      og fått liv i alt som er av høyttalere igjen!



      Idag har jeg gjort følgende:
      -Trekt to nye GZ signalkabler
      -Festa sikring ved batteri
      -Klargjort for forsterkere
      -Kobla 3x remote i splittblokk
      -2x strøm i splittblokk (Genesis)
      -Festa diskant på høyre side på nytt
      -Skrudd fast forsterkere og splittblokk
      -Justert gain på alle forsterkere
      -Diverse annet småplukk

      ^ Holdt på siden jeg kom hjem fra eksamen klokka 14:00,
      til ikveld rundt klokka ni. Har vært skikkelig bilstereonerd idag.
      Men har jo tatt noen matpauser da seff. Nå har jeg også fått
      hørt litt på diskantene, og jeg må si jeg liker hva jeg hører!
      Tror de er MINST like bra som SR-diskantene, men de
      passer hvertfall bra inn og har samme type signatur.

      Her er et par demoer fra idag, check it out:

      Demo 1

      Demo 2

      Høres ikke særlig bra ut med mobilmikrofonen da, sorry det.
      Disse var uten sub. Midwooferne mine anser jeg nå som innspilt,
      har vel fått mellom 70 og 80 timer på seg så det burde vel holde,
      de lager veldig god midbass - fungerer utmerket ned til 40/50 hz.
      (40hz 24db's i SQ-innstilling, 50hz 24db's i høytspillende modus)


      Originally posted by Dammed View Post
      ser ut som høyttalerne vil få nok med ren kraft.

      Hvordan vil disse forsterkerne oppføre seg med en hi-volt cd spiller, altså over 5V? (Input Sensitivity = 0.3 - 5)
      Er mer enn 50, det fulgte med watt rms målingssertifikat,
      begge Genesis'ene har "bestått" måling på 2x 85w rms.

      Originally posted by KnutR View Post
      Er vel nesten bare Eclipse som har mer enn 5 volt, de har noen med 8 volt på. Ellers er det 4 volt (Alpine) og 5 volt (Pioneer)
      Stemmer det, mine utganger er på 4 volt.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • min Clarion har også over 5V, den er på 6V. Er et par andre enn Eclipse som også har høyere spenning på signal kablene. Men er sikkert ingen problem.

        Høres bra ut Simen. Det er nesten kriminelt å skjule dem forsterkerne...
        Mvh. Damir

        Comment


        • Originally posted by Dammed View Post
          Høres bra ut Simen. Det er nesten kriminelt å skjule dem forsterkerne...
          Takk for det, det høres faktisk veldig bra ut i virkeligheten. Diskantene var midt i blinken!
          Veit det er litt kriminelt ja, men frykt ikke! Siden du nevnte det, kan jeg avsløre noen planer:



          Da lar jeg forsterkerne være på bunnplata (som jeg antakelig lakkerer sort e.l.),
          også blir det et slikt kraftig glass på plata som subben står på (kjøper ny solid plate),
          for innsyn til Genesis-forsterkerne. Også monterer jeg en vifte på hver side av glasset,
          for ventilasjon til alle 3 forsterkerne - og over disse legger jeg antakelig gitter eller noe sånt.

          Skille dere ser på plata, er der subben skal være. Hva tror folket om planen?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • Very very nice. Det vil bli veldig pent. Hvis du skal bruke Noctua viftene så bør du bruke en form for svart/grått gitter slik at du ikke ser så godt den fryktelig oransje/beige fargen...
            Mvh. Damir

            Comment


            • de der Genesis forsterkerene er bare rålekre, kunne gjerne tenkt meg et par slike.
              stå på TTT dette bare må bli bra.
              Mvh Tony Andrè
              Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
              Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

              Comment


              • Da har jeg endelig fått litt orden på sakene,
                har fått lagt alle kablene ganske greit baki der.












                ^ Synes det ser gsnske fint ut nå, det gjør seg med b2-matter også.
                Er fornøyd med at jeg fikk lagt masse kabler under plata, gjemte dem litt.
                Også fikk jeg utnytta den doble spilttblokka. Her er et par oversiktsbilder:




                ^ Den ene delen av spiltten deler 21mm^2 til 2x 10 mm^2 - Genesis amp'sa
                Og den andre delen spiltter remote'n i tre, den tjukke går til monoblokka.

                Originally posted by Dammed View Post
                Very very nice. Det vil bli veldig pent. Hvis du skal bruke Noctua viftene så bør du bruke en form for svart/grått gitter slik at du ikke ser så godt den fryktelig oransje/beige fargen...
                Ja får se hva jeg gjør med det, men en ting er sikkert: Det kommer til å bli bra uansett.

                Originally posted by Toby91 View Post
                de der Genesis forsterkerene er bare rålekre, kunne gjerne tenkt meg et par slike.
                stå på TTT dette bare må bli bra.
                Ja de er sykt fine. Har jo sett dem før, men det er ikke før nå jeg virkelig
                ser hvor flotte de faktisk er. Jeg er glad i forsterkere som ser bra ut.

                Originally posted by GENEXXA
                Tror du kan bruke fin hønsenetting og lakke de sort, som gode gitter for de Noctua viftene.
                Det ordner seg sikkert.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • Jeg må si... De Genisis ampene ser Snadder ut... Ikke for å snakke noe stygt om Dynabel(de er helt sikkert bra...) men de "passet ikke inn her" liksom. Skal du finne deg monoblokk/forsterker til Sub fra samme merket eller?
                  No Windows-crap,just Mac Power

                  Comment


                  • Originally posted by Bassoflove View Post
                    Jeg må si... De Genisis ampene ser Snadder ut... Ikke for å snakke noe stygt om Dynabel(de er helt sikkert bra...) men de "passet ikke inn her" liksom. Skal du finne deg monoblokk/forsterker til Sub fra samme merket eller?
                    Takk for det du. De er til å spise opp (takk til shammers/Steffen)! Må få snudd den ene logoen da...
                    Er forløpig "hemmelig" hva som skjer med monoblokk (PS: Dynabel'en er knallbra, men den er ikke min).
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • Fikk tak i noen fine skruer igår,
                      slike som er litt vanskelige å skru
                      ut hvis man ikke har riktig verktøy:




                      For å få skikkelig tak på de må man ha en
                      umbrako-lignende trekker med sånne hakk.
                      Disse skal jeg bruke til å skru fast forsterkerne.

                      Originally posted by Liland View Post
                      Hvis du tar bort hatthylla slipper du hullene til 6x9, kanskje lyden blir bedre og du slipper vibrering i den?

                      Har ikke så mye peiling at det gjør noe men, kanskje det hjelper.
                      Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på det før, men gjorde
                      det for litt sia og det hjalp. Ikke at det var så mye vibrasjoner,
                      men da er det jo helt åpent i kupeen som går i ett med bagasje-
                      rommet og bassen slippes mye bedre frem. Veldig bra! Tusen takk.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Vaska bilen nå, og tok noen bilder hvis det er interessant.
                        Her er bilen etter en 25-kroners vask på Statoil'en...








                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • Originally posted by GENEXXA
                          Er det ikke Torx skruer?
                          De er blitt veldig "common these days".

                          Jeg bruker kun Torx så og si. Fordi skruhodene "fester" seg bedre til skrutrekkern. I forhold til stjerne/flat skrujern.

                          Ser veldig bra ut. Nå må du bare få trekt/lakket platen til forsterkerne. Så blir det så pent så pent atte.
                          Jo det er godt mulig det er det, får veldig bra grep med riktig trekker ja.
                          Takk skal du ha! Ja jeg skal gjøre noe med plata etterhvert, men ikke nå
                          da Dynabel'en ikke er min. Men når jeg har alt jeg skal ha og plassert de
                          i forhold til "vinduet" jeg skal ha, kommer jeg til å trekke det i noe fint ja.
                          Hvis alt blir slik jeg forestiller meg, kommer dette til å bli ganske så flott.
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment




                          • søte forsterkere Simen

                            Comment


                            • Originally posted by go4life
                              søte forsterkere Simen
                              Hehe ikkesant? Særlig den lille søte på venstre side der?

                              Originally posted by GENEXXA
                              Hvilken crossover instillinger har du på spillern din?
                              Low: 50hz (24/db's), mid-low: 50hz (24/db's), mid-high: 2.5khz (24/db's), high: 3.2khz (12db's)!
                              Det er hvordan jeg har det akkurat nå, men jeg har bytta litt på i det siste. Eksperimenterer litt.
                              Når jeg skal spille høyt, og da snakker jeg HØYT, setter jeg mid-low til 63hz (18db's). Hvordan det?
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                              Comment


                              • Originally posted by GENEXXA
                                Skal prøve dine settings. Btw, går mid-low og mid-high på på Polka danserne? Siden du har 2-veis.
                                Bare å prøve, det funker veldig fint i min bil hvertfall.
                                Mid-low og mid-high er Polka polka ha. Hehe...

                                Originally posted by GENEXXA
                                Hvilken andre innstillinger har du? Bruker du parametric(?) eller Graphic EQ?
                                Jepp, har begge deler - altså jeg kan velge hvilken av de jeg bruker (bruker Parametric).
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X