Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olavs volvo 740

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Liker detta Liker måten du har bygd pod`n til mellomtonen og tweeteren som skal på dashbordet
    Stå på (Y)
    |HonkyTonky
    |Pioneer||Rockford-Fosgate
    |Rockford-Wall in Progress

Comment

Det ble dessverre ikke lyd i løpet av helga, men kom et stykke nærmere. Fikk festa DSP og spillerboksen mellom sparkellagene. Bildene sier vel sitt:

Har skjært ut plata som skal ligge i gulvet

Og lagd plata som audison lrx6.9 skal festes til:

Har også lagt kablene klare under plata sånn at det egentlig bare er å feste høyttalerne, og koble til.

Lurer på om noen har et bra tips for å få til kanten som går langs dørtrekkene. Den horisontale på midten av bildet:

Tenkte på å fylle igjen med støpeplast. Pusset ned til det er flatt, og så frese ned? Er mottagelig for innspill og tips.

Er det mulig å trekke rett oppå støpeplasten, eller må det sparkles over først?
      Olav L.
      Volvo 740 GLT -90

Comment

Da er mellomtone- og diskantpodene så godt som klare til trekking:

Har montert høyttalerne, koblet opp og grovjustert litt siden jeg uansett ikke får tid til å gjøre mer før etter eksamenstida. Og det gikk jo ikke så aller værst:

En liten nedtur er at volumknappen på spilleren sluttet å virke på tur til konkurransen i dag.
        Når jeg vrir på volumknappen hoppre volumet ett hakk opp, og et hakk ned.
        Last edited by olav; 15-05-2010, 18:23.
        Olav L.
        Volvo 740 GLT -90

Comment

Originally posted by GENEXXA
          Gratulere med 1.plass i Emma.

Synd det med volumknappen. Kan hende det er en enkel bagatell og fikse.
          Takk.

Tenkte litt over det i ettermiddag, og fant netopp ut at det var akkurat det.
          Det viste seg at det bare var dårlig kontakt mellom displayet og spilleren. Tok det av og satte det på igjen, så fungerte det.
          Olav L.
          Volvo 740 GLT -90

Comment

Nice, grattis med Emma-gull
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Ok, Emma-glass da - førstplass.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Da har jeg endelig fått trekt dørene og kassene på dashen!

Førerdøra må trekkes på nytt, da denne ble mislykket. Det er også mulig jeg trekker opp igjen kassene på dashen. Er ikke helt fornøyd med disse.

Bilder:

Gammelt vs. nytt:

Er fornøyd med passasjerdøra mtp. at det ble såpass bra på andre forsøk.
                Olav L.
                Volvo 740 GLT -90

Comment

Flott arbeid Olav

Comment

Ser meget bra ut ja. Likte utførelsen av midbassen i døra.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

flott 745 og pent utført arbeid hvis du trenger nytypen grillemblem(fra v70n) så har jeg et du kan få gratis
                      Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Comment

Du har gjort en bra jobb med å trekke dørtrekka dine! Har 940 selv , så vet at disse dørtrekka er vanskelig å trekke med tanke på profilene inni der åpne mekanismen er.

Bra jobba

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
                          Skjeldent "clean" og pen 740. kledde brock felger.
                          Og ikke minst Bross stylinga

Comment

Takk for kommentarer!

Originally posted by Jobbe88 View Post
                            Du har gjort en bra jobb med å trekke dørtrekka dine! Har 940 selv , så vet at disse dørtrekka er vanskelig å trekke med tanke på profilene inni der åpne mekanismen er.

Bra jobba
                            Takktakk! Det var ikke lett, men det løste seg når jeg penslet på limet i hjørnene istedenfor å sprøyte.

Synes du gjør en meget bra jobb med din 940 også!

Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er de nedre hjørnene. Fikk et par skrukker, men de er knapt nok synlige.
                            Olav L.
                            Volvo 740 GLT -90

Comment

Har fått laget ramme til subkasse:

Og forsterker/ dsp:

Begge i 20x20x2 firkantrør. Festes i originale hull med 8mm skruer og muttere.

Ser også ut til at jeg får et lite luksusproblem om ikke lenge:
                              Har en defekt Phoenix Gold M44 og en defekt McIntosh MC427.
                              Det viste seg at begge hadde en defekt utgang, som det ikke skal være veldig vanskelig å fikse.
                              Transistorer til M44'en er bestilt, og bestiller til MC427 når de andre kommer.

Spørsmålet blir da hvilke forsterkere/kanaler jeg skal bruke.
                              Tenkte på å brokoble Audison LRx 6.9 til sub og midbass, og bruke M44 til mellomtone og diskant.
                              Men dersom jeg får reparert MC427 er det litt synd å ikke bruke den..

Hva tror folket?
                              Last edited by olav; 17-08-2010, 23:45.
                              Olav L.
                              Volvo 740 GLT -90

Comment

Da har jeg fått montert rammene og forsterkeren, og tror det skal være solid nok.

Trukket opp feltet i dørtrekket i lyst møbelruskinn fra stoff og stil:

Har også reparert McIntoshen, og testet denne såvidt. Har iallefall lyd på begge kanalene!
                                Ellers mangler den bare en alu-list og noen skruer.

Venter bare på transistorer til M44'en og en audison vr206 fra Stianuno, så blir det testing av diverse forsterkere. Kanskje LRx 6.9 blir pensjonert.
                                Olav L.
                                Volvo 740 GLT -90

Comment

Working...
                                X