Da er mellomtone- og diskantpodene så godt som klare til trekking:
Har montert høyttalerne, koblet opp og grovjustert litt siden jeg uansett ikke får tid til å gjøre mer før etter eksamenstida. Og det gikk jo ikke så aller værst:
En liten nedtur er at volumknappen på spilleren sluttet å virke på tur til konkurransen i dag.
Når jeg vrir på volumknappen hoppre volumet ett hakk opp, og et hakk ned.
Synd det med volumknappen. Kan hende det er en enkel bagatell og fikse.
Takk.
Tenkte litt over det i ettermiddag, og fant netopp ut at det var akkurat det.
Det viste seg at det bare var dårlig kontakt mellom displayet og spilleren. Tok det av og satte det på igjen, så fungerte det.
Du har gjort en bra jobb med å trekke dørtrekka dine! Har 940 selv , så vet at disse dørtrekka er vanskelig å trekke med tanke på profilene inni der åpne mekanismen er.
Du har gjort en bra jobb med å trekke dørtrekka dine! Har 940 selv , så vet at disse dørtrekka er vanskelig å trekke med tanke på profilene inni der åpne mekanismen er.
Bra jobba
Takktakk! Det var ikke lett, men det løste seg når jeg penslet på limet i hjørnene istedenfor å sprøyte.
Synes du gjør en meget bra jobb med din 940 også!
Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er de nedre hjørnene. Fikk et par skrukker, men de er knapt nok synlige.
Begge i 20x20x2 firkantrør. Festes i originale hull med 8mm skruer og muttere.
Ser også ut til at jeg får et lite luksusproblem om ikke lenge:
Har en defekt Phoenix Gold M44 og en defekt McIntosh MC427.
Det viste seg at begge hadde en defekt utgang, som det ikke skal være veldig vanskelig å fikse.
Transistorer til M44'en er bestilt, og bestiller til MC427 når de andre kommer.
Spørsmålet blir da hvilke forsterkere/kanaler jeg skal bruke.
Tenkte på å brokoble Audison LRx 6.9 til sub og midbass, og bruke M44 til mellomtone og diskant.
Men dersom jeg får reparert MC427 er det litt synd å ikke bruke den..
Comment