Announcement

Collapse
No announcement yet.

et par litt lure spm ang. lyd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• et par litt lure spm ang. lyd

kan noen fortelle litt om hvor i frekvensene de forskjellige instrumentene ligger? tenker da ikke på bass og basstromme men alt annet sånn som vokal, gitar, piano, fele, osv osv.

også lurer jeg på om det finnes en slags signalforsterker som gjør sånn at jeg kan splitte signalkabelen min uten å halvere spenninga. kanskje en enkel form for noe dsp aktig... jeg veit ikke jeg. håper noen andre gjør det
    www.bilradiosenteret.no

Begge deler finnes. Oversikten over frekvensskalaen hadde jeg tak i en gang, men... skal dele den om jeg finner den igjen

Comment

Originally posted by dan View Post
      kan noen fortelle litt om hvor i frekvensene de forskjellige instrumentene ligger? tenker da ikke på bass og basstromme men alt annet sånn som vokal, gitar, piano, fele, osv osv.

også lurer jeg på om det finnes en slags signalforsterker som gjør sånn at jeg kan splitte signalkabelen min uten å halvere spenninga. kanskje en enkel form for noe dsp aktig... jeg veit ikke jeg. håper noen andre gjør det
      det du tenker på her er vel en linjedriver. Jeg har ett par tre fire sånne fra Earthquake på lager..
      Mvh
      Lars Engen

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
        det du tenker på her er vel en linjedriver. Jeg har ett par tre fire sånne fra Earthquake på lager..
        er vel noe sånt jeg tenker på ja. hva er pris på en sånn en? er det større fare for støy ved bruk av en sånn en. skal jo tross alt ha pen lyd og da er ikke støy en faktor.
        www.bilradiosenteret.no

Comment

De koster 1795,- veil men jeg har liten interesse av å ha de liggende å støve ned så du kan få en for 700,- pluss frakt.
          Mvh
          Lars Engen

Comment

Her har du ihvertfall litt frekvensoversikt
            Attached Files
            Alpine
            Audison
            Hertz
            Soundstream

Comment

harpe var imponerende bredt..
              sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
              IceAudio - Bilringen AS - inakustik

Comment

den er så stor vettu
                www.eirikaspaas.com

Comment

Skal du ha noe fet musikk å teste anlegget på så har Andreas Wollenweider en utgivelse som heter Caverna Magica... Mange rå låter med mye dynamikk
                  Mvh
                  Lars Engen

Comment

Det skal finnes en oversikt til, som er mer spesifikk. Det er f.eks. oppgitt freksensområdet som bør boostes om man vil ha "varm" bass, litt mer kropp i nedre mellomtone, litt ekstra futt i diskanten osv.

Comment

Originally posted by epifant View Post
                      Det skal finnes en oversikt til, som er mer spesifikk. Det er f.eks. oppgitt freksensområdet som bør boostes om man vil ha "varm" bass, litt mer kropp i nedre mellomtone, litt ekstra futt i diskanten osv.
                      GIEF!!!
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

kjekk tabell det der. men som nevnt i posten ovenfor så hadde det vært kult med en med litt anbefalninger på. har også et spm.til. hvordan vil det være å dele et 2 veis kompsett med 4" midbass på ca 60 hz mot sub. vil det bli så lavt at de frekvensene i det området faller litt bort eller vil det gå sånn passelig greit?
                        www.bilradiosenteret.no

Comment

Originally posted by dan View Post
                          ...også lurer jeg på om det finnes en slags signalforsterker som gjør sånn at jeg kan splitte signalkabelen min uten å halvere spenninga...
                          har sett flere ganger akk den samme kommentaren.... DET STEMMER IKKE. Signales "halveres" ikke om du bruker en splitter. Fulstendig feil påstand

De fleste linje utganger leverer mellom 2 til 4volt og med UTGANGS IMPEDANS på rundt 100ohm ("lavere" verdi er "bedre") MENS de fleste innganger har en INNGANGS IMPEDANS på rundt 10-100Kohm ("høyere" verdi er bedre)...

DERFOR STEMMER IKKE DET DU HAR BLITT FORTALT eller har hørt.....

er det noen andre som mener noe annet?
                          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Originally posted by matador View Post
                            har sett flere ganger akk den samme kommentaren.... DET STEMMER IKKE. Signales "halveres" ikke om du bruker en splitter. Fulstendig feil påstand

De fleste linje utganger leverer mellom 2 til 4volt og med UTGANGS IMPEDANS på rundt 100ohm ("lavere" verdi er "bedre") MENS de fleste innganger har en INNGANGS IMPEDANS på rundt 10-100Kohm ("høyere" verdi er bedre)...

DERFOR STEMMER IKKE DET DU HAR BLITT FORTALT eller har hørt.....

er det noen andre som mener noe annet?
                            jeg har ikke blitt fortalt det men jeg har drevet en del med strøm og er av den oppfatning at hvis man deler en kabel med spenning på to forbrukere må jo de dele på det som er i kabelen... trudde jeg.
                            www.bilradiosenteret.no

Comment

Ved paralell kobling er spenningen den samme, men summen av grenstrømmene er lik strømmen......
                              Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

Working...
                              X