Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips for å forhindre at anlegget ditt blir stjålet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by TakeTheTime View Post
    Takk. Spilleren sier du? Hvordan?
    Er på Pioneer bakpå en bolt, som jeg har skruddfast via torpedoveggen.
    Du må demontere midtkonsollen å en liten del av dashbordet for å komme til
    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

    Comment


    • #17
      ville skrudd anlegget fast med torx ja, i audien har jeg montert alle høytalerene med de orginale dekslene osv, må uansett av med dørtrekket for å få av høytalerene framme, i hatthyllen må dem ut med hele hatthyllen for å få alt ut, pluss en god del banning.... :P

      Comment


      • #18
        Eller bruke slike: http://www.shop4fasteners.co.uk/acat...e_Pan_Head.asp

        Litt vanskeligere enn torx som egentlig er blitt like vanlig som unbrako. Engen har vel også brukt en del av disse i Spore helt av Arosa prosjektet sitt =)

        Comment


        • #19
          Kan også slenge til at om du har en garasje tilgjengelig,bruk den da vel.Er også en god ide om man tenker seg om 2 ganger,før man parkerer bilen ett sted.Med andre ord,man trenger jo ikke å gjøre det lettere for tjuvpakket

          Comment


          • #20
            Og om du er på ferie/kjøpesenter, ikke kom inn på parkeringsplassen med anlegget på full guffe. Det er en invitasjon, da de fleste tyver vet at eieren av denne bilen vil være borte i minst 30 min. Tror ikke det er mange mennesker som ville stilt spørsmåls tegn til noen menn som står å holder på med bilstereo på parkerings plassen, med mindre de kjenner eieren av bilen å ser at det ikke er han.
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #21
              Jeg er ikke så sikker på om jeg ville bolte fast alt så fryktelig godt.

              Tenk på all den skaden en tyv vil gjøre på bilen for å prøve å få ut den spilleren eller forsterkeren. Han/hun driter i om resten av bilen ser ut som ett dass etter at han/hun har fått ut det de ville ha. Selvfølgelig er det godt å vite at de ikke fikk med seg noe, men kostnaden tror jeg kan bli større for enkelte med å bytte ut masse ødelagte deksler m.m. enn å tape en spiller. Det hele bunner vel ut i hvor dyrt utstyret er.

              For å få ut min MX406, må hele midt konsollen demonteres, men det er ikke fordi jeg øsnket det sånn, men fordi det var eneste måte å få den inn på.

              Det beste er uansett en forsikring som dekker tapet av utstyret, selv om det er sure penger.

              Comment


              • #22
                Jeg for min del lar bøylene for å dra ut spilleren ligge i hanskerommet nettopp for å unngå at hele midtkonsollet skal herpes av et svært skrujern ved evt. innbrudd. Kan ikke drømme om at sånt skulle gi noen form for avkortning på forsikringen, da man faktisk sparer selskapet for masse penger. Noen som har noen erfaringer som avkrefter denne teorien?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by BillyIdle View Post
                  Jeg for min del lar bøylene for å dra ut spilleren ligge i hanskerommet nettopp for å unngå at hele midtkonsollet skal herpes av et svært skrujern ved evt. innbrudd. Kan ikke drømme om at sånt skulle gi noen form for avkortning på forsikringen, da man faktisk sparer selskapet for masse penger. Noen som har noen erfaringer som avkrefter denne teorien?
                  Hør om lignende før, da var det snakk om en cabrioleteier som aldri låste døren, for da slapp han iallefall at noen skar i stykker taktrekket
                  Bmw e34 520:
                  Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

                  Comment


                  • #24
                    Hehe, det blir vel kanskje vel kanskje ikke _helt_ det samme Men det er uansett greit å vite hvor grensa går der.

                    Comment


                    • #25
                      Om en vil sikre utstyret ved å bruke skruehoder som de aller aller færreste har verktøy til å få løst opp, er vel kanskje snake eye skruer/bolter et godt valg:



                      Ellers kommer det veldig ann på hvem som bryter seg inn for å stjele, om det er knarkere som skal ha en cd-spiller så leter dem neppe gjennom hanskerommet for å finne spesialverktøy for å ta ut spilleren uten skade, der brukes nok brekkjern/skrujern for å røske ut spilleren umiddelbart. Har desverre masse erfaring med dette etter å ha vært temmelig utsatt for innbrudd, her er min statistikk

                      1. cd-spiller stjålet fra min VW Polo colour concept midt på dagen en ukedag rett utenfor huset (knarker)
                      2. 323 gtr stjålet utenfor huset, funnet igjen med knust girkasse neste dag full i tyvgods, brukte sprøytespisser og diverse (knarker). Dette var på stord
                      3. Innbrudd i colt, stålet batteri for å bruke i 323 gtr, stjålet igjen (i lillestrøm, parkeringsanlegg, like omstendigheter som Joakim sin bil). Funnet igjen 300m unna, full i tyvgods.
                      4. 323 gtr forsøkt stjålet igjen i samme garasje, men hadde tatt ut vitale deler i styreenhet så den ikke kunne starte, 2 uker senere en innbrudd over.
                      5. Innbrudd i colt, stjal cd-spiller, forsterker, sub, høyttalere, cd-er, en pose klær, en diger plexiplate med cnc-freste logoer og utskjæringer, bilen sto parkert ved bomstasjon drøbaksiden oslofjordtunnelen.
                      6. Innbrudd i colt, forsøkt tjuvkoblet av narkis uten hell, dette var igjen på dagen utenfor huset på stord etter å ha flyttet tilbake til vestlandet.

                      I det ene innbruddet i colten i lillestrøm tok stjal de forresten de eneste kablene som var trekt opp i bilen, som var kablene som går mellom spiller og prosessor i Pioneer DEX-P9/DEQ-P9 comboen. Oppdaget ikke dette før jeg skulle til å ta ut kablene for å pakke dem ned i esken, da Joakim allerede var på vei fra revetal til lillestrøm for å kjøpe den. Ringte i nøden til Ketil på audioart, som ikke bare skaffet til veie kabler på direkten, 30min kjøretur senere hadde jeg de i hånden, men også lot meg ta de med der og da og gjøre opp senere (var heeelt blakk der og da, spilleren måtte selges for å dekke husleie). Så litt hell i uhell, godt det finnes forhandlere som er behjelpelige og forståelsesfulle når en sitter i en vanskelig situasjon.

                      Føler vel kanskje etterhvert at det beste er å holde en lav profil angående å legge ut "bruksanvisning" på hva en holder på med, iallfall på åpne forum.

                      Edit: Nå ser jeg at jeg har lagt ved bilde av akkurat de samme skruene som Nils har anbefalt lenger opp i tråden. Det er øynene man blir først blind på sies det
                      Last edited by Haakon O; 15-08-2010, 22:21.
                      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                      Comment


                      • #26
                        Det finnes mye gøy av festematriell hvis man er villig til å la lommeboka blø litt for det. Snake Eye i ukrant størrelse og elektropolert er gøy men ikke billig :-(
                        Mvh
                        Lars Engen

                        Comment


                        • #27
                          Kan også gjøre som meg da jeg festa basskassa mi baki Passat'n...
                          Jeg borra hull "dekselet" over reservehjulet (som er i stål) og i gulvplaten på basskassa og satte igjennom gjennomgående bolter med låsemuttere og festet forsterkeren under ved hjelp av de samme boltene. bygde også om festene til "dekselet" slik at jeg må bruke hjemmelaget verktøy for og få det opp.

                          en annen lur ide er og ta av front-panele og låse bilen hver gang du forlater bilen og vet at du skal være borte mer enn 10min.
                          - 94' VW Passat 1,9TDK
                          (Sony Xplod CDX-GT430U, Fusion EN-SW15 (250wrms), Fusion RE-AM45020 (2x90w (brokoblet til 1x250w), 4x Fusion EN-FR6530 (2-veis 6,5" - 55wrms)
                          På utkikk etter nytt!

                          Comment


                          • #28
                            Drar litt liv i denne tråden igjen.

                            Hvor kan en få tak i slike skruer og verktøyet for å skru disse inn?
                            Tor Martin Ølberg
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #29
                              Tja,Wurth eller verktøyburet kanskje?

                              Comment


                              • #30
                                Gode tips her ja! Sticky-tråd?? :-)
                                Audison LRX 4.5 | B2 Audio AC12 | Div. Monster Cables, Macrom, Audio Quest, Stinger |

                                Citroën Xantia prosjekt:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=11964

                                Comment

                                Working...
                                X