Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strøm mengde lydibilen 25mm2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strøm mengde lydibilen 25mm2

    Hvor mye strøm klarer lydibilen sin 25mm2?

    Vil jeg få problemer med 3stk Genesis forsterkere med totalt 110A? på 5-6m strekk? (Current Draw @ 4 Ohms 90A tilsammen)

    Eller er det "go for it"?

    Monoblokk vil bli kjørt i 4 ohm (opptil 350w), en 2-kanaler på lettdrevne diskanter og en på lettdrevne mellomtoner..

    Vil også de 25mm2 kablene holde til big 3?
    Kjører et biltema AGM 70ah.
    Last edited by Johan; 26-07-2013, 00:51.

  • #2
    Hvorfor ikke 50mm2?
    Kristiansand Motorforum
    http://krsandmotorforum.net

    Comment


    • #3
      Fordi det er enda en utgift til kabler, kabelsko og batteriterminaler + frakt.
      Egentlig ikke et svar da...

      Og lykke til med å få 50mm2 gjennom torpedovegg på Megne MK2

      Comment


      • #4
        Hva er bra nok beskyttelse til kabel under bil?

        Comment


        • #5
          En 200A sikring (hvis det var snakk om 52 kvadrat)
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #6
            Sikring er egentlig et must, men det er jo ca ingenting å feste til, bevegelige deler er automatisk fyfy, bremsedeler er ulovlig osv osv..

            Virker som jeg må til med drill gjennom torpedo, off.. FRANSKE BILER!!!

            Comment


            • #7
              Men hva med strøm til disse gjennom 25mm" kabelen?
              Hadde nylig en "oversized" knukonseptz 4 gauge her godkjent til 150 A med 15 feet (5.1m?) den var faktisk litt tynnere..

              Comment


              • #8
                Går helt fint dette. Holder plenty til bruken som er beskrevet.
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Johan View Post
                  Hva er bra nok beskyttelse til kabel under bil?
                  Er nok lurt med en strømpe rundt. Eller sånn split- loom flexi-slange. Pass på hvor du fester den. Bruk beskyttelse rundt deler hvor det kan oppstå friksjon eller slittasje. Det er nok også lurt å inspisere den med jevne mellomrom mtp på å kunne avdekke potensielle påbegynte skader eller problemer, men min erfaring er at kvalitetskabler er svært robuste.

                  Jeg har 2x25mm + 2x53mm strukket under bilen min, funker smooth. Ønsket ikke å drille så masse hull.

                  Behovet for beskyttelse rundt kablene kommer nok også ann på bruken og miljøet som den benyttes i. Dette er uansett min personlige mening og erfaring, kanskje noen er helt uenige!
                  never enough!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by bass-freek View Post
                    Er nok lurt med en strømpe rundt. Eller sånn split- loom flexi-slange. Pass på hvor du fester den. Bruk beskyttelse rundt deler hvor det kan oppstå friksjon eller slittasje. Det er nok også lurt å inspisere den med jevne mellomrom mtp på å kunne avdekke potensielle påbegynte skader eller problemer, men min erfaring er at kvalitetskabler er svært robuste.

                    Jeg har 2x25mm + 2x53mm strukket under bilen min, funker smooth. Ønsket ikke å drille så masse hull.

                    Behovet for beskyttelse rundt kablene kommer nok også ann på bruken og miljøet som den benyttes i. Dette er uansett min personlige mening og erfaring, kanskje noen er helt uenige!
                    Mye enig i det som blir sagt her. Om du bruker Lib kablene så har disse så tykk gummi at jeg tror egentlig ikke det er behov for så mye mer beskyttelse, men du bør nok få festet ledningen sikkelig og vekk fra bevegelige deler for å unngå slitasje. Vær spesielt obs på plasser der det er skarpe kanter og ikke minst der det kan bli høy temperatur (eksos,turbo,etc)
                    Unngå å legge kablen slik at den på noe plass er det laveste punktet under bilen.

                    Jeg har også hatt bil med strømkabel under bilen i mange år, den var det aldri noe tegn til slitasje som var i nærheten av å spise seg igjennom isolasjonen.

                    Men dersom du ikke har beskyttelsesplater under bilen som du kan gjemme strømkablen innunder så er det nok lurt å inspisere ved jevne mellomrom (tilfelle steinsprut, om du har slått oppi e.l)

                    Comment


                    • #11
                      Og lykke til med å få 50mm2 gjennom torpedovegg på Megne MK2 [/QUOTE]

                      Hvilken bil er en megne mk2?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Slednekk View Post
                        Og lykke til med å få 50mm2 gjennom torpedovegg på Megne MK2
                        Hvilken bil er en megne mk2?[/QUOTE]

                        Jeg setter en tier på Megane

                        Comment


                        • #13
                          Er nok en Megane MK2 ja

                          Har sjekket undersiden nå, mer plastdeksel enn i en plastbutikk, så blir nok å borre hull i torpedovegg.

                          Har også bestemt meg for 2stk 25mm2 (billigere enn å kjøpe 54mm2 og blir lettere å få gjennom denne bilen).
                          1stk 25mm2 strømkabel til sub forsterkern + 1stk 25mm2 strømkabel fordelt til de to stereoforsterkerne med 1stk 16mm2 på hver..

                          Største problemet mitt nå er å finne gaffel "kabelsko" til disse, fikk i posten idag fra Ljudia til 16mm2 og de var ALT for store!
                          Mens i en skuff fant jeg en 21mm2 som passet perfekt og den kan jeg tilpasse, men aner ikke hvor den kommer fra, kanskje Dynabel (har spurt de om bredde på gaflene på FB da det virker som det er sjeldent de besvarer e-post).
                          Last edited by Johan; 26-07-2013, 19:50.

                          Comment

                          Working...
                          X