Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den store pengesparingstråden

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • For at det skal funke, må du ha dette i orden: høypass delefilter innebygget i midbassampen, lavpassfilter og trinnløs fasejustering på subampen, samt preout på enten sub eller midbassampen så signalet kan bli delt. Y-ledd funker vel også om en ikke har preout.

    Men har en det i orden funker det helt flott, kjørte dette oppsettet på gamle P99R'en min før stianuno overtok den.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • trinnløs fasejustering på subampen,
      Dette er jo ikke noe must. kjekt å ha, men ikke noe som ikke er løsbart med plassering av sub'er , endring av fase osv.
      Du kommer veldig nærme bare ved å vri fasen 180grader f.eks.
      Også kan man jo endre fasen passivt.
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • Sier ikke at det er en bedre løsning en spiller med 4-veis deling, men den er ikke dum.
        Hvis du tenker på hva du må betale for den p99 og velger den løsningen som er diskutert her er det ingen dårlig løsning. Den spilleren låter virkelig bra og er veldig bruker vennlig

        10000 for en p99rs hmm, er en del penger fra eller til.

        Comment


        • åssen blir lydkvalitet i forhold til en 4 veis cd spiller?
          Mvh. Damir

          Comment


          • Originally posted by Dammed View Post
            åssen blir lydkvalitet i forhold til en 4 veis cd spiller?
            Ved riktig utføring, så kan du gjøre det minst like bra.
            Mvh
            Rolf Try Nygård

            Comment


            • Originally posted by neptyr View Post
              Ved riktig utføring, så kan du gjøre det minst like bra.
              Men vil ikke tro det vil bli like nøyaktig tidskorrigering av subben? Det beste er nok spiller med 4-veis,
              jeg skal ikke prøve på noen "ghetto"-løsning når jeg skal ha 3-veis frontsett + subben baki...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • Tidskorrigering på subben må du uansett høre deg fram til, hjelper ikke å trykke inn hvor mange centimeter du måler fra ørene dine til elementet og så tro at alt er i fase. Så om du stiller på en justeringskrue på forsterkeren eller stiller millisekund/centimeter på spilleren har pent lite å si, resultatet må du lytte deg frem til uansett.
                [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                Comment


                • Originally posted by Haakon O View Post
                  Tidskorrigering på subben må du uansett høre deg fram til, hjelper ikke å trykke inn hvor mange centimeter du måler fra ørene dine til elementet og så tro at alt er i fase. Så om du stiller på en justeringskrue på forsterkeren eller stiller millisekund/centimeter på spilleren har pent lite å si, resultatet må du lytte deg frem til uansett.
                  Jaja det er jeg klar over, bare at min monoblokk ikke har så fancy justeringsmuligheter (tror jeg? )
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • Du kan vel rette fasen med noen spoler/motstander/kondiser og.

                    Alt går på hvor nøye du gjør alt.
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

                    Comment


                    • Dette skal vurderes den dagen jeg skal bygge om dash/dører til 3-veis frontsett!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Dette skal vurderes den dagen jeg skal bygge om dash/dører til 3-veis frontsett!
                        Kommer det oppdateringer i tråden din denne uka da eller? Eller må vi vente til bilen er tilbake fra verksted?
                        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                        Comment


                        • Originally posted by ugn View Post
                          Kommer det oppdateringer i tråden din denne uka da eller? Eller må vi vente til bilen er tilbake fra verksted?
                          Nei, det skjer ikke noe med anlegget før jeg får den tilbake - og da skal jeg først prøve toveis med Polk Audio SR6500 6.5" og TB 2"
                          Men jeg kommer til å oppdatere med hva som skjer på verkstedet og kanskje litt om det jeg gjør med lånebilen til min mor, må jo ha litt lyd...

                          Beklager "OT" (off-topic ), neptyr, du kan jo bare flytte disse postene til prosjekttråden min...
                          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                          Comment


                          • Særlig. For mye jobb.
                            Mvh
                            Rolf Try Nygård

                            Comment


                            • Er det ikke det man har slaver til? (Les: Genexxa)
                              Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                              [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                              Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                              Comment


                              • er jo en pengesparingstråd. Og er ikke dette en fin måte å spare par tusen på så vet ikke jeg. Jeg kommer nok til å teste denne løsningen. I og med at mine subwoofere blir rett bak førersetet så blir det ikke mye å justere.

                                edit:

                                Soundstream XXX 6500D til 5000kr: http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=23412550
                                Last edited by Dammed; 20-07-2010, 19:39.
                                Mvh. Damir

                                Comment

                                Working...
                                X