Announcement

Collapse
No announcement yet.

øresus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • øresus

    Jeg har et Gladen Zero 165 frontsett som jeg bruker med delefilterene som fulgte med, men jeg synes det låter helt forferdelig "oppi frekvenzene". Jeg har prøvd å dempe diskantene og øvre mellomtone det jeg kan med de passive delefilterene, jeg har prøvd å bytte forsterker fra en RF punch450.4 til en Gladen Xl250c2 men det skjærer forsatt i ørene.
    Så nå lurer jeg på om jeg skal prøve en ny HU (Alpine UTE-93Dab) der jeg kan dele i spilleren og få dempet diskantene der, men jeg har jo ikke vært borti aktiv deling før, så jeg er litt redd for at jeg skal ta knekken på diskantene hvis jeg ikke deler riktig.
    Kan jeg benytte meg av fs til dette? feks i databladet er fs på diskantene opgitt til 1580hz. Kan jeg bruke denne informasjonen til å finne ut hvor lavt jeg kan dele ved 6db/12db?
    Eventuelt er det noen som har erfaringer med disse høyttalerene å dele?

  • #2
    Da har jeg fått ordnet lyden igjennom delefilterene ved å senke delebrattheten og øke nivå i øvre mellomtone...
    Det gir ingen mening for meg, men det låter ganske bra. Fikk også høre fra Gladen at diskanten deles ved 4k på 12db, men ettersom jeg har satt inn en fin to kanaler istedet for den gamle 4 kanaleren så drøyer jeg dette med aktiv deling.

    Ny HU er på plass og muligheten for tidskorrigering gir meg nye spørsmål som noen kansje har lyst til å hjelpe meg med?
    Jeg tok frem målebåndet og kom frem til at jeg måtte forsinke venstre siden (diskanter og mellomtoner er like langt unna) med 3.5ms (119cm). Det som skjedde da var at den venstre høyttalleren spillte mye lavere enn den andre som jeg antar er faseforskyvning?
    Vil det da hjelpe å snu om + og - på mellomtonen?

    Comment

    Working...
    X