Announcement

Collapse
No announcement yet.

voks til støpeform

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • voks til støpeform

    Hva slag voks bør man behandle en støpeform med før man fyller den med glassfiber? Og hvor kjøper man?

  • #2
    For at den skal slippe fra forma?
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

    Comment


    • #3
      ja, men vurderer å bare bruke plastfoile isteden

      Comment


      • #4
        Plast og alufolie brukte jeg vel i hjulbrønn min, funka det..
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

        Comment


        • #5
          Funker med foile, men det er vanskelig/ummulig å få en100% perfekt støp om man bruker det. (skal lage en kopi av dørsiden i glassfiber)

          Men spiller antageligvis ikke så mye rolle, skal lage noen modifikkasjoner og må bearbeide sidene uansett, så foile fungerer sikkert greit.

          Comment


          • #6
            Her foreksempel, vist du ikke har dårlig tid og må ha det med en gang da.
            Brukte vanlig bilvoks en gang bare for å prøve. Det funka bra, men det var på ei glassrute siden jeg skulle lage ei plate så vet ikke hvordan det går vist det er et ujevnt underlag.

            http://www.ebay.com/itm/Meguiars-8-M...721ac1&vxp=mtr

            Comment


            • #7
              Ok, takk for tips, men tror det blir litt lenge å vente, tenker å sette i gang med støpinga denne uka

              Men uansett ikke så stress, bruker bare folie siden jeg uansett skal bearbeide støpen endel etterpå.

              Comment


              • #8
                Du kan også bruke en god gammeldags bilvoks. F.eks Simoniz Original Wax. Har en nesten ny boks du kan få for en 100-lapp
                Mvh
                Pål Andréas Bryng
                Bilstereosenteret.no
                Vi forhandler bl.a.:
                Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                Følg oss på Facebook
                Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                Comment


                • #9
                  Har brukt maskeringsteip flere ganger jeg må ha ting 100% nøyaktig ; )
                  SQ Saab 9-3
                  Team dynaBel

                  Comment

                  Working...
                  X