Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsikring...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Forsikring...

Hei, jeg lurer litt på hva dere med anlegg i 100.000kr klassen gjør med forskring. Det er jo mangen som får østeuropeere på besøk...

Originally posted by Tobbelobb View Post
    Hei, jeg lurer litt på hva dere med anlegg i 100.000kr klassen gjør med forskring. Det er jo mangen som får østeuropeere på besøk...
    Forsikre seg mot østeuropeere er vel ikke bare enkelt, men om du sjekker hos Vesta så har de tilleggsforsikring for ekstrautstyr som dekker langt opp i pris.
    Jeg har dekning for kr 150.000,- og det betaler jeg ca. kr 1.000,- for i året. (husker ikke eksakt)
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

jess.. vesta er veien å gå..
      www.eirikaspaas.com

Comment

1000kr er jo overkommelig! Snakka med Gjensidige, de ville se kviteringer for alt utstyr jeg putta inn i bilen for å forsikre for mer en 10.000 :S

Comment

Originally posted by Tobbelobb View Post
          1000kr er jo overkommelig! Snakka med Gjensidige, de ville se kviteringer for alt utstyr jeg putta inn i bilen for å forsikre for mer en 10.000 :S
          deilig den Vesta forsikringen. Tror jeg skal ringe å høre med dem i morgen. hehe
          Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

Comment

Har ekstra forsikret annlegget mitt hos IF. Er forsikret for 50.000. Husker ikke hva jeg betalter ekstra for det. De ba ikke om noe kvittering på utstyret, bare listet opp hvilke merker som det består av... stakkars personen som måtte skrive ned alle merkene...

Eneste de krevde var at bilen var utstyrt med tyverialarm.
            Mvh Morten
            - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
            Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
            Bad Sound Kills Good Music!

Comment

vesta hadde generelt ingen krav.. trengte bare bildedokumentasjon av hva som er i bilen..

hos gjensidige betalte jeg 10.500 uten ekstraforsikring
              hos vesta betaler jeg nå 6500 med ekstra kjørelengde, 120.000 tyveri, 40.000 løsøre..
              www.eirikaspaas.com

Comment

jeg betaler 800kr for 50.000 hos gjensidige. Eneste de krevde var kvitteringer.

Sparebank 1 er bare og hoppe og drite i.. De kommer litt billigre ut en gjensidige totalt sett for meg. men 20.000kr i fastmontert utstyr er fast.. går ikke ann og øke..
                sound.vision.soul

Type R

Comment

hm, om vesta kan tilby meg lik sum på bilforsikringen som jeg har i If, så bytter jeg

Betaler 5200,- for full kasko med leiebil på 04 mazda 6 og 20k i kjørelengde..

Comment

hmm. hvilken einer seg best for meg med anlegg til rundt 20tusen?. kommer jo mer inn, men ikke på noen dager/uker.

Comment

Har full kasko hos Vesta, men der er utstyr for max 10 lapper forsikret. MEN.. For bare 500 kroner får jeg gratis veihjelp, leiebil på stedet, og økt utstyrsforsikringen til 50.000. Skulle tro det er en grense som burde passe de aller fleste som ikke har anlegg i hundretusenkronersklassen..
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Originally posted by thomasekeli View Post
                        Har full kasko hos Vesta, men der er utstyr for max 10 lapper forsikret. MEN.. For bare 500 kroner får jeg gratis veihjelp, leiebil på stedet, og økt utstyrsforsikringen til 50.000. Skulle tro det er en grense som burde passe de aller fleste som ikke har anlegg i hundretusenkronersklassen..
                        jeg har jo Gjensidige.
                        kan jeg ringe Vesta å få sånn utstyrsforsikring uten å måtte bytte alt jeg har dit? eller har Gjensidige også sånn forsikring(som er rimlig).

Comment

Jeg økte til 30.000 iextra utstyr, det kosta 600,- i året..
                          Men dem spurte ikke om noen bilder eller kvitteringer...
                          Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Hehe, ingen som spurte meg heller. Men herregud.. 50 lapper dekker jo bare et par fete felger med tilsvarene dekk nesten

Du får nok ikke ekstra utstyrsforsikring hos et selskap du ikke har forsikringen din hos i utgangspunktet. Men det du kan gjøre - som muligens (?) kan lønne seg - er å ha verdigjenstandsforsikring på de forskjellige komponentene dine. Dette kan dog bli en noget dyr løsning.. Så det ville jeg ikke gjort med mindre anlegget er i klassen 100.000++

Ring litt rundt og be om pristilbud. Si hva du ønsker og med hvor høy utstyrsforsikring du trenger, så får du nok tilbud. Om det som kreves er at du flytter alle dine forsikringer til et annet selskap så er vel ikke det noe problem?
                            [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

om det var meg du siktet til vurderte jeg å bytte alt over

Comment

Working...
                              X