Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erfaringer med Mosconi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Tja... Lydmessig vil jeg sammenligne den med McIntosh og Sinfoni. Der mosconi kommer ut med en fordel, er kontrollen på elementene, i tillegg til at den spiller "stille" - altså uten å tilføye støy eller andre artifakter. Det er på en måte så man glemmer å tenke på at "hey jeg har en forsterker koblet til og den spiller "sånn eller sånn"... Den bare gjør jobben enkelt og greit.
    Har testet opp mot en McIntosh 4x100w og kan ikke si jeg finner noe grunn til å velge det ene eller andre, de er veldig like. McIntoshen har kanskje litt mere luft i toppen og låter minimalt mere åpent, men nå er ikke Mosconi A Class kommet til lager ennå og det er helst den som bør sammenlignes med forsterkere i denne kvalitetsklassen - ikke de billigere AS forsterkerne.
    Joakim Skovlund
    dynaBel Tønsberg
    Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
    www.dynabel.no -
    dynaBel Tønsberg på Facebook

    Comment


    • #17
      Men Joakim.
      Har dere noe dere skulle sagt, så dere kunne fått dem til å lage en 5kanaler eller 7kanaler?
      Mvh
      Rolf Try Nygård

      Comment


      • #18
        Kjøp to av 4-kanalerne, og montér dem under et deksel som skjuler mellomrommet mellom dem. Så kan du late som om det er en svær 8-kanaler. Eller... Kjøp en firekanaler og brokoble to av kanalene på en lettdreven sub. Så kan du si til deg selv: "Jeg har fem kanaler, jeg har fem kanaler" hver gang du er ute og kjører.

        Har hørt at de som kjører Fence sier "jeg har bra stereo, jeg har bra stereo" til seg selv når de er ute og kjører, og ser jo ut til at det funker for dem.

        Comment


        • #19
          Originally posted by Miniboom View Post
          Kjøp to av 4-kanalerne, og montér dem under et deksel som skjuler mellomrommet mellom dem. Så kan du late som om det er en svær 8-kanaler. Eller... Kjøp en firekanaler og brokoble to av kanalene på en lettdreven sub. Så kan du si til deg selv: "Jeg har fem kanaler, jeg har fem kanaler" hver gang du er ute og kjører.

          Har hørt at de som kjører Fence sier "jeg har bra stereo, jeg har bra stereo" til seg selv når de er ute og kjører, og ser jo ut til at det funker for dem.
          Tenkt tanken, men om jeg skal ha ny amp, så vil jeg ha en med alt i ett.

          Neste bil skal jeg kun ha en amp i.
          Så blir vel å finne en da-vinci eller PG.
          Mvh
          Rolf Try Nygård

          Comment


          • #20
            Originally posted by dynaBel.no View Post
            Tja... Lydmessig vil jeg sammenligne den med McIntosh og Sinfoni. Der mosconi kommer ut med en fordel, er kontrollen på elementene, i tillegg til at den spiller "stille
            Har testet opp mot en McIntosh 4x100w og kan ikke si jeg finner noe grunn til å velge det ene eller andre, de er veldig like..
            Da er jeg glad for at vi har forskjellige lyttepreferanser.Ifølge det utsagnet ovenfor så skulle McIntosh ikke ha like bra kontroll på elementene?

            Hvorvidt du synes de låter likt er vel også avhenging av en god del andre faktorer enn kun forsterkeren.

            Ingen tvivl, dette er gode saker, men som du selv sier, så er det vanskelig for meningmann i gata å ta deg for å være upartisk.

            Dette var ikke ment for å rakke ned på noen. Min personlige mening er bare at McIntosh er en annen liga i forhold til de bilene som jeg har hørt både Mosconi og McIntosh i.

            Men igjen lyd er subjektivt. Hva jeg liker kan andre avsky. Viktigst av alt er at vi kan kose os og stadig lære noe nytt.
            Last edited by B2 Audio; 12-07-2010, 14:21.
            Mvh
            J. Holm
            www.b2audio.com
            http://facebook.com/b2audio

            Comment


            • #21
              Ser absolutt at jeg er partisk i denne "saken", men for å fjerne så mye av tvilen som mulig, så er jeg abolutt ikke partisk når det kommer til min egen bil! Den får IKKE komponenter som ikke låter GULL, så om du ser den bilen uten Mosconi på EM, så vet du at ikke det var bra nok. Kommer den derimot MED Mosconi, så kan man være ganske så sikker på at jeg ikke er misfornøyd.

              Anng. kontroll på elementene, så har AS 300.2 en dynamikk og kontroll i bassen som er bedre enn flere dyre hjemmeforsterkere vi har i demorommet og ikke veldig langt bak på resten. Den låter også strammere og har mere kontroll i bass/midbassområdet enn de andre bilforsterkerne jeg har testet opp mot. Jeg er veldig klar over de aller fleste faktorer man kan komme opp i i en "test", så stol på egne ører og meninger - viktig å ikke lese seg blind på andres meninger og tester!
              Tror nok også de aller fleste her vet hvor glad jeg er i McIntosh, så jeg sier ikke dette for å selge Mosconi ved å rakke ned på McIntosh! De har bare litt forskjellige fordeler.
              Joakim Skovlund
              dynaBel Tønsberg
              Mobil: 943 55 200 - Epost:joakim@skovlund.no
              www.dynabel.no -
              dynaBel Tønsberg på Facebook

              Comment


              • #22
                Originally posted by neptyr View Post
                Tenkt tanken, men om jeg skal ha ny amp, så vil jeg ha en med alt i ett.

                Neste bil skal jeg kun ha en amp i.
                Så blir vel å finne en da-vinci eller PG.
                Ser den, absolutt! Skulle ønske flere hadde skikkelige femkanals forsterkere. To forsterkere i ett chassis er perfekt sånn sett. Da Vinci er jo ren porr.

                Comment


                • #23
                  Får vel nesten skrive litt her jeg også.
                  I skrivede stund sitter det en 4x100 og en 2x300 mosconi i min bil, alle andre komponenter er det samme som før da jeg har kjørt med McIntosh og Genesis serie 3. Har hatt oppsett av rent McIntosh, rent Genesis og kombinert McIntosh på diskant / mellomtone og genesis på sub.

                  Det som letteste å bite seg merke i er basskontrollen på mosconi, den er enorm. Faktisk aldri vært borti en forsterker som har til de grader stålkontroll på bassen som Mosconi.2x300 mosconien synes jeg er bedre enn noe annet jeg har prøvd/hørt som bass forsterker uansett pris.
                  Mid bassen fikk også en godt løft med 4x100 mosconi
                  Videre synes jeg 4x100 mosconien gjør en god jobb oppover og gjør ikke på noen måte jobben feil, den er ganske nøytral , Synes kansje McIntoshen er litt mer gjennomsiktig og spiller med mer luft i diskanten.

                  Alt i alt er dette meget gode forsterkere og spesielt til prisen, da disse tåler sammenligning med forsterkere som er både 2 og 3 ganger dyrere. Og designet er rett og slett najs. Det værste er vel at de ser bedre ut i real life enn på bilder
                  Steffen Hammersgård
                  Alpine - Mosconi
                  Min prosjekt tråd

                  Comment

                  Working...
                  X