Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyd i min bil, Kicker sub og andre høytalere ifra Transmedia, RF eller Kicker???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lyd i min bil, Kicker sub og andre høytalere ifra Transmedia, RF eller Kicker???

    Har en Audi RS4 Avant B5 2001 som jeg ønsker å bygge noe lyd i.
    Og ønsker masse gode innspill ifra dere som kan dette :-)

    Har Kicker SOLO-BARICL7 12" 2ohm og Rockford Fostgate Power bd1000a1 og Punch 600.
    Skal ha Kicker SOLO-BARICL7 12" i reservehjulet(har ikke målt enda på hvor mange liter det er men det er ihvertfall 30-40ltr). Så da blir det i lukket kasse med beskyttelse over sub elementet.
    Dette vil jeg bygge mest mulig skjult bak i bunnen på bagasje rommet(både sub & effektforst.).

    Rockford Fostgate Punch 600
    Specifications:
    * 150 watts x 4 at 2 ohms
    * 300 watts x 2 in bridged mode
    * 2-, 3-, 4-channel or Tri-Way output front and rear high-pass/low-pass crossovers (variable 50-210 Hz, 12 dB/octave
    * speaker-level inputs
    * preamp outputs
    * Punch Bass boosts bass up to 18 dB at 45 Hz
    * 4-2 switch
    Features:
    * MOSFET power supply and output devices
    * Maximum Efficiency Heat Sink Application (MEHSA) mounting technology increases the heat transfer from the MOSFET output devices to the heat sink
    * TOPAZ noise-killing differential inputs that eliminate 80% of ground loop noise
    * ransana circuitry keeps preamp voltages low and signal paths simple for outstanding audio quality
    * NOMAD advanced protection circuitry for "intelligent" shutdown protection

    Rockford Fostgate Power bd1000a1


    Frequency Response (4-ohm IHF Load, 60 Hz Ref. crossover @ highest setting): +0 dB, –3 dB @ 244 Hz
    L/R channel error, max deviation 20 Hz to 20 kHz: N/A
    Signal-to-Noise Ratio (Below Rated Output, “A” weighted): –84.6 dB
    Distortion at Rated Output @ 60 Hz: 0.35%
    @ 500 watts
    Output Power (Resistive) (4 ohms @ 60 Hz to 1% THD+N): 710 watts @ 14 volts; 589 watts @ 12.8 volts; 374 watts @ 10.5 volts
    Output Power (Resistive) (2 ohms @ 60 Hz to 1% THD+N): 1135 watts @ 14 volts; 919 watts @ 12.8 volts; 594 watts @ 10.5 volts
    Output Power (Reactive) (4-ohm IHF Load @ 60 Hz to 1% THD+N): 762 watts
    Output Power (Reactive) (2-ohm IHF Load @ 60 Hz to 1% THD+N}: 1164 watts
    Crosstalk @ rated output, 20 Hz to 20 kHz: N/A
    Damping Factor @ 100 Hz: 73
    Voltage for Rated Output: 104 mV to 2.3 volts
    Idle Current Draw: 1.4 amps
    Current Draw @ 1/3 Maximum Power: 35.6 amps @ 377.6 watts
    Efficiency @ 1/3 Maximum Power: 76%
    Power-Up Noise: 48.5 dB SPL
    Power Down Noise: 53.6 dB SPL


    Musikk som spilles er Metallica, Pink Floyd, AC/DC allså for det mesta rock, men noe gammel disco, med trøkket som hører til.



    Så mine spørsmål:
    1.
    Lurer på hvor liten kassen kan være? Og hvor stor kassen bør være? Skal/bør vel være i lukket kasse. Vet at det minste anbefalte volumet er på ca 25-30ltr, men hva er "best" for et akseltabelt nivå?

    2.
    Og hvor mange lag med glassfiber bør jeg ha på bunn delen som skal lages i glassfiber? Skal skru/lime bunn delen sammen med en topp plate av MDF eller Spon plate. Og 12" blir festet i tre platen.

    3.
    Har sett for meg dette, og lurer om noen som har kjøpt dette opplegget? Og om dere er fornøyd med utsene/kvaliteten på side dekslene?
    http://transmedia.mystore.no/ds_prod...oducts_id/4049



    4.
    Hvordan er lyden ifra disse høytalerne(ifra linken over), tenker på kvalitet iforhold til Kicker og RF og ligndene?

    5.
    Er det andre elementer dere heller ville valgt? I samme pris klasse som det som er over +/- noen kroner da. Og er side dekslene bra greier så vil jeg ha dem uansett, og får sette andre elementer inn i side dekslene.

    6.
    Kunne og tenkt meg et opplegg med 3veis i side dør(med midbass) + subben bak. Hvordan få dette til? Noen som vet om et opplegg? Trenger jeg delefilter når man kan styre lyden delt ifra stereo anlegget(med 3 utganger ifra stereo anlegget)?


    Ønsker lyd trøkk, og bass, så vil det la seg gjøre med dette oppsettet?


    EDIT:
    Dette er det jeg har tenkt meg, allså en PC i bilen som spiller av musikk, film, navigasjon og til og med data ting som internett & mail.

    Car PC
    Description
    The new Core Duo system from Mobile Computing Solutions is significantly faster than the previous model. The Jetway NF-93 Motherboard supports the new Intel 45nm Penryn Mobile Processor with one 1066MHz front side bus. This is almost double the speed of the 667MHz processor in the previous model.
    The base model Core Duo system starts at 2.26GHz as opposed to 1.66GHz. This is a marked improvement in speed without a big jump in price.
    Also, the new Core Duo has a remarkable 10xUSB ports. You won't find this many USB ports in any similar product. The base model also comes standard with internal WiFi and Blue Tooth via PCI Express slot, which frees up USB ports as well.
    MORE ENERGY EFFICIENT
    The new model Core Duo uses a low power ICH9M North Bridge and only consumes 25W of power for its output. This makes it more efficient than the previous model which consumed 34W of power for a reduced output ratio.

    TECHNICAL SPECIFICATIONS
    Motherboard Jetway NF-93
    • P8400 2.26GHz Core Two Duo Mobile 1066 FSB
    • 3 Mg L2 Cache
    • 25W Power Consumption
    • INTEL®GM45 +ICH9M chipset
    • Built-in INTEL® GMA X4500MHD Graphics (For DX10)
    • Supports INTEL® 45nm Penryn Mobile Processors
    • Supports 2 * Gigabit LAN
    • Integrated ALC888 HD Audio CODEC with 6-CH
    • Onboard 18-bit dual channel LVDS connector
    • Onboard DVI-D/HDMI port
    • Support Watchdog Technology
    • Mini-ITX Form Factor (170mm x 170mm)
    Other Hardware
    • RAM Buffalo Certified 2GB SODIMM @ 800MHz (Upgradeable to 4GB)
    • Hard Drive: 160GB Toshiba SATA II
    Power
    • Power Supply M2-ATX
    • Standard Monitor Power Output
    • Reset Buttons
    Input/Output
    • 10X USB 2.0 Ports
    • 2X1GB Ethernet Ports 2X RS232
    • RCA Line Output
    • 1X VGA
    • 1X DVI
    • 1X HDMI
    • 3X Audio
    Standard Features
    • Slot Loading CD/DVD Combo Drive
    • Internal BlueTooth
    • B/G Band 802-11 WiFi

    Ekstra som jeg kommer til å bestille:
    PCI Card Support MCS.BIC 22.00$
    SIRF 3 USB GPS Receiver +49.00$
    Upgrade to 4Gb RAM +50.00$
    Centrafuse 3.0 Navigation +125$

    Mulig jeg oppgraderer cpu og, da .mkv filer er tunge og drive, speiselt samtidig med andre programer(spille av en barne film i mkv i baksete og har navigasjon/hører på mp3 i fram setet).

    Total 1045.99$

    Software
    Centrafuse 3.0 med navigasjon(er ikke sikker på om denne er oppdatert for Norge og Europa, men det er ikke så viktig).
    ++++ Her er det ingen ende

    Utfordringen med dette oppsettet er å få dem rette signalene ut til effektfosterene, ønsker ikke noe 5.1 surround lyd. Er ikke helt sikker på hvodan få dette til, men får det nok til etterhvert jeg får satt dette opp og testet dette.
    + få til et eget lyd anlegg til trådløs headset til dem i bak sete som er koblet opp imot skjerm(kanskje enklere å ha et eget system på dette?).



    Og en touch screen monitor

    Double DIN Lilliput GL629-70NP/C/T/DVI

    If you have always wanted to replace your double DIN radio with a touch screen monitor, but didn't want to pay someone hundreds of dollars or spend countless hours fiberglassing one into your dash then look no further. Our double DIN monitor is the easy solution because we have done all of the work for you. Just unpack the monitor, connect your wiring, and attach it to the stock radio mounting holes* and you are done.

    We start with a brand new LED backlight Lilliput GL629-NP/C/T DVI touch screen monitor, disassemble the factory housing, remove the LCD panel, control board, and button board. All of the parts are then reinstalled into the custom double DIN frame. The IR eye is relocated to the right side of the frame so the remote control will still work with the monitor. The monitor is then bench tested to make sure it is fully functional.

    The Reverse Camera Input allows for easy integration of reverse cameras. Simply run a wire from the back of the monitor to the positive line of your reverse light bulb and connect your camera via the RCA based auxiliary video input and the monitor will automatically switch to your camera image when you put your vehicle in reverse. After the car is out of reverse the monitor will automatically switch back to the main screen image.

    We are setting these monitors to automatically turn on when power is applied to offer seamless integration into your Car PC system.

    The DVI-D interface is a key feature for use on PC's that use the new Nvidia graphics, like the Zotac IONITX, that support multiple independent monitor outputs. The Nvidia chipset requires one of the video sources to be digital for the dual monitor output to work. Now you can install the DVI based monitor in the front of your vehicle and a VGA based monitor in the rear and control them from the same PC, but have a different image on each screen.

    As an additional service every monitor we sell is pre tested to make sure it is from manufacturers defects and dead pixels.

    Product Features:

    7” TFT LCD Color Car Monitor 5 way adjustable LED backlighting
    High Resolution, Wide Viewing Angle, with native 15:9 screen ratio
    Menu Language Options: Chinese/English/French/Russian/German
    Patch cable has standard VGA connection for video and USB for touch screen.
    Auxiliary RCA Audio and 2x RCA Video Inputs for Rear View Camera and Gaming Systems
    4 wire restive touch screen with anti glare coating
    Auto power on
    500:1 contrast ratio
    1 year warranty




    Dette har jeg sett på http://mo-co-so.com/


    Ble en lang tråd dette
    Last edited by Rs4; 14-12-2009, 15:57. Reason: Lagt til info på hva som skal bygges inn i bilen.
    Raymond
    Min nye bil med nytt anlegg

  • #2
    Fikk et svar på denne, men det visses ikke her inn, fikk bare svar på mail at det var svart på tpoic`en min???

    Her er det jeg fikk på mail/svaret:

    Hei Rs4,

    Custom har akkurat svart i en tråd du abonnerer på, med tittelen - Lyd i min bil, Kicker sub og andre høytalere ifra Transmedia, RF eller Kicker??? - i Generell prat forumet på ¤¤ BILSTEREOFORUMET ¤¤.

    Tråden finner du her:
    http://bilstereoforumet.no/showthrea...7&goto=newpost

    Her er meldingen som akkurat er lagt inn:
    ***************
    Lydisoler dørene skikkelig, også ville jeg heller brukt en 1000-lapp og bygd selv i støpeplast i stedet for å bruke 7000kr på litt ferdig formet plast.. Frontsettet vet jeg ikke noe om desverre.
    ***************


    Der kan være andre svar også, men du vil ikke motta flere varsler før du har besøkt forumet igjen.

    Med vennlig hilsen,
    ¤¤ BILSTEREOFORUMET ¤¤ team
    Raymond
    Min nye bil med nytt anlegg

    Comment


    • #3
      Tror ikke du finner så mange kickertilhengere her inne. Det høyttalermerket på det bildet der har jeg aldri hørt om, og det er nok sikkert ikke så mange andre som har heller, siden du ser ut til å slite med å få svar.

      Jeg går ut i fra at det er høy brumlebass du er ute etter siden du har valgt kicker, for det kan de :-)

      Hvis du verdsetter god lyd like mye som Helstrøm verdsetter god mat derimot, så ville jeg ikke satser på slike komponenter.

      Disse høyttaleradapterne gjør nok jobben sin, men fy for en pris da

      Comment


      • #4
        De dørpanelene fra transmedia kan ha dårlig passform, og han som selger de driter i om du ikke er fornøyd med passformen. Så det er litt kjipt og hanle fre Transmedia vistnok. Jeg har ikke dårlig erfaring, men det er de som har hatt det.

        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=7159

        Comment


        • #5
          Er vel også billigere å lage selv, eller betale noen som kan gjøre en jobb for deg
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #6
            Har sett litt på det å lage selv, men som du sier passform. Har heller aldri laget noe med glassfiber eller plaststøyping. Jeg tok det for god fisk at det var god passform på dem dekslene. Skal jeg lage noe slik så tar det lang tid(må bruke bilen kan ikke la den stå over lengre tid), for jeg er kanskje en perfeksjonist. Jeg kan snekring(bygd 2 hus) og noe mekanisk(jobben er mekanisk) og elektrisk(2 år på skole + noe arbeid). Så kan litt forskjellig, men har som sakt aldri lagt glasfiber/plast. Trekasser har jeg laget et par av.

            Så hvordan gjøre dette selv? Er det former en kan legge plasten i og støype? Eller er det på frihand? Er det mer info med bilder og hvordan man gjør dette noen plass? Slik jeg kan få et bedre bilde på hvordan dette kan la seg gjøre?

            Det med kicker og RF er noe jeg har ligende. Og er ikke så kresen på lyd i bilen, en vil vel ikke få det 100% der. Jeg er mer kresen på anlegget i huset. Vil bare ha noe som kan spenne litt i bass området. Greit når man har diverse ligende og kan få brukt for det.

            Takker for svar og hjelp, setter pris på det:-)
            Raymond
            Min nye bil med nytt anlegg

            Comment


            • #7
              Hvordan du lager selv finner du ut her på forumet, klikk deg inn på "know how guides"

              Synes det der så litt for plast ut, burde vært litt mer "fresh" utseende til den prisen.
              Har heller aldri hørt om det merket.

              Om du av en grunn VIL handle på Transmedia så er det Rainbow Audio du bør se på

              Comment


              • #8
                Takker, skal sjekke opp how to her inne.

                Har ingen grunn til å handle derfra, men synes dem så greie ut og trodde dem hadde god passform. Og har dem ikke det til en så dyr pris så er det ikke bra.
                Har sett der han får varene ifra, og der kan man få uten elementene. Litt billigere da.
                Raymond
                Min nye bil med nytt anlegg

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Elutstyr.no View Post
                  Tror ikke du finner så mange kickertilhengere her inne. Det høyttalermerket på det bildet der har jeg aldri hørt om, og det er nok sikkert ikke så mange andre som har heller, siden du ser ut til å slite med å få svar.

                  Jeg går ut i fra at det er høy brumlebass du er ute etter siden du har valgt kicker, for det kan de :-)

                  Hvis du verdsetter god lyd like mye som Helstrøm verdsetter god mat derimot, så ville jeg ikke satser på slike komponenter.

                  Disse høyttaleradapterne gjør nok jobben sin, men fy for en pris da
                  Tja, brumle bass, jeg liker kanskje litt mer bass og trøkk en "vanlige" folk. Men har tenkt på en kasse som er liten og tett, da vil den ikke "brumle" så mye, og blir da mer fast. Håper og tror det er godt nok for meg, vis ikke så går det ann å bytte den ut. Det er ikke så ye arbeid å lage en ny bass kasse. Det som er utfordringen min er dørsidene, hvordan lage dem fine og bra, og at dem passer inn i resten av bilen(utsene).

                  Hvilke andre element kan gi trøkket som Kicker, men som gir bedre lyd ellers da?


                  EDIT
                  Og med mat så liker jeg den STEEEERK kryddret gjerne mexicansk / kinesisk
                  Til mer en svetter = bedre er det til en ser
                  Last edited by Rs4; 14-12-2009, 12:40.
                  Raymond
                  Min nye bil med nytt anlegg

                  Comment


                  • #10
                    Om en skal lage et slik side deksel som dette



                    Hvordan gjøre dette så? Og hva trenger man? Hvor mange liter av dette støpestoffet? Og hvordan lage en form som kan lage slike side deksler?

                    Ble mye dette, men er litt blank på hvordan få startet dette.


                    Her er den siden med dem delene som Tran`sen selger
                    http://www.jehnert.de/typo3/index.ph...rds&aid=11&L=1

                    Kjøper jeg den derfra koster det ca 500 Euro uten deler, og ca 700 Euro med deler

                    425 Euros = 3 604.03811 Norwegian kroner
                    700 Euros = 5 936.06277 Norwegian kroner
                    + frakt og mva
                    Så jeg vil ikke si det er så mye billigere derfra
                    Last edited by Rs4; 14-12-2009, 12:56.
                    Raymond
                    Min nye bil med nytt anlegg

                    Comment


                    • #11
                      Da har jeg fått tatt en ring runde og kommet fram til jeg leverer dør sidene til installbay og dem lager et proff utsene(sikkert billigere og mye ergelse spart).

                      Disse elementene kjøper jeg antageligvis:
                      - HSK 165 16cm 2-veis komponentsett i HI-Energy-serien.
                      - HV 165 L 16cm midbass i Hi-Energy serien.


                      Oppsettet som det vil se ut blir




                      Det jeg lurer på er hvordan lyden vil bli? Tenker på når jeg ikke har nok lyd utganger til effektforsterkerne.
                      Vil det gå slik som jeg har tenkt her med USB Lydkort?
                      Last edited by Rs4; 15-12-2009, 14:16.
                      Raymond
                      Min nye bil med nytt anlegg

                      Comment


                      • #12
                        Jeg sa ikke at de har dårlig passform, jeg sa de KAN ha dårlig passform.

                        Lønner seg vel og få sendt i oppkrav hvis du velger og handle med Transmedia


                        Edit: Installbay er vel det beste valget

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stianuno View Post
                          Jeg sa ikke at de har dårlig passform, jeg sa de KAN ha dårlig passform.

                          Lønner seg vel og få sendt i oppkrav hvis du velger og handle med Transmedia


                          Edit: Installbay er vel det beste valget
                          Ok, leste litt feil der jeg. Men Installbay er tingen. Skal først innstallere en oppgradering på bilen(nye turober og diverse som kommer inn dørene ganske snart )
                          Raymond
                          Min nye bil med nytt anlegg

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Rs4 View Post
                            Da har jeg fått tatt en ring runde og kommet fram til jeg leverer dør sidene til installbay og dem lager et proff utsene(sikkert billigere og mye ergelse spart).

                            Disse elementene kjøper jeg antageligvis:
                            - HSK 165 16cm 2-veis komponentsett i HI-Energy-serien.
                            - HV 165 L 16cm midbass i Hi-Energy serien.


                            Oppsettet som det vil se ut blir




                            Det jeg lurer på er hvordan lyden vil bli? Tenker på når jeg ikke har nok lyd utganger til effektforsterkerne.
                            Vil det gå slik som jeg har tenkt her med USB Lydkort?
                            Hvor selger dem sånne pc'er da?
                            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Crazytaxi View Post
                              Hvor selger dem sånne pc'er da?
                              sjekk denne linken http://www.mo-co-so.com/ProductDetai...CS%2DCBS%2DCCD

                              tror det er den beste car pc'en jeg har funnet til nå
                              Raymond
                              Min nye bil med nytt anlegg

                              Comment

                              Working...
                              X