Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av SQ-sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by Stianuno View Post
    Har foresten fått tilslag på de GTI subbene på finn.no, Han skulle sende de på mandag
    De bør iallfall være godt innspilte etter oppimot 20 års bruk, om de er fra en tidlig produksjonsserie
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

    Comment


    • #32
      Originally posted by TakeTheTime View Post
      Jeg ville kjørt på med Seas Lotus. Jeg skal ha ny "SQ-sub" når økonomien tilsier det, og da skal jeg gå for en 12" Seas Lotus. Eller denne.
      Ja Seas var en av mine favoritter, men det er mange som har den subben og det er litt kjedeligt
      Den ser verfall veldigt bra ut! gå for den Polk subben du, har ikke sett noen andre på forumet som har en sånn

      Comment


      • #33
        Originally posted by Haakon O View Post
        De bør iallfall være godt innspilte etter oppimot 20 års bruk, om de er fra en tidlig produksjonsserie
        Det er de sikkert Jeg glemte og spørre om hvor gammle de er.

        Comment


        • #34
          Originally posted by Stianuno View Post
          Ja jeg har det, men jeg har ikke fått noen endelig bekreftelse annet en at selgeren skulle sjekke opp med frakt og slikt. Han skulle sende meg en mail i morgen, tror han var u-sikker på hvordan det skulle gjøres siden han er Svensk?

          Så da tar jeg kontakt med deg hvis det ikke order seg med GTI elementene.
          Leste på Morel sine hjemmesider at de frarådet folk og bruke lukka kasse, men det er vel som du sier pga mangelen på dyp bass?

          Er drit lei mye dyp bass nå, har lyst på noe som er behageligt og høre på
          Dyp bass er nice det! OM den spilles... Og om den spillles med riktig nivå.. Veldig mange bassløsninger som bygges gjør ikke det, men har gjerne alt for mye fra f.eks. 40hz og oppover, men lite eller ingenting under, så det "virker" som det er dypbass. 40hz høres dypt ut det ass, men en bass som spiller linjært fra 50 og ned til 20 er ikke kjedelig å høre på! Den har bare ikke den enorme "imponatoreffekten" som mange synes er tøft.
          Ett anlegg som ikke har noe som stikker seg ut som "imponerende" er ofte det som låter mest riktig og som gir den beste musikkopplevelsen i lengden.

          Lykke til med elementene!
          [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
          [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
          [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

          Comment


          • #35
            Originally posted by Stianuno View Post
            Det er de sikkert Jeg glemte og spørre om hvor gammle de er.
            De ble vel laget fra ca 91 til 97 sånn omtrentlig, og de har nok mange mange år godlyd igjen i seg, selv om de har blitt brukt (fornuftig) selv siden den tid
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #36
              Originally posted by Haakon O View Post
              De ble vel laget fra ca 91 til 97 sånn omtrentlig, og de har nok mange mange år godlyd igjen i seg, selv om de har blitt brukt (fornuftig) selv siden den tid

              Det er kanskje en fare for at membranen revner med tanke på alderen?
              Tøft med old school stereo

              Comment


              • #37
                Originally posted by Stianuno View Post
                Det er kanskje en fare for at membranen revner med tanke på alderen?
                Tøft med old school stereo
                Trukke deeet er ett problem du behøver å bekymre deg for..

                Skulle du klare og ta livet av en eller begge, så finnes det løsninger på det her:
                http://www.simplyspeakers.com/reconing-jbl.htm
                Last edited by Joakim; 22-02-2010, 00:58.
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Joakim View Post
                  Dyp bass er nice det! OM den spilles... Og om den spillles med riktig nivå.. Veldig mange bassløsninger som bygges gjør ikke det, men har gjerne alt for mye fra f.eks. 40hz og oppover, men lite eller ingenting under, så det "virker" som det er dypbass. 40hz høres dypt ut det ass, men en bass som spiller linjært fra 50 og ned til 20 er ikke kjedelig å høre på! Den har bare ikke den enorme "imponatoreffekten" som mange synes er tøft.
                  Ett anlegg som ikke har noe som stikker seg ut som "imponerende" er ofte det som låter mest riktig og som gir den beste musikkopplevelsen i lengden.

                  Lykke til med elementene!

                  Takk for det
                  Håper jeg får høre din 18" en dag, sån at man vet hvordan det egentlig skal låte.

                  Originally posted by Joakim View Post
                  Trukke deeet er ett problem du behøver å bekymre deg for..

                  Skulle du klare og ta livet av en eller begge, så finnes det løsninger på det her:
                  http://www.simplyspeakers.com/reconing-jbl.htm

                  Jeg har ikke for vane og ramponere elemeter, skal ikke fore dem med så mye effekt heller
                  Tror jeg har sett flere GTI elementer til salgs som er reconet, mangler vel da logoen på støvhetta.

                  Comment


                  • #39
                    Tenkte jeg skulle komme med en liten update
                    Ble aldri til at jeg fikk de gti elementene, så da bestemte jeg meg for Dali A10WD.






                    Noen som har hatt disse før?

                    Comment

                    Working...
                    X