Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva skjer med monoblokka mi?? Trenger hjelp...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det der ser mye bedre ut enn forrige i allefall. Grunnen til at det andre festet ikke var anbefalt, er at det er en brakett som kun er sveiset på chassis'et i bilen. Altså, det er ikke en del av selve bilen, men kun sveiset på. Misforstå meg rett, jeg er dritdårlig å forklare. Men det er det samme som å ta en svær metallplate og punktsveise fast en leverpostei boks, og deretter jorde i boksen. Man får ikke bedre jording enn de få sveisepunktene som er der. Og det er derfor det ikke ble anbefalt.
    Sture Vedal

    Comment


    • #17
      Originally posted by chin View Post
      Det der ser mye bedre ut enn forrige i allefall. Grunnen til at det andre festet ikke var anbefalt, er at det er en brakett som kun er sveiset på chassis'et i bilen. Altså, det er ikke en del av selve bilen, men kun sveiset på. Misforstå meg rett, jeg er dritdårlig å forklare. Men det er det samme som å ta en svær metallplate og punktsveise fast en leverpostei boks, og deretter jorde i boksen. Man får ikke bedre jording enn de få sveisepunktene som er der. Og det er derfor det ikke ble anbefalt.
      Jepp, jeg skjønner det. Det var ikke direkte i gods - skjønner ikke hva jeg har tenkt på.
      Skal ut og teste anlegget med den nye jorden etterpå, er spent på hvordan spenninga blir.
      Hvis dette funker bra, så er jeg veldig fornøyd med meg selv - for dette har jeg ikke gjort før,
      er også fornøyd med at jeg oppgraderte tykkelsene på kablene, så er det også gjort til senere...
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #18
        Da har jeg fått testa anlegget, og det låter bra! Spiller jevnt og stabilt (i mine ører). For flere detaljer sjekk siste post i prosjekttråden min.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #19
          Godt å høre! og enda bedre er det faktisk at når råd blir gitt, så blir de fulgt.
          Topp! Lykke til videre med bilen og anlegget.
          Sture Vedal

          Comment


          • #20
            Originally posted by chin View Post
            Godt å høre! og enda bedre er det faktisk at når råd blir gitt, så blir de fulgt.
            Topp! Lykke til videre med bilen og anlegget.
            Jepp. Det er en av grunnene til at jeg er med her, for å lære, få veiledning og råd til forbedringer. Tusen takk skal du ha, takk for hjelpen! Det hjalp.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

            Comment


            • #21
              Et siste spørsmål: Kan den nye sub'en ha tatt noen form for skade av den dårlige jordinga? Som sagt så smalt det litt et par ganger...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22
                Nei, heller lite trolig at det har skjedd.. Spiller den bra i dag, så kan du nesten regne med at den er helt fin.
                Sture Vedal

                Comment


                • #23
                  Originally posted by chin View Post
                  Nei, heller lite trolig at det har skjedd.. Spiller den bra i dag, så kan du nesten regne med at den er helt fin.
                  Og det gjør den, det skal jeg love deg.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • #24
                    Problemet er tilbake! Oppdaga det idag tidlig, subben spilte plutselig mye høyere (sånn som før). Skrudde av spilleren, men forsterker/sub fortsatte å spille! Jeg som har jobba så fælt, sjekka alt. Bytta spiller, bytta signalkabler, bytta til 53mm^2 jordingskabel osv. - da må det være monoblokka som klusser?? Null problemer med frontsett + forsterker, tror jordinga er ganske solid osv. Kan noen evt. undersøke på MRP-M650'en min?
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                    Comment


                    • #25
                      Sikker på at det ikke kan være spilleren? Kan være du har svidd av jordingsbanene inni den? Har du testa med et annet par med signal kabler og? Eventuelt bare prøvd å kjøre monoblokken og koble vekk 2 kanaleren? Bare for å feilsøke
                      Tor Martin Ølberg
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #26
                        hmm, skjer dette når kun tenningen er skrudd på og ikke motoren?

                        Hvis det skjer, prøv å ta ut, eller bruk et annet batteri du har liggende og koble kun monoblokken direkte på batteriet og så bruker du en mp3 spiller for å se om det skjer igjen.

                        Hvis det skjer da, da er nok monoblokken som er problemet, evt subbene vil jeg tro.
                        Mvh. Damir

                        Comment


                        • #27
                          kan det være at spilleren ikke er jordet godt nok?

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by tmolberg View Post
                            Sikker på at det ikke kan være spilleren? Kan være du har svidd av jordingsbanene inni den? Har du testa med et annet par med signal kabler og? Eventuelt bare prøvd å kjøre monoblokken og koble vekk 2 kanaleren? Bare for å feilsøke
                            Jeg har nettopp fått ny spiller, samma problem på denne som den gamle.
                            Har også testa med forskjellige signalkabler, så det er ingen av disse tingene.
                            Det eneste jeg tror det kan være er egentlig ett eller annet med kondensatorne i monoblokka...?

                            Originally posted by Dammed View Post
                            hmm, skjer dette når kun tenningen er skrudd på og ikke motoren?

                            Hvis det skjer, prøv å ta ut, eller bruk et annet batteri du har liggende og koble kun monoblokken direkte på batteriet og så bruker du en mp3 spiller for å se om det skjer igjen.

                            Hvis det skjer da, da er nok monoblokken som er problemet, evt subbene vil jeg tro.
                            Det skjer når motoren er i gang, og jeg kjører, først og fremst... Har ikke flere batterier liggende.

                            Originally posted by Quicksilver View Post
                            kan det være at spilleren ikke er jordet godt nok?
                            Det KAN hende faktisk, men ville ikke det påvirka frontsettet også da?
                            Det er det jeg stusser på, frontsett + forsterker har spilt jevnt og fint hele tia...
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • #29
                              TTT, hvis du tror det er kondisene i forsterkeren så åpne opp forsterkeren, vanligvis kan du se at kondensatorene buler ut hvis det er noe gale med dem.
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by tmolberg View Post
                                TTT, hvis du tror det er kondisene i forsterkeren så åpne opp forsterkeren, vanligvis kan du se at kondensatorene buler ut hvis det er noe gale med dem.
                                Ok, men har gjort det tidligere. Har du ikke lest hele tråden? Post 4
                                Men seriøst, jeg blir litt frustrert av dette. Men skal antakelig
                                låne en Dynabel-monoblokk av en kompis og teste med den...
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X