Announcement

Collapse
No announcement yet.

VW Passat TDK -95 Avis-bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg gav han 1250,- for kassa. Den er laget i 19mm MDF og bunnen i spon(mangla vel en bit MDF)
    No Windows-crap,just Mac Power

    Comment


    • #17
      Og enda et par nye ting som skjer. Ble litt usikker om de DDaudio-elementene får "nok suppe" så jeg bestilte likegodt en slik http://cgi.ebay.com/ROCKFORD-FOSGATE...#ht_1672wt_962 så får vi se om vi får det til å spille.
      Og da måtte jeg mulig ha en slik http://cgi.ebay.com/Rockford-Fosgate...0#ht_900wt_962 i samme slengen.

      Så fant jeg ut at jeg ville ha det mere "behagelig" mtp kjørestilling og fant en slik http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...#ht_4156wt_937.

      Har fått bestilt ny/brukt gearoverførings-wire fra Hedemark bildeler(var det vel de het????) så delene er vel her over helga. Ny wire fra Normotor(V.A.G.) kostet 1150,- + moms for EN og de selges KUN som sett(1300,- + moms for den andre) og måtte bestilles fra Tyskland.

      Som ikke det var nok måtte jeg ha med grovere strømkabel. Da ble det natulig å bestille http://lydibilen.no/koblingsutstyr/l...romkabel-15m-R siden den har fått så mye god omtale

      Installbay fant jeg ut hadde det beste tilbudet på reflexrør til kassa mi så da fikk jeg handlet dær for første gang

      Vel,jeg har noe å glede meg til framover.... Jeg og Avisene
      Last edited by Bassoflove; 20-03-2010, 19:41.
      No Windows-crap,just Mac Power

      Comment


      • #18
        Har ikke kort.... Bruker kun CASH og Nettbank/PayPal.

        Gleder meg vilt til jeg skal få linka de monoblokkene sammen
        No Windows-crap,just Mac Power

        Comment


        • #19
          Blir sikkert noe demping jah.
          Volvo´en er egentlig første-pri å få dempa.

          Men jeg hører allerede at jeg har en sinnsyk irriterende skrangle-lyd rett over der jeg sitter(førørplass),og noe plast-dekseler bak som skrangler. Utover det er det egentlig ikke så mye akkurat nå dah. Jeg syns faktisk det spiller rimelig bra til at det kun er en 15-tommer og det 3-veis settet som er i. Håper jeg får deler før helga sånn at den kan brukes på jobb. Kjører Volvo og det er litt tyngre å kjøre med. Og jeg har jo overhode IKKE bagasjeromsplass i den heller,så det blir trangt til tider. Men på den andre siden,så har jeg høvelig ballast og den har sperre/diff.brems så jeg kommer jo frem i snøen
          No Windows-crap,just Mac Power

          Comment


          • #20
            ...

            Sattan d her må bli bra. Eeeeg vi l også ha... :P
            sigpic

            Comment


            • #21
              Idag kom pakken fra "over there" levert direkte på døra mi. Typen hadde gjordt noe genialt. Han hadde "vrengt" eska til forsterkeren sånn at den ble grå-brun på utsia og den glatte overflata var inn.
              Jeg har ikke hørt noe fra Toll&Avgiftsdir/Import-greier og jeg har ikke funnet noe som står på pakken om hva verdien er. Det står kun HVA som er inni pakka,og type.

              Så konklusjonen er:
              Jeg har kjøpt forsterker i US and A til $898(ca 5300,-) som i Norge ligger på veil 13990,-(tilbud enkelte plasser på 10990,-) og fått den bringa HELT hjem til UNDER halve prisen

              Så nå er Påska "redda".... Skal vel bli godt vær her så da er jo sjansene stor for at det kan bli litt regulering inni bilen.

              Nå BURDE de DDaudio 1512-elementene få nok "å jobbe med" håper jeg Skal bli spennende dette....
              Attached Files
              No Windows-crap,just Mac Power

              Comment


              • #22
                Originally posted by GENEXXA
                Sto det på pakke sedelen "Ikke tollpliktig"? Om ikke, blir du nok desverre og få brev fra pengegriske staten Norge.

                Du mener vel 1515?

                Btw, jeg vil ha! Gi meg den!
                DDaudio 1512 D4 (12 ere jah) Kun 120ltr kasse tiljengelig foreløbig.
                Får man brev i Etterkant? Hmm,merkelige greier.... Fikk ikke noe brev. Skrev kun under på den elektroniske dubbe-ditten postkjærringa hadde med seg.
                Skal det være noe merke for tollplikt og ikke tollpliktig? Åssen ser det ut? Var et Grønt firkanta merke på eska,men det ser ikke ut til at den har vært åpna siden den forlot selger
                No Windows-crap,just Mac Power

                Comment


                • #23
                  Originally posted by GENEXXA
                  Så du har både 2x 1515 og 2x1512? Bynne og bli en del utstyr du har :P

                  Bestilte noe fra Logitech fra Nederland (?). Kosta 400,-
                  I god tru at jeg slapp unna toll, men ca 2-3uker senere datt det et brev fra tollvesnet, at jeg var skyldig de litt over 200,-

                  Merket på min seneste ordre fra USA, var stemplet med en blå firkant. som det sto "Ikke Tollpliktig, 107, Posten Norge AS" på.
                  Det stemmer... Har både 12 og 15 i 15-serien(+de Hertz elementene) Snekker´n ska snekre sammen likens kasse som jeg har til de 12´erne,bare 30 cm dypere. Da blir det 15 i den.

                  Det var jo rart at jeg fikk ut pakken før jeg betalte toll.
                  No Windows-crap,just Mac Power

                  Comment


                  • #24
                    Mange biler å slikt "bygger" du anlegg i da?
                    Men følger med her jeg også :P
                    ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                    Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                    Comment


                    • #25
                      Det stemmer...
                      Mamma hadde en Datsun 280C -80 mod,men den solgte jeg(hun lånte den bare hos meg til hun kjøpte seg ny bil og det tok 3 år). Nå ser det ut til at den kommer tilbake til meg,ettersom den nye eier har kjøpt seg ny bil. Og for at den ikke skal bli spiker kjøper jeg den tilbake. Litt småfix så er den go.

                      Mamma skulle ha fått litt lyd i bilen hun kjører i nå. Jeg får se om jeg får "samlet" noe greier hun kan ha i den. -99 Toyota Rav4
                      Mest sannsynlig blir det vel en Rockford P3 slim-kasse,T1500-1bd og T400-4/T600-4 til resten. Men det kommer jeg tilbake på...
                      Så jeg har litt forskjellige ting liggende. Noe skulle ha vært hos "doktor´n" for en overhaling,men du vet. Ting Tar Tid.
                      No Windows-crap,just Mac Power

                      Comment


                      • #26
                        Var ute noen timer igår og prøvde å gjøre noen forbedringer,men alt ble ikke som forventet.
                        Skulle prøve å få plass til begge T2500-1éne og laga ny plate til å ha de på. Men skrudde plata fast for lavt på seteryggen,så jeg må justere den senere.Derfor monterte jeg ikke den andre T2500-1´en. Har også kobla opp med 50mm2-kabel fra LIB(Rød&Blå)
                        Så monterte jeg inn 2XPioneer TS X200 som jeg skrudde fast i ei plate som er igjen festet med 4 vinkler i forsterker-plata. Det ble bra lyd nå.
                        Så neste trekk er å justere dette litt høyere opp sånn at begge forsterkerne får plass. Og så venter jeg på portene fra Installbay. Håper de kommer før Påske,hvis ikke blir det midlertidige porter i form av avløpsrør. Og så skal "ny-kassa" inn med de 2XDDaudio 1512D4
                        Attached Files
                        No Windows-crap,just Mac Power

                        Comment


                        • #27
                          Må få en prøvelytt når du er ferdig. ;P Monterte Soundstreamsettet i dag. Ble en del finere og klarere lyd enn 6*9 tommerne.
                          sigpic

                          Comment


                          • #28
                            Idag våknet jeg til et KNALLVÆR og da var det bare å komme seg ut å pjuske litt med Passat´en.
                            Flytta plata i bakseteryggen opp,og vinklet Pioneer-boxhøytalerne litt sånn at de ikke spilte rett i taket.
                            Og så ble den andre T2500´en montert
                            Så skrudde jeg ut DDaudio-elementet og trakk extra ledning fra spolene. Altså sånn at jeg får brukt en forsterker til hver spole!!!!!
                            Attached Files
                            No Windows-crap,just Mac Power

                            Comment


                            • #29
                              Var ute på kjøring med 745´en helt til kl var 05 i mårrest på en lokal "bygdefest" på Senja. Hele kvelden vurderte jeg frem og tilbake hva som skulle inn i kassa.
                              Så da jeg våknet 0930 til en VANVITTIG fin dag,var det bare en ting som sto i huet på meg: Inn med 2x12 DDaudio 1512
                              Litt regulering først måtte til. Søster måtte jo få 15 tommer´n tilbake,og jeg fikk 12 ´erne som var i hennes bil.
                              Så var det bare å starte stikksaga. Gravde fram noen midlertidige refleksrør av avløpsrør sånn til at jeg får tilsent de fra installbay.no.
                              Kl 1330 var det duket for en prøvelytt.
                              Lyden: Jeg er jo en som liker 15´ere så savnet på den feite dype "sounden" var dær. Men det blir sikkert bedre med andre reflexrør. Spiller helt greit lissom. men jeg har jo mulighet til å bytte ut frontplata og lage hull til de 2x380´ene som jeg mest sansynlig blir å gjøre. Bare sånn for å prøve. Ellers er jo ny&større kasse under bygging og den blir det vel plass for de DDaudio 1515
                              Attached Files
                              No Windows-crap,just Mac Power

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by GENEXXA
                                Ser bra ut det der, blir og se enda bedre ut med andre bassrefleksrør.
                                Jepp,og så blir det å spille bedre. Noen som har et nogenlunde bra tips om hvor lange de røra BØR være?
                                No Windows-crap,just Mac Power

                                Comment

                                Working...
                                X