Announcement

Collapse
No announcement yet.

SQ-anlegg Mitsubishi Carisma 2003

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by GENEXXA
    Står JÆVLA mye bra på www.bcae1.com

    Men med tiden blir du vell mer nysgjerrig på og prøve noe nytt.
    Okei takk. Joa, kan godt hende. Men uansett sa Dag at hullene trygt kan brukes om igjen en gang til. Kan evt. bruke islagsgreier neste gang.
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • Dette ser svært bra ut

      Jeg ville også gått for løsningen med å hengsle plata til forsterkerene.

      Blir spennende å se dette.

      Comment


      • Skjer det noe om dagen, Simen?
        Følger med som en hauk her, men har ikke blitt skrevet ett ord på en liten stund nå
        Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

        Comment


        • ja, siste jeg har sett til han var når jeg var å møtte han for å bytte-teste spillere. Knaskje pc-kræsj :P

          Comment


          • Simen lever, snakket med han på tlf for 2min siden!
            Så vidt jeg vet, så får han igjen gamle monoblokka onsdag, og han drev og lodda de to 140mm viftene han kjøpte av meg igår.

            Sikkert update snart

            Comment


            • Update

              Da er det på tide å poste litt igjen. Starter med en skikkelig update av bilstereobygginga!
              (PS: Grunnen til at jeg har vært så lite aktiv var for å holde fokus på å jobbe med dette...)



              Jeg har gjort ganske mye nå! Har drevet med dette fra torsdag,
              og helt til idag. Poster mest bilder av det, siden det sier det aller meste...

              Ny bagasjeromsplate (kryssfinèr):


























              "Oppgraderte" også bunnplata til forsterkerne:













              Pauser må man også ha, og når man har stått ute i bilen og svetta
              er det ingenting som smaker bedre enn en ISKALD Cola-glassflaske...




              Så var det klart for trekking av basskassa:
              (Første gang da, keep that in mind guys...)













              Så igår plukka jeg opp enda mer snadder til anlegget,
              Genesis Serie 3 Monoblock (veil. 14500,- hos Dynabel)...











              Prøvde meg på lodding av viftene selv (øvelse gjør jo mester )!







              Ting begynner å ta form, og siden kassa er så bred at
              den dekker hele bagasjerommet i bredden, måtte den
              boltes fast osv. før jeg tilslutt kunne skru i JL-elementet.







              Den innerste delen av bagasjeromsplata er skrudd fast
              rett i bilen på to punkter + bolta fast i bunnplata, som
              igjen er bolta fast i bilen, og basskassa er som nenvt
              bolta fast på tre punkter + at den står i klem bak og på
              sidene. Kassa sitter bom fast, og det gjør forsterkerne også...

              Her er noen bilder av hvordan det ser ut nå,
              det begynner å bli ferdig, så kan jo vise frem...

















              Skal som sagt gjøre noe mer småtteri,
              som å få skjult den heftige bolten foran
              subben + gitter e.l. over viftene og glasset...

              Hva tror dere? Tar gjerne imot "forbedring-tips",
              men jeg skal ikke skru det ut igjen på en stund.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • Personlig hadde jeg kanskje prøvd å løfte de små forsterkerne og satt de inntil hverandre for å skjule bolten + få samme totalbredde som monoblokka.

                Nei vent, hva er det jeg sier? :P Forsterkeren min ligger låst fast mellom sete og kasse med en tom plastflaske. Jeg skal ikke kritisere noen som faktisk har skrudd fast alt sammen og montert det skikkelig!

                Velli nais wølk! Me likey long time!

                Vet ikke om du har skrevet det noe sted, men hva syns du om lyden med større kasse? Den der er vel svær nok til at du kan prøve å porte med lav tuning også?

                Comment


                • Jeg kommer nok ikke til å gjøre det du nevner først, Miniboom. Jeg føler at jeg må ha den bolten der, ellers vil ikke bunnplata sitte like godt - og dessuten er monoblokka bredere enn de to tilsammen, så å sette de vil uansett ikke stå parallelt. Men jeg skal kjøpe inn nytt fint feste + bytte ut the rusty bolt med en blank og fin en - også kanskje dekke over med noe så det blir fint. Det er også en av de småtingene som gjenstår. Og sånn som forsterkerne er plassert nå synes like mye av hver.

                  Og ja, den kassa er meget svær, rundt 58 liter! Hvordan lyden er? Vel, kobla det opp idag, og det låt bra med en gang - men det virker som at det er no kluss med noen kabler eller noe - for plutselig spilte den veldig mye høyere, også forsvant lyden. Må sjekkes opp...
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                  Comment


                  • blei bra det da :P men eneste som er synd at du ser bolten da. men ellers bra
                    ole k bergerud til tjeneste
                    b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo

                    Comment


                    • Originally posted by Paulsberg View Post
                      Skjer det noe om dagen, Simen?
                      Følger med som en hauk her, men har ikke blitt skrevet ett ord på en liten stund nå
                      Originally posted by GENEXXA
                      Lurer på om Simen har vært syk.
                      Han er daglig vanligvis på forumet.
                      Originally posted by trustno1 View Post
                      ja, siste jeg har sett til han var når jeg var å møtte han for å bytte-teste spillere. Knaskje pc-kræsj :P
                      Originally posted by go4life View Post
                      Simen lever, snakket med han på tlf for 2min siden!
                      Så vidt jeg vet, så får han igjen gamle monoblokka onsdag, og han drev og lodda de to 140mm viftene han kjøpte av meg igår.

                      Sikkert update snart
                      Sorry mitt fravær, tilbake for fullt nå. Måtte bare som sagt ta en liten pause (ikke syk eller noe PC-krasj) for å bl.a. bruke tiden (take the time? ) til å jobbe med prosjektet så jeg ble ferdig før eksamen. Og det ble jeg jo nesten også, er imorra, dog så gjenstår det noen småting som jeg må vente litt med (eksamen varer til fredag)...
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • Originally posted by luckys View Post
                        blei bra det da :P men eneste som er synd at du ser bolten da. men ellers bra
                        Takk til deg også. Bolten skal jeg gjøre noe med da, det ordner seg.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                        Comment


                        • Detta blei bra
                          Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

                          Comment


                          • Originally posted by Arvid André View Post
                            Detta blei bra
                            Gjør så godt jeg kan hvertfall da, men det tar sin tid!

                            Originally posted by GENEXXA
                            Du kunne ikke valgt en bedre plass for det innsyns vinduet? :P Ser for det meste kun 1 bolt :P Og kantene på 3 forsterkere, hehe.
                            Nå må ikke du klage Mister Genexxa, har jo jobba med dette i flere dager nå?
                            Men i virkeligheten ser det faktisk ikke så verst ut synes jeg, man ser like mye
                            av hver forsterker og de blanke ribbene gjør seg under det glasset syns jeg.
                            Og dessuten så er planen å bytte ut den bolten og lage til noe stilig der også.
                            En ting jeg syntes ble litt stilig, var at man ser ca. like mye av hver Genesis-
                            logo på de to Stereo 100 forsterkerne, så rett ovenifra blir det en hel...




                            Gen(e)... ...(e)sis
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                            Comment


                            • Ett stort løft fra sånn det var ja ser utrolig bra ut syns jeg, men er litt enig med at den ene bolten ødelegger litt hehe, men du sier jo du skal fikse det en gang så da klager jeg ikke.
                              Utrolig morro med bilder
                              Hvordan syns du fronsettet spiller nå da? nå som du kanskje har hørt litt mer?
                              Musikk uten bass er som jenter uten Pupper.

                              Comment


                              • Originally posted by Paulsberg View Post
                                Ett stort løft fra sånn det var ja ser utrolig bra ut syns jeg, men er litt enig med at den ene bolten ødelegger litt hehe, men du sier jo du skal fikse det en gang så da klager jeg ikke.
                                Utrolig morro med bilder
                                Hvordan syns du fronsettet spiller nå da? nå som du kanskje har hørt litt mer?
                                Takk for det, ordner det etter eksamen er ferdig på fredag.

                                Frontsettet synes jeg spiller helt RÅTT nå! Har funnet delefrekvenser og ParaEQ-innstillinger jeg er meget fornøyd med.
                                De nye Vifa-diskantene låter fantastisk fint, og SR-midwooferne spiller bedre midbass enn noen sinne - uten noe boost i bassen.
                                (delt de til 63hz nå, men allikevel var et par kompiser som hørte bare frontsettet som trodde kanskje jeg hadde en liten sub)
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                                Comment

                                Working...
                                X