Announcement

Collapse
No announcement yet.

Steffen`s Saab 9-5 SQ

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Steffen`s Saab 9-5 SQ

    Da var det på tide å fa laget en tråd om denne bilen.
    Har hatt bilen en stund å har starta litt på stereoen tidligere, men tiden har bare ikke strukket til.
    Bilen er en Saab 9-5 stasjonsvogn 2.0L LTT fra 1999.

    I løpet av tiden jeg har hatt bilen har den fått
    -lakkert grill
    -Elektrisk skinn inereør fra 2003 modell
    -linse tåkelys
    -orginale Saab 18" turbin felger
    Ellers er den orginal sånn sett vekk i fra stereo

    Sånn så den ut da jeg hadde hentet den.

    Sånn ser den ut nå


    litt om anlegget som skal inn
    Alpine 2 din spiller.
    3 veis aktiv delt Gladen komp sett
    Mosconi dsp med full pakke
    Mosconi forsterkere
    Gladen 15" sub
    Litt mer spesifikt kommer etter hvert
    Last edited by shammers; 30-07-2013, 21:29.
    Steffen Hammersgård
    Alpine - Mosconi
    Min prosjekt tråd

  • #2
    Se der var en kar jeg ikke har sett her inne på lenge! Pen bil det der. De er jo passe godt lyddempa fra før av mht vei og motorstøy hvis jeg ikke tar feil. Sikkert et godt utgangspunkt for godlyd.
    never enough!

    Comment


    • #3
      Spoler tilbakt tiden litt å legger ut noen gamle bilder først, noen av disse finnes også på slutten av tråden som egentlig omhandlet den forige bilen min.

      Her er spilleren montert, men ser ikke særlig bra ut


      For å rette opp litt har jeg klistra med 3M carbon folie


      Så ble det lagt dempe matter i hjulbrønn


      så det ble støpt glassfiber kasse der og innmonter DD3518 og en Mosconi 300.2

      Dette er nå plukket ut igjen og solgt
      Last edited by shammers; 30-07-2013, 22:08.
      Steffen Hammersgård
      Alpine - Mosconi
      Min prosjekt tråd

      Comment


      • #4
        Originally posted by bass-freek View Post
        Se der var en kar jeg ikke har sett her inne på lenge! Pen bil det der. De er jo passe godt lyddempa fra før av mht vei og motorstøy hvis jeg ikke tar feil. Sikkert et godt utgangspunkt for godlyd.
        Ja, er en stund siden jeg har skrevet no særlig her inne, men har fulgt med litt alikevel.
        Ja Saaben er brukbart dempa fra før den. er ikke mye vei og motorstøy å høre i disse, Bråker mer i min fars 11 år nyere Toyota Avensis Executive hehe
        Steffen Hammersgård
        Alpine - Mosconi
        Min prosjekt tråd

        Comment


        • #5
          tviler ikke... og det sier en god del. Skulle jeg bygd noe SQ hadde en sånn bil stått høyt på lista mi. Blir det Gladen subwoofer i reservehjulsbrønn igjen?
          never enough!

          Comment


          • #6
            Generelt så har vel ikke japanske biler super rykte angående støy isolering, men vi snakker fortsatt om 11 år nyere og den absolutt største utstyrspakka toyota leverte i den bilen.

            De siste gangene jeg har byggd så har det vært hjulbrønn sub, har vært litt typisk meg å gjøre, så det blir det ikke denne ganga, litt mer normal mdf kasse, 22mm, dobbel baffel, noen oppstivere og drøye 90 L er tingen nå
            Last edited by shammers; 30-07-2013, 23:29.
            Steffen Hammersgård
            Alpine - Mosconi
            Min prosjekt tråd

            Comment


            • #7
              Ser frem til å følge med her, og ikke minst høre etterhvert
              Mvh Julian Sommer
              Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

              Comment


              • #8
                tja, kan vel fyra av noen bilder til før det er kvelden.

                Demping av dør med Gladen AERO butyl


                ytterblekket har fått Gladen Aero wave oppå butylen
                Steffen Hammersgård
                Alpine - Mosconi
                Min prosjekt tråd

                Comment


                • #9
                  Originally posted by shammers View Post
                  så det ble støpt glassfiber kasse der og innmonter DD3518 og en Mosconi 300.2

                  Dette er nå plukket ut igjen og solgt
                  Hvor stor er kassa di? Spiller den "flatt", eller må det mye EQ til?
                  Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                  Comment


                  • #10
                    Den kassa til 3518 er på 120L+/- brukte overraskende lite eq, boosta den litt på de laveste frekvensene og korigert litt for roomgain osv. i bilen. Men ble aldri helt fornøyd, så nå er den solgt. 3518 er en rå sub forall del men passa nok ikke helt til mitt bruk.
                    Steffen Hammersgård
                    Alpine - Mosconi
                    Min prosjekt tråd

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by shammers View Post
                      Den kassa til 3518 er på 120L+/- brukte overraskende lite eq, boosta den litt på de laveste frekvensene og korigert litt for roomgain osv. i bilen. Men ble aldri helt fornøyd, så nå er den solgt. 3518 er en rå sub forall del men passa nok ikke helt til mitt bruk.
                      120L hørtes litt lite ut for 3518, men det var kanskje en lukka kasse?

                      Comment


                      • #12
                        Ja det var en lukket kasse, og den er nok i minste laget som lukket også. har også testa den i 200L (fortsatt trykk-kammer) riktignok i en annen bil uten at jeg synes det ble nevneverdig bedre av den grunn.
                        Steffen Hammersgård
                        Alpine - Mosconi
                        Min prosjekt tråd

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by shammers View Post
                          Ja det var en lukket kasse, og den er nok i minste laget som lukket også. har også testa den i 200L (fortsatt trykk-kammer) riktignok i en annen bil uten at jeg synes det ble nevneverdig bedre av den grunn.
                          Ok

                          Tror dd elementene trives best i porta kasse. For SQ så funker det gjerne med en litt stor kasse med ekstra lav tuning (ett sted under 30hz)

                          Comment


                          • #14
                            Det er mulig, har hatt en 3515 eldre type i lukket kasse tidligere og det fungerte i allefall veldig bra. Og den hjulbrønn kassa til 3518 fungerte bra det også, bare ikke så bra som jeg ønsket. Hadde uansett ikke vært villig til å bruke så mye mer plass at jeg hadde fått 3518 i bassrefleks uansett
                            Steffen Hammersgård
                            Alpine - Mosconi
                            Min prosjekt tråd

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by shammers View Post
                              Det er mulig, har hatt en 3515 eldre type i lukket kasse tidligere og det fungerte i allefall veldig bra. Og den hjulbrønn kassa til 3518 fungerte bra det også, bare ikke så bra som jeg ønsket. Hadde uansett ikke vært villig til å bruke så mye mer plass at jeg hadde fått 3518 i bassrefleks uansett
                              Ja, det krever sin plass med porta kasser til store elementer

                              Comment

                              Working...
                              X