Jupp skal bruke GOD tid og lage en skikkelig kasse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
2002 Passat prosjekt
Collapse
X
-
Nå skjer det litt hvertfall.
Takk til karl93 for lån av garasje og en billig slave
Subben skal være på vei over dammen, har forholdsvis god tid, så den haster ikke enda.
Skal inn med 2 komponentsett og forsterker.
Gladen SQL-165, Gladen RS-165 og Rockford Fosgate T1000-4AD.
Har tatt av alle dørtrekka i kveld, og begynt smått på tilpassing av diskanter.
Har kjøpt inn 4,5 m² dempematter som skal inn i dører, og på dørtrekk
Tetningslist skal rundt høyttalere og dørtrekk.
2x4 mm² høyttalerkabel er kjøpt inn.
Så da gjenstår det og tilpasse og montere diskanter.
Lage spacere til mellomtonene i kryssfiner
Dempe dører og dørtrekk
Strekke høyttalerkabler fra bagasjerommet til alle 4 dørene
Finne en plassering til delefiltre i dørene
Koble opp 4-kanaleren
Strekke opp nye Connection signalkabler til 4-kanaler og monoblokk
Og legge opp egen jord til spilleren
Og sikkert noe mer som er glemt..Last edited by Larsi; 10-02-2014, 21:25.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Det har vært tidkrevende og gjøre denne jobben, men det gikk relativt greit. Noen små hindringer som har tatt tid, men alltid løsbart.
Dørtrekk av, orginale høyttalere ute, og strekking av 2x4mm2 lib høyttalerkabel
Demping av dører. Opptil 3 lag. Er også 3 lag inni døra bak høyttaleren. Og så langt oppi døra jeg kunne komme med armen i det lille skarpe hullet.
Demping av dørtrekk, flekket bare 1 lag her, men det ble betraktlig mye bedre
Gladen SQL-165 på plass i fremdørene. Spacet ut med 2 ringer kryssfiner med tetningslist mellom hvert lag.
Gladen RS-165 på plass i bakdørene. Spacet ut med 1 ring.
Genialt at VW har spandert på seg en slik gummiring som tetter rundt høyttaleren, måtte presse godt for og få dørtrekket inntil, så det skal være tett der nå. Bildet er tatt mens jeg holdt på og dempe, så er ikke ferdig her.
SQL Diskant plassert i det orginale diskanthuset foran.
RS diskant plassert på orginal plassering i dørtrekket bak
Og til slutt en RF T1000-4AD det spilte grisehøyt!
Og den forsterkeren skal være i mitt eie til den eller jeg tar kveld.
BTW: den fence "subben" er midlertidig...
Har bare grovjustert litt sålangt, men er bra overrasket over lydkvaliteten, selv om høyttalerene er litt "stive" enda. Er vel som når man tar på seg en ny dress, den blir bedre etter noen dagers bruk.
Er bare litt usikker på hvor jeg skal dele frekvensene. Frontsettet deler jeg nå på 80hz, kanskje likegreit og ikke gi dem så mye belastning enda? Tenker og sette dem ned til rundt 60-63hz senere.
RS settet bak deler jeg på ca 100hz.
Og hva er forskjellen på High pass, og All pass når jeg setter frekvensen på det samme?
Trenger virkelig innspill på frekvensfordelinga, Takk!Last edited by Larsi; 13-02-2014, 22:23.It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.
Comment
-
Lettere å dempe hvis du tar av hele plata høytalere og heisen sitter på. Da får du god adgang til hele døra.Ole Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
Comment
-
Takk for det kimafro
Originally posted by Judys Bilstereo View PostLettere å dempe hvis du tar av hele plata høytalere og heisen sitter på. Da får du god adgang til hele døra.
Klarte og komme vesentlig til og dempe mesteparten av døra, hvertfall det viktigsteIt aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Comment
-
Trenger ikke justere noe. Bare senke ruta så di kommer til festene ( Skruene bak de svarte gummiproppene) Skyve ruta til toppen og teipe den fast. Løsne alle skruer rundt, løfte den litt opp og vippe ut i bunnen, slipp ned og den er av...Ole Petter Holelien
Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M
Comment
-
Har fått en slik 15" i den svære kassa midlertidig til jeg bygger ny kasse til den nye subben som kommer.
Vet ikke når den nye 18" kommer, men det haster ikke
Det spiller ganske bra faktisk. Er håpløst og se ut frontruta når det regner ute, da viskerene spretter på frontruta. Ser mer når jeg ikke bruker viskerene
http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=17233It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Comment
-
Har kjøpt inn en lite brukt Sundown X15 som skal brukes midlertidig til den nye 18" kommer.
Spiller bedre enn GZ 15 og DD 3518, alle er brukt i samme kassen.
Dårlig video, men en ser hva det er
https://www.youtube.com/watch?v=Yw51...ature=youtu.beIt aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostHar kjøpt inn en lite brukt Sundown X15 som skal brukes midlertidig til den nye 18" kommer.
https://www.youtube.com/watch?v=Yw51...ature=youtu.be
Comment
-
Originally posted by Larsi View PostHar kjøpt inn en lite brukt Sundown X15 som skal brukes midlertidig til den nye 18" kommer.
https://www.youtube.com/watch?v=Yw51...ature=youtu.be
hvor stor kasse er anbefalt til sub?
mvh kimLast edited by kimafro; 01-04-2014, 23:36.
Comment
Comment