Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til kasse og forsterker til GZRW30SPL!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Rognlien View Post
    Stort sett så er det sånn. med mindre man byggen en stor lukket kasse da selvfølgelig.
    angående tuning så spiller en portet kasse mye lavere enn en lukket. en lukket kasse vil ille tillate elementet å gå så lavt i hz. (med mindre den er stor)
    Ok, jeg trodde det var slik at lukket kasse gikk dypere. Trenger bare litt EQ i bunn. Portet kasse har det vel vanskelig for å spille for mange Hz under tuningfreq?

    Originally posted by Rognlien View Post
    trøkk ja. det er litt med hva folk oppfatter som trøkk ville jeg heller si. men vil fortsatt si at en lukket kasse "kjennes" bedre på kroppen, mens en portet vil man høre mye mer av
    Her har vi helt motsatte erfaringer. Jeg opplever det slik at portet kjennes mye bedre på kroppen.

    Originally posted by Rognlien View Post
    hva den tuninga blir, kan jeg ikke svare på, men det er den størrelsen Ground Zero sier at det elementet skal ha!
    (riktig nok til et noe annerledes volum)
    Til noe annerledes volum? Vil ikke tuningen endre seg hvis man forandrer volumet til kassen?

    Please help Dag J/ Hifonic
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #17
      Enig med jørgen, det er det eg har prøvd og forklare dei første innlegga mine her, dette blir jo bare rein gjetting. Eg skreiv i en av postane eg skreiv, står det volum og port størelse som blir anbefalt :-) bare prøv den du. . .
      Adrian Edel

      Mercedes Benz w202 c220
      Audison|Hertz|Focal

      Comment


      • #18
        Originally posted by Xavier View Post
        Enig med jørgen, det er det eg har prøvd og forklare dei første innlegga mine her, dette blir jo bare rein gjetting. Eg skreiv i en av postane eg skreiv, står det volum og port størelse som blir anbefalt :-) bare prøv den du. . .
        Da forblir kassa rein gjetting:-) (i første omgang..)

        Billigste kabelsettet med 35mm^2 -Noen som veit?
        Last edited by Opel; 04-11-2012, 01:34.
        Anders S

        Comment


        • #19
          Da er strømkabler anskaffet (35mm^2), og har funnet en annen forsterker jeg kommer tyil å bestille: http://www.pioneer.eu/no/products/25...601/specs.html
          Kassa nærmer seg også ferdig.
          Anders S

          Comment


          • #20
            Ferdig:

            Anders S

            Comment

            Working...
            X