Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har du forslag til god SQ 4" fulltone ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by cossiemk1 View Post
    Ja, man kan spille høyt med så lav deling, men ikke skikkelig høyt. Jeg deler disse på ca 100hz nå, også spiller 6,5" tangband fra 150hz og ned, og da kan man spille skikkelig høyt
    Så bra !
    Kommer til og samkjøre disse med noen 7" fra Audio system. (Tror jeg, hvertfall det jeg har liggendes for nå)
    Litt usikker på hvor jeg kommer til og dele, det finner man ut av etterhvert.
    Dog så frister det jo og dele lavt, hehe.
    Hørt disse 6,5" subbene (Er vel rene subwoofere ?) spiller noe vanvittig.(Ihht størrelse)
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #17
      Jeg brukte tb 1139si 6.5" i mr2en i porta kasser. Disse spilte helt rått til å være 6.5"
      Disse er ment som sub/midbass og er ikke egnet for å spille særlig høyt i frekvens. De møter 1337sd elementene godt. Tror kanskje jeg har 2 stk liggende enda om noen er interessert.

      Comment


      • #18
        På tide og dra opp en gammal tråd!
        Jeg kjøpte jo da 1337sd av trustno1 og vurderer nå 1139 til disse.
        Drivi og søkt litt, men finner ikke noe konkret svar på hvor godt disse (1139) egner seg til montering i bil(dør) ?
        Er det noen som har hatt disse i dør ?
        Demping er ikke problemet, men etter hva jeg ser så skulle en dør (helt tett av dempematerialer) være alt for stor ?
        VW Corrado - Prosjekt bil
        Mitsubushi Lancer - Bruksbil
        It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
        I´m BANKRUPT - A G60 owner

        Comment


        • #19
          Kjør på sier jeg bare De elementene der funker veldig veldig bra!
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment


          • #20
            Ja leser veldig god omtale om dem!
            Har du prøvd disse selv, Tony ? Spiller de høyt/"høyt" når de blir delt ned til 40hz ?
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • #21
              Ikke spesielt god erfaing i bildør på 1139si, (vw t4, godt dempet innerblekk og ytterblekk, elementer montert med skikkelig baffel rett i blekket.. Kunne sikkert tettet døra mer og dempet dørtrekket noe.)
              Vil tro det må påberegnes litt jobb for å få de til å fungere optimalt i en bildør.

              Men disse i kasse ble noe annet...
              Øyvind Kalbækken

              Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

              Comment


              • #22
                At du har dårlig erfaring forteller trådstarter veldig lite. Hva slet du med? Det er litt mer nyttig info

                Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke dette elementet De låter skikkelig manndig nedover i frekvensene, og 40hz deling er nærmest en fornærmelse for disse elementene!
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Tony View Post
                  At du har dårlig erfaring forteller trådstarter veldig lite. Hva slet du med? Det er litt mer nyttig info

                  Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke dette elementet De låter skikkelig manndig nedover i frekvensene, og 40hz deling er nærmest en fornærmelse for disse elementene!
                  Deilig og høre 😉
                  Blir vel og koste støvet av mine og endelig montere de.
                  Men hvilket fulltone burde møte denne?
                  Har "Bare" 3" fulltone husker ikke modell og p88rs2.
                  ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
                  Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

                  Comment


                  • #24
                    1337sd ente jo jeg opp med. Disse fungerer meeeget godt ! (Angrer på at jeg ikke dempa dash mer enn jeg gjorde når det først var ute )
                    Om de møter "sub´n" det er snakk om godt vil jeg anta - men vet ikke!
                    VW Corrado - Prosjekt bil
                    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                    I´m BANKRUPT - A G60 owner

                    Comment

                    Working...
                    X