Announcement

Collapse
No announcement yet.

Har du forslag til god SQ 4" fulltone ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Har du forslag til god SQ 4" fulltone ?

    Titta litt etter 4" fulltone, men ser ikke så mye på de norske nettsidene ?
    Dynabel, ******** og bilstereosenteret.

    Vil ha 4" fulltone til et 2 veis frontsett i Corradon. Er orginalt plass til 4" i dash opp mot frontruta.
    Tror ikke plasseringa er så dårlig i utgangspunktet, kanskje litt vinkling må til.

    Har du/dere tips til et godt par ?
    Helt så rimelig som mulig, men ca 1000 - 1500 er vel akseptabelt.
    Håper jo og kanskje kunne stille i EMMA med denne bilen til neste år,kanskje..
    Blir brukt en Hertz 4 kanaler til og drive de. Husker ikke helt modellbetegnelse, men den burde da holde.

    Vil helst slippe og lage "kasse" til de - om det er mulig på et slikt element ?
    Litt trangt under der, men får kanskje plass til en liten 4kant/sylinder "trakt"
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

  • #2
    JL Audio har en modell som låter bra. Har hørt den i 6,5" og syns den gir veldig bra valutta for pengene.

    http://www.audiocom.no/Bilstereo/H%C...000004401.aspx
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Sjekk ut hvor stor monteringsdybde du har der, er som regel det som setter begrensningene.
      Fulltoner er det nok enklere å kjøpe over dammen eller sjapper som driver mer med hifi.
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

      Comment


      • #4
        Coaxial finner du nok i bilstereobutikker, og fulltoner hos HiFi-butikker.

        Se også på brukttorget til hifisentralen og avforum.
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

        Comment


        • #5
          Riktig, takk for tips !
          Bare mente dynabel hadde så mye av dette før..
          VW Corrado - Prosjekt bil
          Mitsubushi Lancer - Bruksbil
          It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
          I´m BANKRUPT - A G60 owner

          Comment


          • #6
            Hvem utenlandske sider bruker folket egentlig ?
            Lyst til og bruke en side mange har brukt som er sikker..
            VW Corrado - Prosjekt bil
            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
            I´m BANKRUPT - A G60 owner

            Comment


            • #7
              http://www.parts-express.com
              http://www.madisoundspeakerstore.com
              har jeg god erfaring med
              Steffen Hammersgård
              Alpine - Mosconi
              Min prosjekt tråd

              Comment


              • #8
                Jeg har to par Tang band 1337sd om det er av interesse. Ett nytt og ett brukt par.
                Tror mange her kan gå god for disse fulltonene

                Comment


                • #9
                  Originally posted by trustno1 View Post
                  Jeg har to par Tang band 1337sd om det er av interesse. Ett nytt og ett brukt par.
                  Tror mange her kan gå god for disse fulltonene
                  Var akkurat på vei til og linke til disse for og høre om noen hadde prøvd disse !
                  Mye god omtale på express og lese om de.
                  Vet du hvor om de bør brukes i kasse ? Eller om "free air" i en dash kan være greit ?

                  Send meg gjerne pris på PM for det nye paret !
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

                  Comment


                  • #10
                    i MR2'n så brukte jeg disse i a-stolpen mer eller mindre on-axis i veldig små kasser (0,5-1l)

                    Det fungerte tårlig bra, men tror nok med fordel at du kan benytte større kasser på de.

                    Tror de også funger bra free air av det jeg har sett, men ikke prøvd det selv.

                    Viktigste er nok bare å få skilt front og baksiden godt fra hverandre, enten om de står i en dash, eller en større monteringsplate / pod av noe slag.

                    Comment


                    • #11
                      hvordan deler dere fulltonehøytalere egentli? lurer på å kjøpe selv
                      FI SP4
                      LIB
                      Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
                      DD4LIFE

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Hagalien View Post
                        hvordan deler dere fulltonehøytalere egentli? lurer på å kjøpe selv
                        Kommer vel helt ann på type fulltone, hva den skal møte i bunnen og krav til lydnivå. I oppsettet mitt så har jeg for øyeblikket 4" fulltoner som møter en 10" sub/midbass jeg har i dørene. Delefrekvensen i mellom disse ligger på 140hz.

                        Comment


                        • #13
                          Jeg har sånne tang band 4" i bmw`n min, og de spiller som bare det helt ned mot 65hz. Montert uten kasse i dashbordet og de låter helt topp. Er de samme som Joakim hevdet seg godt med i nm om jeg ikke tar feil, så de har absolutt potensiale til å spille fint.

                          Trustno1, hvor mye vil du ha for et par? Trenger et par til

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by cossiemk1 View Post
                            Jeg har sånne tang band 4" i bmw`n min, og de spiller som bare det helt ned mot 65hz. Montert uten kasse i dashbordet og de låter helt topp. Er de samme som Joakim hevdet seg godt med i nm om jeg ikke tar feil, så de har absolutt potensiale til å spille fint.

                            Trustno1, hvor mye vil du ha for et par? Trenger et par til
                            Deilig og høre
                            Spiller de greit høyt når de deles så lavt, eller hvordan er det ?
                            VW Corrado - Prosjekt bil
                            Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                            It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                            I´m BANKRUPT - A G60 owner

                            Comment


                            • #15
                              Ja, man kan spille høyt med så lav deling, men ikke skikkelig høyt. Jeg deler disse på ca 100hz nå, også spiller 6,5" tangband fra 150hz og ned, og da kan man spille skikkelig høyt

                              Comment

                              Working...
                              X