Announcement

Collapse
No announcement yet.

Strøm-problem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Strøm-problem!

    Jeg har en Ford Granada som jeg har en basskasse, forsterker(400w) + høytalere i døra og hattehylla.
    Problemet mitt er att hele tiden ser jeg at når jeg spiller musikk, enten om jeg står på tomgang eller kjører så virker det som at den ikke får nok strøm.. Jeg ser alt av lys og instrumenter "dimmer" i takt med bassen, det er ingen forskjell om jeg skrur bass-styrken på det svakeste eller høyeste, og når jeg spiller delvis høyt så kutter alt elektrisk helt ut, det skrur seg på igjen med en gang.

    Jeg har sjekket batteriet og dynamoen og alt er som det skal være, jeg ville først tenkt at den trenger mer strøm til forsterkeren med hjelp av en kondensator kanskje men siden den oppfører seg helt likt uansett hvordan jeg justerer bassen da det er den som trekker mest strøm så kan det tvilsomt være det?

    Takk til de som svarer, er tom for ideer nå!

  • #2
    Nå er ikke jeg oppdatert på priser, og en stund siden jeg mekka stereo..
    Men kondensator er etter min mening dyrt, kontra et større/bedre batteri hvor du får mer valutta for pengene.

    Dynamo er noe du bør vurdere å oppgradere, hvor mange amp leverer dynamoen du har nå?
    Du vet dynamoen er konstruert for å lade et batteri som leverer strøm til forbrukerene i bilen din, lys, varmetråder, tenning etc etc.
    Den er i utgangspunktet ikke beregnet for et stort lydanlegg.

    En kabel oppgradering er også noe du bør vurdere, mellom dynamo-batteri, batteri-jord, motorblokk (jord)-batteri.

    😊

    Comment


    • #3
      Det første man trenger å vite er hvor store strømkabler du har lagt? Jeg har selv et relativt stort anlegg i en golf fra 1981, og det er kun ved enormt store strømtrekk mine lys dimmer. Jeg har 50 kvadratmm strømkabler. Dynamo er original.

      Comment


      • #4
        Strømkabler kan være synderen ja
        [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
        Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

        Comment


        • #5
          Gamle korroderte tynne jord og strømkabler orginale sådan.
          De kan ødelegge mye.
          ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
          Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

          Comment

          Working...
          X