Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anbefaling av 15" SQ-sub

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Litt OT her, men er det noen som har prøvd DD sub(er) i lukket kasse og fått dette til å fungere godt i sq sammenheng?
    PIONEER FOCAL B2AUDIO MOSCONI STINGER

    Comment


    • #32
      Originally posted by tonny77 View Post
      Litt OT her, men er det noen som har prøvd DD sub(er) i lukket kasse og fått dette til å fungere godt i sq sammenheng?
      Det er ikke så OT egentlig jeg vil gjerne høre hvilke erfaringer folk har, det fritt fram for å diskutere elementer og kasser, hva som funker, og hva som ikke funker, det er bare flott!

      Comment


      • #33
        Originally posted by Dag Johansen View Post
        Jeg skjønte hva du mente!
        Det er da et eksempel på at de nye elementene passer bedre i kassa enn de gamle.
        Høy Q-verdi = kraftig peak i for liten kasse. (evt. ekstremt stor kasse for lavere peak)

        Mvh
        Dag Johansen
        Så når jeg sier det samme som Dag sier, men med litt kortere setninger, så skal jeg roe meg ned og få rede på at jeg driver med copycat produkter selv i en tråd som er direkte relatert til et produkt som trådstarter er interessert i, go figure?

        Har på død og pine ikke sagt at han skal kjøpe ES15, men at det finnes muligheter for mye som kan passe i kassen hans.

        Vedr Volvo'en, så har jeg kun positive saker å si om den, fler sånne biler er kun moro og det kan gavne både miljøet og eksponeringen uten for den vanlige "kundekretsen"

        DD funker bra i lukka kasser og de kan faktisk spille SQ, ingen tvivl om det, men noen av elementene deres er bedre egnet enn andre.
        Last edited by B2 Audio; 28-07-2012, 13:58.
        Mvh
        J. Holm
        www.b2audio.com
        http://facebook.com/b2audio

        Comment


        • #34
          Flott, for jeg bare reagerte på måten du "angrep" anbefalingen av 2515
          Jonas Tautra
          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

          Comment


          • #35
            Jeg er i samme situasjon som deg Ronny M! har 2 B2 audio es8mkII i lukket kasse i hjulbrønn som jeg vil bytte ut med 1 stk 12" el 15", men jeg vil ikke ofre hele bagasjerommet i stasjonsvogna. Så jeg må følge med litt på tråden din
            Last edited by tonny77; 28-07-2012, 14:05.
            PIONEER FOCAL B2AUDIO MOSCONI STINGER

            Comment


            • #36
              2515 er et bra element, ingen tvivl og kan faktisk i hans applikasjon være å foretrekke fremfor 3515

              EDIT: Nå må jeg lære og åpne øya eller slutte å skrive fra iPhone

              Så at Ølberg hadde skrevet "i forhold til hva du betaler" men jeg oppsnappet det som (pga liten skrift) som i forhold til hva du anbefaler og da er det jo en helt annen sak LOL.

              God helg, may the bass be with you.
              Last edited by B2 Audio; 28-07-2012, 14:08.
              Mvh
              J. Holm
              www.b2audio.com
              http://facebook.com/b2audio

              Comment


              • #37
                RO RO RO

                DD i lukka kasse har jeg kun testet engang. Det med min gamle 9515. Det var en kasse som krevde effekt. Men låt kult med 2kw og en del eq
                Jonas Tautra
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                Comment


                • #38
                  RO RO, haha,

                  Nei vedkjenner meg gjerne min egen feil av å ikke lese ordentlig når jeg siterte Ølberg

                  Men faderen hvem har tatt tennpluggen til påhengsen?

                  (selvironi kan forekomme)
                  Mvh
                  J. Holm
                  www.b2audio.com
                  http://facebook.com/b2audio

                  Comment


                  • #39
                    Er det noen som har erfaring med B2 Audio ref12? Er godt fornøyd med B2 8tommerne jeg har i dag, men jeg savner litt mer, i mangel av et bedre ord, "ohhmmffff" i kjellern!
                    PIONEER FOCAL B2AUDIO MOSCONI STINGER

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by tonny77 View Post
                      Litt OT her, men er det noen som har prøvd DD sub(er) i lukket kasse og fått dette til å fungere godt i sq sammenheng?
                      Jeg har prøvd 2515 i 80'ish liter lukket, veldig stramt og godt med trøkk.
                      Manglet litt i den helt dype bassen, men det mistenker det muligens hadde med plassering og biltype å gjøre.

                      Det som overrasket meg mest er hvor bra den takler effekt, veldig lite kompresjon.

                      Mvh
                      Dag Johansen
                      "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Dag Johansen View Post
                        Jeg har prøvd 2515 i 80'ish liter lukket, veldig stramt og godt med trøkk.
                        Manglet litt i den helt dype bassen, men det mistenker det muligens hadde med plassering og biltype å gjøre.

                        Det som overrasket meg mest er hvor bra den takler effekt, veldig lite kompresjon.

                        Mvh
                        Dag Johansen
                        Takker for den. Lurte på 2515, og da fikk jeg et svar
                        PIONEER FOCAL B2AUDIO MOSCONI STINGER

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by Dag Johansen View Post
                          Sjekk litt rundt og link gjerne til elementet her så kan vi se på det.
                          Det er du som vet hvor mye penger du vil bruke på det.

                          B2, DD, GZ, Gladen +++ har alle elementer som vil fungere bra i 100 liter kasse.

                          Mvh
                          Dag Johansen
                          Flere av elementene som er anbefalt her ligger på 4000,-, som i utgangspunktet er grensa for hvor mye jeg har lyst å bruke på sub. Nå må jeg nesten trille terning for å velge hvilken jeg skal gå for

                          Kriteriene:

                          Den skal koste maks 4000,-
                          Den bør helst ikke være veldig tungdreven, for da slipper jeg å bytte forsterker.
                          Den bør spille pent og kjellerdypt i en kasse som er mindre enn 100 liter.

                          Jeg trenger ikke en sub på flere tusen watt som spiller grisehøyt og brutalt, SQ er hovedmålet. Ikke missforstå, jeg elsker å spille høyt men ikke så høyt at ørene detter av.

                          Alternativene som det sannsynligvis koker ned til:

                          Gladen SQL 15
                          B2 ES15 MKII
                          GZ Uranium GZUW 15XII
                          DD 2515 Ser at du syns den manglet litt i den dypeste bassen. Føler du at det er andre elementer som er mer "bankers" for å få den dypeste bassen? Vanskelig å si kanskje..Jeg har en BMW e46 stasjonsvogn, hvis det har noe å si for valg av element.

                          Comment


                          • #43
                            Svar til tonny77, ikke noen i Norge har erfaring av REF elementene.
                            Men Sør Afrika, Thailand og visst nok USA har bra feedback på REF serien.

                            Dette er en custom serie som var ment til high end markedet i Thailand, men som viste seg å kunne brukes til andre formål også.
                            Men elementet er begrenset av membran areal i forhold til en 15". Likevel så klarer REF serien seg utrolig bra i små lukka kasser, men skal du ha 2 slike så blir det nok over budsjettet på 4000.

                            Ronny M, elementet som du liker til er gamle versjonen av ES15 som er utgått. I lukka kasse rundt 80 liter så vil du ikke bli skuffet, men i bass refleks så gjør det ikke noe om kassen er 50 - 80 % større.

                            Nye ES15 MKII klarer seg i mindre porta kasser rundt 75 liter.
                            Mvh
                            J. Holm
                            www.b2audio.com
                            http://facebook.com/b2audio

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by B2 Audio View Post
                              Ronny M, elementet som du liker til er gamle versjonen av ES15 som er utgått.
                              Fant ikke MKII noen sted, b2-audio.com/subwoofers er jo nede.

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by B2 Audio View Post
                                Svar til tonny77, ikke noen i Norge har erfaring av REF elementene.
                                Men Sør Afrika, Thailand og visst nok USA har bra feedback på REF serien.

                                Dette er en custom serie som var ment til high end markedet i Thailand, men som viste seg å kunne brukes til andre formål også.
                                Men elementet er begrenset av membran areal i forhold til en 15". Likevel så klarer REF serien seg utrolig bra i små lukka kasser, men skal du ha 2 slike så blir det nok over budsjettet på 4000.

                                Ronny M, elementet som du liker til er gamle versjonen av ES15 som er utgått. I lukka kasse rundt 80 liter så vil du ikke bli skuffet, men i bass refleks så gjør det ikke noe om kassen er 50 - 80 % større.

                                Nye ES15 MKII klarer seg i mindre porta kasser rundt 75 liter.
                                Jeg har ikke satt meg en grense på 4000. Ville bare ikke stjele tråden til Ronny M. Jeg er mere interessert i å finne en 15 el 2x 12 som funker til sq i en liten(ish) kasse (40-70l). Prisgrensen min ligger mere i 7-8000 kr klassen
                                PIONEER FOCAL B2AUDIO MOSCONI STINGER

                                Comment

                                Working...
                                X