Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kan jeg sette - fra forsterker og rett på batteri?? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kan jeg sette - fra forsterker og rett på batteri?? :)

    Hei, var en kompis som mente jeg ikke kunne sette - kabelen fra forsterkeren rett på batteriet, at jeg måtte sette den i Jord på rammen, stemmer dette?

    Har batteriet bak i bilen.

  • #2
    Nei!

    Mvh
    Dag Johansen
    "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

    Comment


    • #3
      Beste jorden du får er vel rett på batteri? :P

      Jeg skal til å legge opp + / - kabel selv her.. og jeg kommer til å trekke begge deler direkte fra batteri i allefall.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Dag Johansen View Post
        Nei!

        Mvh
        Dag Johansen
        Altså jeg kan koble rett på batteriet?


        Originally posted by R-M-I View Post
        Beste jorden du får er vel rett på batteri? :P

        Jeg skal til å legge opp + / - kabel selv her.. og jeg kommer til å trekke begge deler direkte fra batteri i allefall.

        Nei ser heller ikke helt problemet med og sette den rett på - polen

        Comment


        • #5
          Koble den rett på batteriet du, beste som er det
          1 stk Rockford Fosgate T15KW - 2 stk Alpine PDX-4.150 - 2 stk Earthquake Holees 15 - 2 par Alpine SPX-17PRO - Pioneer DEX P99RS - 4 stk 350A Excessive Amperage - 12 stk Ritar RA12-200D

          Comment


          • #6
            har vært borti mange som mener at den MÅ jordes i karoseri. var en for litt siden som hadde batteri i bagasjen, og jordet forsterkeren i karoseriet på andre siden av bagasjerommet....
            If electricity comes from electrons, does morality come from morons?

            Comment


            • #7
              Batteriet er helt klart det beste stedet å koble både + og -...

              For å unngå støy pga. forskjellig jordpotensiale, er det også lurt å strekke minus fra spilleren til minus på batteriet bak - og klippe minusen som sitter i orginalkoblingen foren. Det er hellr ingen ulempe å koble + fra spiller (ikka acc, men memeory(batt+) på batteriet bak også.
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

              Comment


              • #8
                Originally posted by Joakim View Post
                Batteriet er helt klart det beste stedet å koble både + og -...

                For å unngå støy pga. forskjellig jordpotensiale, er det også lurt å strekke minus fra spilleren til minus på batteriet bak - og klippe minusen som sitter i orginalkoblingen foren. Det er hellr ingen ulempe å koble + fra spiller (ikka acc, men memeory(batt+) på batteriet bak også.
                Men må ekstra batteriene jordes i bilen oxo?? Skal ha skillerele fra bat fremme i bilen sånn at jeg bare bruker mine fire bak til konk og jeg altid har startstrøm.
                2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                Comment


                • #9
                  alle batteriene bør gå til chassiet selv om du har - kabel direkte

                  Comment


                  • #10
                    Alle batteri bør ikke, men MÅ jordes, selv om alt er koblet direkte. Ellers vil du få dårlig med lading. Med mindre du strekker minus fra dynamo, men da har du i praksis jordet uansett.

                    Comment


                    • #11
                      Oki da satser vi på det. og lærte noe nytt i dag oxo takker for hjelpen goooood helg alle sammen.
                      2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

                      Comment


                      • #12
                        Okei, har jordet - fra batteriet så satt jeg - fra forsterker rett på batteriet. i låsen til bagasjen

                        Er det noen her som vet hvordan jeg kan lage adapter til høytalere? Har hørt dette skal være så lett, men har aldrig gjørt dette før.

                        Comment


                        • #13
                          Hva slags adapter tenker du på?
                          Hvis det er snakk om å bytte ut høyttalere i de orginale festene i døra di, så kan du i utgangspunktet bare kutte ut noen passende ringer i MDF. Disse skrus fast i døra og du kan montere nye elementer skikkelig til denne ringen. Prøv deg frem så du får et resultat som fortsatt passer innenfor dørtrekkene dine.
                          never enough!

                          Comment


                          • #14
                            I alle år har jeg hørt at det er bedre å jorde all bilstereoelektronikk til karosseriet enn direkte på batteriet, men da er det tydeligvis en myte Er det overhode ingen fordeler ved å jorde til karosseriet?

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by bass-freek View Post
                              Hva slags adapter tenker du på?
                              Hvis det er snakk om å bytte ut høyttalere i de orginale festene i døra di, så kan du i utgangspunktet bare kutte ut noen passende ringer i MDF. Disse skrus fast i døra og du kan montere nye elementer skikkelig til denne ringen. Prøv deg frem så du får et resultat som fortsatt passer innenfor dørtrekkene dine.
                              Jaa, her har jeg tatt 2 bilder, det ene ble litt bedre en det andre men har bilde av høytaleren jeg skal sette i bak på det andre bildet.

                              Som du ser er det kasse her, men høytalerene som er der er mindre og ovale, og den nye er rund og større.
                              Har ikke tatt av trekket i dørene enda, men tror det er slike kasser der også.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X