Announcement

Collapse
No announcement yet.

Forsterke og kondensator av type BOSS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Forsterke og kondensator av type BOSS

    hei har noe utstyr her som består av blant annet disse tingene under her:

    1stk BOSS PD-4000 - 4000w stereo forsterker.
    1stk BOSS 10 Farad kondensator med digitalt display.

    Er dette bare drit eller leverer di faktisk det di skal?

    Takker for alle svar

    Ha en fin dag videre og god helg til alle sammen! ;D

  • #2
    ingen som vet?:O

    Comment


    • #3
      jeg kaller det drit vertfall.

      Comment


      • #4
        Alt jeg har vært borti av BOSS har vært rimelig skit så hadde jeg vært deg hadde jeg styrt unnav det. Men funker gjør det helt sikkert....
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          det viktigeste er vel om du er fornøyd med det, er det ikke? Det er en sykdom som florerer i bilstereo verdenen og det er "konstant oppgraderings syndrom" selv om det man har er bra eller ikke er man alltid på utkikk etter noe "bedre" men for å svare på spørsmålet, lite trolig at den leverer 4000watt og det fins bedre ting ute på markedet
          Mvh Werner Harstad

          Comment


          • #6
            jeg vet boss ikke er av det beste slaget, men er heller ikke så nøye på merket :P skal ikke drive db med det :P det sies at forsterkeren skal gi 1600w RMS i 1 ohm da men

            Comment


            • #7
              Har hørt at Boss har sin egen måte og regne ut watt på, noe som sier at de ikke leverer det som står oppgitt. vis dette er feil må dere bare rette på meg :P

              har selv en Boss 2000 W forsterker som fungerer fint til å drive høytalere med, 4 kanaler. jeg har også et par boss høytalere 6*9 som spiller helt ok! greit nok, boss er ett billig merke, men jeg ville gått for noe bedre. Skal bytte ut alt av boss jeg har i bilen. men er man ikke en av den kresene typen så vil jeg si at Boss fungerer helt ok.
              Joachim

              Comment


              • #8
                Ut fra sikrings størrelsen skal den i teorien gi 1730w ved 14.4 volt men alle anerkjente forsterkere av den størrelsen har dobbelt så mye innmat så jeg tviler på at den leverer det.

                Kanskje en eller 2 sikringer er dummies?

                Comment


                • #9
                  Jeg har en boss pd4000. Den lever ikke opp til de angitte spesifikasjonene, men fungerer absolutt helt greit.
                  mvh
                  Øystein Daniel

                  Comment


                  • #10
                    Det ligger i navnet.

                    Comment


                    • #11
                      Ser man på hva Boss koster, så er det plenty bra nok. Men sammenligner man oppgitt watt med seriøse merker, så faller de igjennom.

                      Og ingen skal fortelle meg at en kondensator fra Boss gjør en merkbart dårligere jobb enn en fra RF eller andre, hvis man sammenligner størrelse og pris. Vi selger Boss 2F kondensator med voltmeter for 449,-.
                      Mvh
                      Pål Andréas Bryng
                      Bilstereosenteret.no
                      Vi forhandler bl.a.:
                      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                      Følg oss på Facebook
                      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                      Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                      Comment


                      • #12
                        går man en del år tilbake så blei faktisk en del boss forsterkere designa av zedaudio

                        http://www.zedaudiocorp.com/
                        Cerwin Vega! Pioneer

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
                          Ser man på hva Boss koster, så er det plenty bra nok. Men sammenligner man oppgitt watt med seriøse merker, så faller de igjennom.

                          Og ingen skal fortelle meg at en kondensator fra Boss gjør en merkbart dårligere jobb enn en fra RF eller andre, hvis man sammenligner størrelse og pris. Vi selger Boss 2F kondensator med voltmeter for 449,-.
                          jeg syntes det spiller ganske bra til prisen å dømme ja altså, det må jo være sånn at du får mer for pengene ved å kjøpe boss og billig merker sånn egentli? for med RF og GZ for og nevne di største navnene, betaler man vel mye påga merket også... eller tar jeg feil? :O sier ikke at de er dårlige for det er det ikke, men tenker på hva man får mest a for pengene sånn egentlig

                          Comment


                          • #14
                            ikke mye og ta vare på men som sakt, du som har det og hører på det det, og er du fornøyd så er det bra nok for deg, enig med det om effekten, hvis den kan levere så mye gjennom sikringen, så kan du ikke regne med og få det ut av utgangene, blir jo noe borte i varmetap og diverese andre tap etc etc
                            spiller: pioneer p88
                            front: Hertz MLK 165
                            sub: polk sr104 x2
                            forsterkere: mosconi AS200.4 og dynabel 7501

                            Comment

                            Working...
                            X