Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fersking med "begrensa" kunnskap.. :p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fersking med "begrensa" kunnskap.. :p

    Hei, heite Fredrik og er 16 år.
    bur i Gloppen i sogn og fjordane.
    har nettopp kjøpt meg en gammal 242 som eg har tenkt og lage meg anlegg til, går på TIP so har jo treverk som fag. So då tenkte og bygge/støype meg ei basskasse der tenkte og at eg skulle felle inn noke diodar som blinkar itakt med musikken. kansje lakke kasse med motiv

    har ikkje so veldig mykje erfaring innen elektronik og den slags ting, men eg open for og lære!

  • #2
    Velkommen skal du være Fredrik. Det er viktig og begynne med bilstereo tidlig her i livet for det er jo så vanvittig morsomt og holde på med
    Volvo 242 begynner jo og bli en skikkelig klassiker det, og den kan du få god lyd i også.
    Bygge og støype er jo halve morroa det
    Dioder, ledlys og neonlys er jo ålreit i mange installasjoner og kan bli fint det. Lakke litt motiver gjør susen.
    Selv om du ikke har mye erfaring innen elektronikk kommer det til og gå lett som bare det. Finnes ikke avansert i det hele tatt.
    Her er det bare og spørre om hjelp og hjelp får du. Bedre og spørre om hjelp en gang for mye enn en gang for lite
    Mvh
    Ole Heen

    Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

    Comment


    • #3
      blir ikkje vanskligare enn du gjere det sjøl, ekje de noke so heite? hehee
      satsar på at det går etter planen og blir noke lunde bra. tenkte meg enkelt diodar og seriekoble dei kansje koble dei via høgtalaren.. sett ett par folk som har gjort det før

      Comment


      • #4
        enklaste e vell å kjøpe neonlys med mic og berre koble til 12v, so kan du velge mellom musikktakt eller konstant lys, men dioda kan man jo har og der mens neoen må stå på samme plass..

        Comment

        Working...
        X