Announcement

Collapse
No announcement yet.

150db+ med 4 15" i vegg??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 150db+ med 4 15" i vegg??

    Hei!

    Jeg er ganske ny her på forumet og har holdt på med bilstereo de siste 2-3 åra, har blitt helt bilstereofrelst det siste året I min forrige bil (celica T23) så hadde jeg 2 SS splx 15" som ble mata av 3600rms og klarte 143 db på 36 hz. Den er nå solgt pga av jeg vil ha en 5 dørs stasjonsvogn med masse plass i bagasjerommet så jeg kan bygge noe som får bilen til å vibrere litt

    Så spørsmålet mitt her er om det er mulig å klare å passere 150db grensa med 4 DY 9815 og 2 dynabel forsterkere på 5000rms hver? Har tenkt å bygge vegg i bilen, vil ha et litt sykt bygg som spiller grisehøyt.

    Håper dere kan komme med innspill og hjelp her!
    Mvh Werner Harstad

  • #2
    Hei.
    Å spille 150++ med 4 dynabel dy9815 er ikke noe problem.
    Jeg klarte 158dB med 4 sånne elementer i en golf. Vegg montert med så stor port som det var mulig.
    Kassa mi i golfen var rundt 650 liter innvendig , og drev dette med 8 stk bf7501.

    Men det er ikke noen tvil at du klarer å spille over 150 db med 2 8501.
    Elementene er blitt forbedret siden jeg brukte de, og 8501 er helt råe forsterkere.

    Men støm, bra kasse , riktig tuning er viktig

    Bare kom med spørsmål om det er noe.
    Dersom du ikke har kjøpt anlegget , kan jeg sikkert lage en god pakkepris Dette blir i allefall rått

    Se gjerne på www.ulvundsbilstereo.no for bilder av mitt oppsett.
    sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
    Web :www.ulvundsbilstereo.no
    Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

    Comment


    • #3
      PM er sendt og har sett oppsettet ditt før på sida di, helt RÅTT! Er sånn galskap jeg liker!
      Mvh Werner Harstad

      Comment


      • #4
        PM er besvart
        sigpicAut forhandler av dynaBel,DIGITAL DESIGNS,pioneer,alpine,peerless,lotus seas, focal, Ground ZERO , Rockford Fosgate. Cadence mm
        Web :www.ulvundsbilstereo.no
        Mvh Jonny Ulvund, eier av ulvund's bilstereo

        Comment

        Working...
        X