Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjeeelp! Automatisk switching mellom lydkilder.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjeeelp! Automatisk switching mellom lydkilder.

    Jeg driver å skal bygge stereo i BMW'en min og har et dilemma.

    Jeg har tenkt å beholde den originale headuniten med TV, Navi, Kjørecomp og montere en annen headunit (muligens Pioneer DEH-P88RS) for spilling av musikk i luftekanalen midt i dashboardet.

    Den originale headuniten kommer i hovedsak til å bli brukt som kjørecomputer, men jeg vil alikevel ha lyd fra den. Siden det ikke er noen lydutgang utenom de vanlige høyttalerutgangene blir jeg nødt til å bruke en Connection SLI 2 til å lage en linjeutgang av høyttalerutgangene. Lyden fra den originale headuniten trenger ikke være super, og den trengs kun i frontsettet, ikke i subbene.

    Problemet mitt er å finne en måte hvor jeg kan ha den originale headuniten påskrudd hele tiden og få lyd fra den i frontsettet, men med en gang Pioneer headuniten blir skrudd på kobles lyden til den istedenfor.
    Altså, når jeg skal se på TV/navi så skrur jeg bare av Pioneer headuniten og har lyd fra TV/Navi, men når jeg skal høre på cd/ipod fra pioneer headuniten så er det bare å skru den på så forsvinner tv/navi-lyden og cd/ipod-lyden kommer på.

    Finnes det noe sånnt som en automatisk linjeswitch av noen form?

    Kanskje jeg like godt skulle laget en prosjekt-tråd...

    Tenker å sette inn en ekstra headunit i luftekanalen over den originale headuniten.

    Fred Hugo Høgseth
    2003 BMW 530dat
    Pioneer - Hertz - Audison - Connection
    www.InstallBay.no

  • #2
    hvorfor ikke bruke lydsignalet fra det orginale systemet inn på aux på 88rs slik at orginalsystemet blir en ekstern kilde på 88rs det virker som en ryddig og fin måte å gjøre det på synes jeg enkelt å bytte mellom også

    Comment


    • #3
      Originally posted by autod View Post
      hvorfor ikke bruke lydsignalet fra det orginale systemet inn på aux på 88rs slik at orginalsystemet blir en ekstern kilde på 88rs det virker som en ryddig og fin måte å gjøre det på synes jeg enkelt å bytte mellom også
      Du er faen ikke dum du! Da er jo problemet mitt løst da for svarte svingene!!

      Har tenkt og grublet på dette noen dager nå...

      Tenkte rett og slett ikke over at det var aux-inngang på 88rs'n!

      Nå gjenstår det å finne uthvor forsterkeren til den originale headuniten befinner seg så jeg får koblet på SLI2'en og laget meg en linjeutgang. Den sitter ikke i dashboardet ihvertfall!
      Last edited by Skallesei; 13-12-2007, 22:02.
      Fred Hugo Høgseth
      2003 BMW 530dat
      Pioneer - Hertz - Audison - Connection
      www.InstallBay.no

      Comment


      • #4
        Haha ;D

        Det enkle er ofte det beste ?
        Mvh
        Rolf Try Nygård

        Comment


        • #5
          ......
          Fred Hugo Høgseth
          2003 BMW 530dat
          Pioneer - Hertz - Audison - Connection
          www.InstallBay.no

          Comment


          • #6
            Litt off topic, men hvordan BMW har du? Driver å sikler på nyere 3'er selv
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


            Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

            Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

            Comment


            • #7
              Originally posted by Skallesei View Post
              Du er faen ikke dum du! Da er jo problemet mitt løst da for svarte svingene!!

              Har tenkt og grublet på dette noen dager nå...

              Tenkte rett og slett ikke over at det var aux-inngang på 88rs'n!

              Nå gjenstår det å finne uthvor forsterkeren til den originale headuniten befinner seg så jeg får koblet på SLI2'en og laget meg en linjeutgang. Den sitter ikke i dashboardet ihvertfall!
              det hender jeg har noen lyse øyeblikk ja jeg kjenner ikke disse bilene noe spes, men i værste fall får du bare følge kablene fra høytalerene og frem til forsterkeren, eller kablene fra spiller og til forsterker, eller hør med audio-art her på forumet, han har hatt en slik E39 og har jobbet på BMW så jeg vil tro han har en mening..

              Comment


              • #8
                Snakket med han på telefon i går, grei kar med mye inside info om bmw ihvertfall.

                Når det gjelder forsterkeren i bilen så skal jeg høre med GS Bildeler som er rett uti høgget her. Noen der ute vet nok hvor den befinner seg. Har ikke fått bilen enda skjønner du, den kommer til landet omlag 20.des og får ikke skilter før over nyttår.

                InstallBay: Det er en 2003 modell BMW 530 DAT. Sjekk ut bilen HER!

                Ringte forresten utpå GS Bildeler her om dagen og ga de chassisnummeret på bilen, og spurte nøyaktig hva slags utstyr det er på den...

                Eneste svaret jeg fikk var... "Det er absolutt alt utstyr på denne bilen! TV, Navi, PDC foran og bak, Komplett M-pakke med alcantara sportstoler osv osv osv... Tilogmed hydraulisk åpning av bakluka!!! Kjenner jeg blir kåt når jeg tenker på at den dukker opp om ei uke.

                Har en Mercedes E-klasse i dag, som er til salgs! Annonsen ligger HER!
                Last edited by Skallesei; 13-12-2007, 22:50.
                Fred Hugo Høgseth
                2003 BMW 530dat
                Pioneer - Hertz - Audison - Connection
                www.InstallBay.no

                Comment


                • #9
                  Hva tror dere om 1stk Pioneer TS-W5102SPL subb i samarbeid med min Hertz HP1D monoblokk baki denna stasjonsvogna? Hadde sikkert vært kult med en slik subb montert med magneten opp i bagasjerommet?
                  Fred Hugo Høgseth
                  2003 BMW 530dat
                  Pioneer - Hertz - Audison - Connection
                  www.InstallBay.no

                  Comment


                  • #10
                    Jeg tok likegodt å lagde meg en prosjekt-tråd jeg. LINK!
                    Fred Hugo Høgseth
                    2003 BMW 530dat
                    Pioneer - Hertz - Audison - Connection
                    www.InstallBay.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Skallesei View Post
                      Du er faen ikke dum du! Da er jo problemet mitt løst da for svarte svingene!!

                      Har tenkt og grublet på dette noen dager nå...

                      Tenkte rett og slett ikke over at det var aux-inngang på 88rs'n!

                      Nå gjenstår det å finne uthvor forsterkeren til den originale headuniten befinner seg så jeg får koblet på SLI2'en og laget meg en linjeutgang. Den sitter ikke i dashboardet ihvertfall!
                      Den originale forsterkeren sitter i bagasjen. Ring meg du, når du har bilen, så skal jeg forklare deg litt mer. Obs obs. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg montert inn en DVD spiller, i stedet for en 88 rs .F.eks en Alpine DVA-9965R og boks. Skal gi deg et veldig godt tilbud på en slik. Kjøper du spilleren, får du med boksen, altså 16000.- for begge. Da slipper du unna med flere komponenter, og får 4-veis deling, i stedet for 3 veis, som er i 88RS.
                      Gi beskjed asap, om du ønsker dette.
                      Ketil Skei Audio-art bilstereo og multimediasenter.
                      Nedre Kaldbakkvei 88 1081 Oslo Tlf 22320860
                      post@audio-art.no Pioneer - Kenwood - Alpine - JL Audio -Orion- Focal - Genesis - Kicker-Audison- Oddesey

                      Comment


                      • #12
                        Har tenkt litt over 4-veis aktiv deling, men kommet fram til at det kommer til å bli i framtiden på grunn av kostnadene det medfører seg som jeg skriver i prosjekt-tråden min.

                        Jeg vil måtte skaffe meg enda en forsterker, samt en langt dyrere spiller/dsp så jeg blir nødt til å prioritere å få kjøpt inn og tilpasset et relativt gromt frontsett med en "grei" (Hertz HP2) forsterker i første omgang.

                        Men du skal ikke se vekk ifra at jeg kommer til å gå til anskaffelse av en alpine spiller + dsp i framtiden, jeg har rett og slett ikke råd med det første.

                        Skal kjøpe div stash til bilen også siden den er ny...
                        Må få på den et gromt eksosanlegg (M5 style), sorte nyrer, øyelokk, chip(!!!), webasto hjelpevarmeren til BMW må modifiseres med et ombyggingskitt slik at den kan brukes som en vanlig webasto. Og ikke minst felger! Schmidt Revolutions' nye CC-Line med sort senter og polert kant! 9x20" og 10,5x20" med 255/30 og 285/25 dekk. Ikke akkurat billige de heller...

                        Fred Hugo Høgseth
                        2003 BMW 530dat
                        Pioneer - Hertz - Audison - Connection
                        www.InstallBay.no

                        Comment


                        • #13
                          nice !!

                          Comment

                          Working...
                          X