Announcement

Collapse
No announcement yet.

DSP? Justering av lydbilde? Trenger hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • DSP? Justering av lydbilde? Trenger hjelp!

    Har lest rundt her en stund, og funnet ut at det finnes noe kalt dsp, som skal justere forsinkelse på høyttalere. Jeg lurer på hvor man får kjøpt slike? jeg vil justere hele anlegget til å treffe perfekt i førersetet ! (Vet ikke om dette er riktig del av forumet og poste det på, men jeg prøver!)
    Hjelp mottas med en slik fin smiley -->
    Last edited by BaardI; 16-05-2011, 21:36.
    /// BIS

  • #2
    Jeg kjøpte en Alpine PXE-H650 på tilbud til 1500,- hos bilradiospesialisten. Fungerer utmerket til slik bruk, og særlig til en sånn pris. Kan hende du finner en brukt, har sett dem både her og på Finn til en god pris!

    Ellers er det vel stort sett litt dyrere løsninger du må se etter, RF 360.x, JBL MS-8, Audison BitOne... Eller kjøpe Mosconi-forsterkere med innebygget tidskorrigering, kanskje.

    Comment


    • #3
      Her: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=14003

      God sak til en billig penge. Kan styres vha PDA eller laptop med blåtann...

      Comment


      • #4
        Åjåjåj, det var dyrt!! Er det verdt 2000 for å justere lyden? :s

        Takk for hjelpen så langt!
        /// BIS

        Comment


        • #5
          Ja det er verd det, og det er ikke dyrt.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

          Comment


          • #6
            For min del som nå bruker allerede 10 000,- på helt nytt anlegg, så er alt mye (spesielt iom. jeg er en fattig student...)

            det er altså slik at denne spilleren ikke får meg noe lengre?
            Last edited by BaardI; 15-05-2011, 11:37.
            /// BIS

            Comment


            • #7
              Har en spiller som koster det samme. Men nei, den spilleren får du ikke pressa så mye utfra i seg selv desverre. Bilstereo er en dyr hobby har jeg også oppdaga.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #8
                Audison LRx 4.300 - Den da? Noe hjelp der? (Kjøpte den akkurat brukt fra en her på forumet)

                Vet jeg høres ut som tidenes cry-baby, men sånn er det når alt er mye penger
                /// BIS

                Comment


                • #9
                  Kan like greit linke til alt som skal inn i bilen, og se om dere klokere hoder finner ut noe lurt
                  Frontsett
                  http://www.judysbilstereo.no/frontsett/65/focal-165a3
                  Sub
                  http://www.judysbilstereo.no/subwoofere/12/focal-30a1
                  Ledninger
                  http://www.judysbilstereo.no/kabler-...20mm2-kabelkit
                  Sub-ledning
                  http://www.judysbilstereo.no/kabler-...nalkabel-510cm
                  Og som alt sagt Audison LRx 4.3000 forsterker og DEH-4400 spiller

                  Alle andre utgifter med dette projektet, er i form av byggemateriell
                  /// BIS

                  Comment


                  • #10
                    Noen som vet? Hvis det er slik at jeg virkelig seriøst mye burde kjøpe en prosessor, så får jeg gjøre det. Men da trenger jeg nok hjelp herfra for å koble alt !
                    /// BIS

                    Comment


                    • #11
                      Det eneste jeg mener du trenger, siden du har valgt gode høyttalere og bra forsterker, ville jeg bare bytta ut spilleren med en som har innebygd 3-veis prosessor. P88RS-II for eksempel!
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                      Comment


                      • #12
                        Det TTT sier er det enkleste og kanskje billigste. Særlig om du får en OK pris for spilleren du har, og finner en brukt P88RS eller RS-II.

                        Comment


                        • #13
                          Det var litt kjedelig, iom at jeg akkurat bestilte den nye spilleren... (den ble akkurat sendt, så kan ikke kanselere bestillingen lengre)

                          Burde jeg bare legge pengene i den prosessoren, da?
                          /// BIS

                          Comment


                          • #14
                            Har 2 ukers angrerett da Og noen firmaer legger ut for frakt tilbake også.

                            Men på en annen side, du må kunne justere DSP'en også for å få utbytte av den
                            Jonas Tautra
                            - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                            Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                            Comment


                            • #15
                              Så vanskelig dette med lyd skulle være... alt jeg vil er å kunne stille alle høyttalerne til å treffe midt i førersetet. Finnes det ikke noe enkelt og billig som kan gjøre dette for meg?
                              /// BIS

                              Comment

                              Working...
                              X