Announcement

Collapse
No announcement yet.

DSP? Justering av lydbilde? Trenger hjelp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Hifonic View Post
    Har 2 ukers angrerett da Og noen firmaer legger ut for frakt tilbake også.

    Men på en annen side, du må kunne justere DSP'en også for å få utbytte av den
    Så er engang sånn at man kan som regel ikke ting før man har prøvd...



    Originally posted by BaardI View Post
    Så vanskelig dette med lyd skulle være... alt jeg vil er å kunne stille alle høyttalerne til å treffe midt i førersetet. Finnes det ikke noe enkelt og billig som kan gjøre dette for meg?
    Det billigste er å finne en brukt Pioneer P88RS-II. Ligger ett par på finn atm.
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

    Comment


    • #17
      Originally posted by Joakim View Post
      Det billigste er å finne en brukt Pioneer P88RS-II. Ligger ett par på finn atm.
      ...som jeg linka til tidligere. Angre den andre spilleren du, TS - P88RS er mye bedre! Den ser også ett hav bedre ut.
      Last edited by J.T.; 16-05-2011, 02:42.
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

      Comment


      • #18
        Trådstarter: Det trenger ikke være så komplisert... Og P88RS, både med og uten II, har medfølgende målemikrofon og autooppsett av både equalizer og tidskorrigering. Så har du noe du kan finjustere på om du ikke blir fornøyd umiddelbart. Eller så er det jo en del folk som kan slikt etterhvert. Og folk på forumet fra hele Norge, stort sett.

        Comment


        • #19
          Faen... Jeg kan returnere varen ja. Blir å koste i frakt til oslo, så betaler de frakten fra oslo tilbake til frankrike. Grunnen til at jeg valgte den spilleren jeg valgte, er fordi den hadde ipod connection. Noe jeg trenger iom. all musikken jeg har ligger på ipoden.

          Kjedelig dette... vente på en vare for å sende den rett tilbake. Tru om jeg, når den kommer, kan gå ned på postkontoret og bare sende den direkte i retur?

          Anywayz, tusen takk for hjelpen, folkens!

          Da har jeg laget annonse på spilleren som ennå ikke har kommet til meg. kan være jeg har tapt 1000 her (hvis jeg ikke får solgt), men man må vel knuse noen egg for å lage omelett

          Hvordan er det å spille musikk fra ipod på rs-ii?
          Last edited by BaardI; 15-05-2011, 15:52.
          /// BIS

          Comment


          • #20
            Heisann, ser at ingen har nevnt her at du også må ha separate forsterkerkanaler på alle høyttalerene i oppsettet om du skal tidsforsinke lyden med dsp, så du må ha enda en forsterker i forhold til det oppsettet du nevner over her.

            Greit å ta dette i betraktning når man handler på budsjett
            [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

            Comment


            • #21
              Forslag til en rimelig 2-kanaler: Dynabel.no
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

              Comment


              • #22


                Eventuellt en frekk Mosconi^ ...siden du har såpass god forsterker fra før.
                Men på en annen side ville det kanskje vært best å kjøpe en monoblokk til subben bare.
                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

                Comment


                • #23
                  Dette gikk nettop fra å være dyrt, til alt for dyrt for min lomme... :s
                  /// BIS

                  Comment


                  • #24
                    Eller så kan du bruke spilleren til å drive de små fulltonehøyttalerne inntil du får tak i en billiig, brukt 2-kanaler.

                    Når budsjettet teller, er det bare tull å vurdere Mosconi osv. Ikke noe vits i å gjøre det mer komplisert enn lommeboka tilsier.

                    Comment


                    • #25
                      Trenger hjelp til å finne en billig 2-kanals budsjettet var allerede før spilleren ble valgt sprengt. Så jo billigere 2 - kanals, jo bedre (den skal jo bare styre diskant?)
                      /// BIS

                      Comment


                      • #26
                        Dere ser at det er 3-veis frontsett han har bestilt? Da blir det jo 6 forsterkerkanaler til frontsettet + sub.. og det er strengt tatt ikke utganger nok på P88RS'en til å kjøre 3 veis frontsett aktivt uten å trikse og mikse med eksterne aktive delefiltere..

                        Hvilken bil skal dette i og hvor skal høyttalerne monteres?
                        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                        Comment


                        • #27
                          Er ikke bestilt ennå. Skal inn i en mazda 626. Lager kasser til 6" i dørene i glassfiber, 4" skal inn i dash'en, slik standardhøyttalerne står, og diskantene oppå dashbordet.

                          Trenger ikke ha et 3-komponent sett. kan godt gå for 2. men må fortsatt skaffe enda en forsterker.
                          Dette 2-komponent settet ser jo virkelig bra ut http://www.judysbilstereo.no/frontse...65-performance og er til helt samme pris som 3-komponenten.
                          Last edited by BaardI; 16-05-2011, 00:09.
                          /// BIS

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Haakon O View Post
                            Dere ser at det er 3-veis frontsett han har bestilt? Da blir det jo 6 forsterkerkanaler til frontsettet + sub.. og det er strengt tatt ikke utganger nok på P88RS'en til å kjøre 3 veis frontsett aktivt uten å trikse og mikse med eksterne aktive delefiltere..

                            Hvilken bil skal dette i og hvor skal høyttalerne monteres?
                            Fett. Gjett om jeg mikset dette med en annen tråd.

                            Comment


                            • #29
                              Vel.. hva gjør jeg? kjører diskantene uten forsterker? var lite keen på å kjøpe enda en fortsterker. det betyr mer ledning, mer vansker og mer hodebry... så kjøper jeg et 2 komponentsett istedenfor 3

                              eller fins det billige brukte 4-kanals som kan brukes til diskant og ... mellomtoner? regner med jeg trenger mer kabel enn hva dette settet gir da...
                              http://www.judysbilstereo.no/kabler-...20mm2-kabelkit
                              Vil en slik http://www.finn.no/finn/torget/tilsa...nkode=28459919 "Get the job done"?
                              Last edited by BaardI; 16-05-2011, 02:06.
                              /// BIS

                              Comment


                              • #30
                                Om denne Mazdaen har 4" montert nedover mot leggen, så ville jeg droppet å ha noe der og heller gått for et 2-veis sett med 6,5" og diskant! Det låter rett og slett ille med slik montering... Blir enklere og billigere som en bonus også..
                                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

                                Comment

                                Working...
                                X