Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamo støy, hjelp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dynamo støy, hjelp?

    Hei, har en kompis som sliter med dynamo støy i bilen, strøm kabeln og signal kabelan er trekt på vær sin side av bilen, og anlegget som er i den var i en annen bil og da var det ikke noe støy.

    Forslag på hva han kan gjøre for og få støyen bort?

  • #2
    Jorde spiller til samme punkt som amp.
    Bedre jording på amp.
    Test med ny signalkabel.
    Ikke bruk signalkabel som har styrestrømmen til amp "integrert".


    Jeg pleier å fylle bilen med popcorn og kjøre ti ganger i en rundkjøring i femte gir mens jeg spiller rosa helikopter og drar meg i snoppen mens jeg ser på bilder av jostein bæver
    Last edited by Hifonic; 20-05-2013, 19:14.
    never enough!

    Comment


    • #3
      Er vel akkurat sånne svar som dette som gjør at folk rømmer fra forumet...
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

      Comment


      • #4
        Tull å svare slik ja, måtte bare redigere svaret litt Regner med at man tåler noe slikt når man greier å være såpass koselig i sin måte å svare på
        Jonas Tautra
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #5
          Hvis akkurat det samme (med kabler etc) har vært i en annen bil uten prob, ja - kanskje det er noe med strømmen i denne bilen da?

          Sjekk jording etc, kan hende det som finnes i motorrommet er crap. Har du jordet i chassis kan det være lurt å bruke kabel direkte til batteri istedet.
          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

          Comment


          • #6
            den er jordet i chassiet, skal få han til og pusse onklig på jordings punktet han har brukt. men det som er problemet er at han er student og har ikke så mye penger til og kjøpe ting, så han har ikke råd til og kjøpe ny og lengere jordledning.

            Comment


            • #7
              Originally posted by 240T View Post
              den er jordet i chassiet, skal få han til og pusse onklig på jordings punktet han har brukt. men det som er problemet er at han er student og har ikke så mye penger til og kjøpe ting, så han har ikke råd til og kjøpe ny og lengere jordledning.
              Skrell en gammel skjøteledning som er lang nok? noe PN er vel ikke så uvanlig at folk har i hus, Kanskje til og med du har til han?
              ?

              Comment


              • #8
                skal se om jeg har til han, takk for svar alle sammen !

                Comment


                • #9
                  Jeg har forresten dynamostøy på turtall selv, men har ikke fått tid til å forske på dette enda. har en mulig mistanke at det kan være svidde jordings krets, da dette kun oppstår mens forsterker er på..
                  ?

                  Comment


                  • #10
                    ja, sånn er det med hannes også, den har støy bare når forsterkeren er på.

                    Comment


                    • #11
                      Har det noe å si om at spilleren skal ha samme jordingspunkt som forsterkeren? Hvis dette kan være tilfellet, går det an å bruke midterste lederen i min rca kabel? eller vil dette forårsake mer støy.
                      ?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by 240T View Post
                        ja, sånn er det med hannes også, den har støy bare når forsterkeren er på.
                        Virker ganske klart at alle komponentene burde ha samme jordingspunkt.
                        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Question mark View Post
                          Har det noe å si om at spilleren skal ha samme jordingspunkt som forsterkeren? Hvis dette kan være tilfellet, går det an å bruke midterste lederen i min rca kabel? eller vil dette forårsake mer støy.
                          Ja det kan ha noe å si. Mange er ofte mindre nøye med å finne jordingspunkt til spiller enn til forsterker, det beste er om de to har like forutsetrninger og at det er et "solid" punkt .

                          Jeg vil på det sterkeste fraråde å jorde spilleren ved hjelp av den "midtre" tynne ledningen på RCA-kabelen. Den ville jeg egentlig ikke brukt i det hele tatt. Bruk en separat ledning, gjerne litt tykk f.eks 2-10kvadratmillimeter, strekk langs der du har strekt plusskabel til forsterker(e) bak.
                          never enough!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by bass-freek View Post
                            Ja det kan ha noe å si. Mange er ofte mindre nøye med å finne jordingspunkt til spiller enn til forsterker, det beste er om de to har like forutsetrninger og at det er et "solid" punkt .

                            Jeg vil på det sterkeste fraråde å jorde spilleren ved hjelp av den "midtre" tynne ledningen på RCA-kabelen. Den ville jeg egentlig ikke brukt i det hele tatt. Bruk en separat ledning, gjerne litt tykk f.eks 2-10kvadratmillimeter, strekk langs der du har strekt plusskabel til forsterker(e) bak.
                            Oisann... må jeg åpne opp alt det der igjen? -.- Hvorfor er bilen min så godt skrudd sammen :P
                            ?

                            Comment


                            • #15
                              Det er nok letter å jorde spilleren rett til batteriet da tenker jeg

                              Comment

                              Working...
                              X