Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dynamo støy, hjelp?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Jeg har faktisk ikke det samme jordingspunktet på spiller, fordi jeg har flytta jordingspunktet til forsterkere lengre bak i bilen etterhvert. Har ikke noe dynamostøy selv, så det kan vel tyde på at punktet er like godt. Husk såklart å rengjøre godt, slipe bort lakk og annet, gjerne vask rent med rødsprit eller tilsvarende før du skrur til kabelskoen.
    Som det også ble nevnt, jorde rett på batteri er kanskje lettest, men det er jo ikke dermed sagt at forsterker(e) vil ha like forutsetninger, da de i mange tilfeller ikke er jordet rett på batteriet.

    Nå virker det sikkert som om jeg mener at jordingsfeil er eneste årsak til støy i lydbildet, det er sikkert andre mulige syndere også - som jeg ikke kjenner til så godt.
    Bruk litt systematisk feilsøking så sparer du deg kanskje for en større jobb. Eliminer de enkleste potensielle feilkildene først
    never enough!

    Comment


    • #17
      Jeg har fortsatt dynamostøy. Nå har jeg jo glemt å koble ut original jorden fra spiller, mens jeg la opp en direkte til batteri. Tror dere dette vil ha noe å si egentlig for det tror ikke jeg.. Jeg har en stor mistanke om at støyen kan komme fra signalkablene. de er ikke skjermet de siste 10cm per ende (de gjennomsiktige blå fra bilextra.) Jeg kunne vel kanskje prøvd med folie rundt endene, eller heller kjøpe litt mer kvalitet?Så fal,l noen anbefalinger å komme med?
      ?

      Comment

      Working...
      X