Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål og svar om støpeplast

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Biltema. Polyester, herder, glassfiber og mikroglasskuler. Stort sett det du trenger. Funker det, jeg pleier å blande oppi litt ekstra herder for å være på den sikre siden.
    Tor Martin Ølberg
    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

    Comment


    • #77
      så litt på installbay sitt glasfiber, var en littn forksjell i pris... hvordan er dette i forhold til d du kjøper på biltema? personlig har jeg ikke noe stor tro på det man kjøper på biltema, men

      Comment


      • #78
        Det du kjøper hos installbay er kvalitet, men i lengden blir det dyrer. Har du penger til det så kjøper du installbay sin.
        Har selv aldri opplevd problem med sparkel, glassfiber, polyester eller noe som helst fra biltema. men det er meg. Noen har sletet med polyesteren fra biltema.
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

        Comment


        • #79
          okei da går jeg får installbay sin.
          hvor mange kilo sånn ca går med for og støpe ei dør? skal støpe om litt mindre enn halve døra

          Comment


          • #80
            Originally posted by alpine View Post
            okei da går jeg får installbay sin.
            hvor mange kilo sånn ca går med for og støpe ei dør? skal støpe om litt mindre enn halve døra
            Det kommer an på hvor godt forarbeid du gjør, og hvor flink du er til og legge støpeplasten osv..
            Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
            Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
            Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
            -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

            Comment


            • #81
              Mange. Kjøp inn mye så vet du at du hvertfall har nok. Jeg har vel gått igjennom ca 2-3kg med bare glasskuler og ca 30-40kg med polyester totalt på det lille av dashbordet og hele bagasjerommet. Så hvis dette er første bygget ditt så må du regne med å måtte pusse og hive på mer og drive på en stund slik for å få ting til å bli perfekt
              Tor Martin Ølberg
              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

              Comment


              • #82
                kan man skru skruer gjennom plast støpinga uten at det blir sprekker eller andre problemer?

                Comment


                • #83
                  Originally posted by TrQst View Post
                  kan man skru skruer gjennom plast støpinga uten at det blir sprekker eller andre problemer?
                  Du kan gjenge hull og bruke maskinskruer i støpeplast. Du kan også forborre og skru med karosseriskruer.
                  Mvh
                  Pål Andréas Bryng
                  Bilstereosenteret.no
                  Vi forhandler bl.a.:
                  Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
                  Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


                  Følg oss på Facebook
                  Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

                  Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

                  Comment


                  • #84
                    noen måte og fjerne polyester lokt?

                    Comment


                    • #85
                      Tid, eventuelt så kan du sitte i bilen og røyke som faen sammen med ca 100 wunderbaum. Lukten blir ikke borte men den blir overdøva av all wunderbaumen ;D
                      Tor Martin Ølberg
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                      Comment


                      • #86
                        Da tror jeg faktisk at jeg foretrekker lukta av polyester'n :P
                        Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                        Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                        Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                        -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                        Comment


                        • #87
                          Du kan jo prøve et kjærring råd jeg leste for og få vekk vond lukt.
                          Sett et glass eller ti med eddik i bilen. Eddiken skal etter kjærring rådet ta knekken på vond lukt.
                          Runar E. Olsen ~ Moderator
                          Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                          http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                          Comment


                          • #88
                            fjerning avlukt.

                            Sånn generellt er det vel bare ozon behandling som effektivt fjerner lukt i bilkupeen. Før du investerer i det, så tror jeg at jeg ville sørget for at herdingsprosessen er ferdig først. Ellers vil polyesteren fortsatt stå å gasse og lage ny lukt i kupeen. Mitt inntrykk er at et par skikkelige kokedager i sommersola hjelper veldig på å forkorte herdetiden. Vil du ha bort lukta før sommer er her, så vil sikkert 2000 watt varmeovn i bilkupeen hjelpe like bra. Poenget er å få få det skikkelig varmt i kupeen, så varmt at du ikke orker å sitte i kupeen. Jeg har i allefall aldri hatt polyesterlukt i bilen på seinsommeren, men har vært plaget med polyesterlukt hele vinteren flere ganger. Dersom du kan ta polyesteren ut av bilen så funker det bra å sette polyesterstøpen på en oljefyllt ovn , slik at polyesteren blir skikkelig varm. Jeg tror ikke jeg ville gjort det før polyesteren har herdet ferdig (med ferdig mener jeg at den ikke produserer egen varme lenger) for om du gjør det for tidlig så kan hele dritten ta fyr.

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by melancool View Post
                              Sånn generellt er det vel bare ozon behandling som effektivt fjerner lukt i bilkupeen. Før du investerer i det, så tror jeg at jeg ville sørget for at herdingsprosessen er ferdig først. Ellers vil polyesteren fortsatt stå å gasse og lage ny lukt i kupeen. Mitt inntrykk er at et par skikkelige kokedager i sommersola hjelper veldig på å forkorte herdetiden. Vil du ha bort lukta før sommer er her, så vil sikkert 2000 watt varmeovn i bilkupeen hjelpe like bra. Poenget er å få få det skikkelig varmt i kupeen, så varmt at du ikke orker å sitte i kupeen. Jeg har i allefall aldri hatt polyesterlukt i bilen på seinsommeren, men har vært plaget med polyesterlukt hele vinteren flere ganger. Dersom du kan ta polyesteren ut av bilen så funker det bra å sette polyesterstøpen på en oljefyllt ovn , slik at polyesteren blir skikkelig varm. Jeg tror ikke jeg ville gjort det før polyesteren har herdet ferdig (med ferdig mener jeg at den ikke produserer egen varme lenger) for om du gjør det for tidlig så kan hele dritten ta fyr.
                              jeg hadde nok holdt det i bilen til det er ferdig herdet, for når du begynner å ta det ut av bilen og begynne å varme det før det er herdet, kan det begynne å bevege på seg / vri seg, og da passer det dårlig når du kommer tilbake i bilen
                              VW Golf 4
                              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                              Simen Sormbråten

                              Comment


                              • #90
                                Nå er det min tur til å dra opp en gammel tråd.
                                Jeg har aldri hørt om støpeplast før og lurer på et par ting.

                                Jeg skal bygge sammen to helt forskjellige plastdeler og tenkte å sveise det sammen.
                                Spørsmål
                                1: vil støpeplast kunne brukes som lim i stede?

                                Jeg regner med å få gap på opptil 5x10cm og ned i sprekker som 1x30cm. Noe av dette vil selvfølgelig kunne fylles med biter til overs fra delene men...

                                2: vil jeg kunne bruke støpeplast som fyller der delene ikke møtes og ned til hvor tynt kan du legge det før det er fare for sprekking?
                                3: er det dyrt?

                                Comment

                                Working...
                                X