Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket lim til suede stoff?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket lim til suede stoff?

    Skal kle diskanthusene mine med "suede" stoff. Må da ha et lim som ikke lager flekker eller trekker gjennom stoffet.

    Noen her som har god peiling på slikt og kan anbefale et lim som vil gi et godt resultat? Må som sagt ikke trekke gjennom stoffet på noen måte, eller lage noen form for flekker som synes eller kjennes i stoffet.

  • #2
    http://www.installbay.no/mab/webshop...ed?p=i&id=1789

    Comment


    • #3
      Greit nok å bruke det limet der, men da må det sprøytes på. Ikke pensles.
      Hvertfall hvis stoffet du skal bruke er ømfintlig for limhjennomslag.
      Mvh.
      Bjørnar Kristiansen
      BK Caraudio
      48059681

      Comment


      • #4
        Finnes det ikke noen lettere løsning?

        Lim på sprayboks som ikke trekker gjennom, eller tyktflytende lim som man kan pensle utover og som ikke trekker gjennom?

        Comment


        • #5
          Originally posted by magnesmurf View Post
          Finnes det ikke noen lettere løsning?

          Lim på sprayboks som ikke trekker gjennom, eller tyktflytende lim som man kan pensle utover og som ikke trekker gjennom?

          Har prøvd 3M spraylim med brukbart hell, men kun på skinn og høttalerfilt.. Viktig å lese på selve boksen at det stemmer med materialet du skal trekke med så limet sitter (flere typer lim i den serien), men installbay-limet er i en klasse for seg selv!!
          Last edited by kalosturbo; 08-02-2010, 18:11.
          VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
          DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
          http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

          Comment


          • #6
            Problemet er jo at limet trekker gjennom stoffet. Og siden det er suede så synes det veldig godt. Tror jeg skal prøve med enten spraylim eller veldig tyktflytende lim.

            Comment


            • #7
              Kjøp deg lim på installbay.no, stikk så på biltema eller noe lignende å kjøp deg en billig lakksprøyte. Om du ikke har kompressor så kjenner du sikkert noen som har...
              Nå blir limet enkelt å påføre og sprayer du rolig og forsiktig så slipper du limgjennomslag.
              Enklere får du det ikke
              Mvh.
              Bjørnar Kristiansen
              BK Caraudio
              48059681

              Comment


              • #8
                Er akkurat det med sprayingen som var problemet. Kjenner ingen med kompressor, og fant ikke noen annen fornuftig måte å spraye på det limet.
                Derfor jeg lurte angående lim på sprayboks.

                Er bare noen små plastdetaljer som skal trekkes, så det er begrenset hvor mye ekstra ting jeg kjøper for å få et godt resultat. Kan ikke kjøpe kompressor bare for å få trukket et par diskanthus...

                Får alternativt bare kjøpe noen limtyper og prøve meg litt frem med stoffet for å se hva som trekker gjennom.

                Comment


                • #9
                  hmm, kan du ikke beskytte stoffet med noe annet før du evt limer slik at limet ikke trenger gjennom?
                  Mvh. Damir

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by magnesmurf View Post
                    Er akkurat det med sprayingen som var problemet. Kjenner ingen med kompressor, og fant ikke noen annen fornuftig måte å spraye på det limet.
                    Derfor jeg lurte angående lim på sprayboks.

                    Er bare noen små plastdetaljer som skal trekkes, så det er begrenset hvor mye ekstra ting jeg kjøper for å få et godt resultat. Kan ikke kjøpe kompressor bare for å få trukket et par diskanthus...

                    Får alternativt bare kjøpe noen limtyper og prøve meg litt frem med stoffet for å se hva som trekker gjennom.
                    Spraylim funker det, jeg har brukt det på suede (microfiber) stoffet fra stoff&stil. Prøv deg fram med mengden på noen kapprester først. Spray et lett lag på stoffet, og bruk heller litt mer lim på plastdekslene, vent til limen omtrent er klebefri når du tar på den, og lim sammen delene da. Da sitter limen som bare juling, og du unngår at det trekker igjennom. Iallfall slik jeg gjorde det
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

                    Comment


                    • #11
                      Får prøve den ideen. Hørtes ikke så dumt ut

                      Comment


                      • #12
                        Gammel tråd men kan jo tilføre litt der jeg kan noe. For å lime trekk i båtindustrien brukes det gjerne våtromslim, dette for at ikke fingermerker skal stå igjen i stoffet som blir limt opp. Det limet er billig og vannbasert slik at det lukter ikke noe.

                        Comment

                        Working...
                        X