Announcement

Collapse
No announcement yet.

Høytaler i dørlomme - hvordan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Høytaler i dørlomme - hvordan?

    Postet denne under Bilstereo på Bilforumet.net, men var få svar der, så jeg prøver her.

    Jeg kjøpte meg dørlomme hos møller for å få plass til 6,5" høytalere. Etter jeg hadde fått dem, viste det seg at dørlommene manglet en vital del, nemlig noe plastgreier inni som høytaleren skal skrus fast i. (Det kan være jeg får kjøpt dette hos en kar, men jeg ser etter alternativer visst ikke)







    (klikk på bildene for større versjon)

    Spørsmål 1: Nå er høytaleren skrudd fast i dørtrekket og det er mye luft rundt høytaleren. Utrolig nok spiller dem ganske godt, men jeg tror dem spiller litt bedre dersom dem blir skrudd fast i en slags "kasse". Tar jeg feil der?

    Spørsmål 2: Alternativet mitt er å slipe bort disse småstubbene som er i selve ringen, smelle inn en MDF-plate og feste denne på en eller annen måte, for så å skru fast høytaleren i den. Hvordan og hva skal jeg feste MDF-platen med? Er det glassfiber som skal til? Har null erfaring om glassfiber og hvordan det gjøres, så en liten handleliste og fremgangsmåte- settes utrolig stor pris på!

    -hyys

  • #2
    Uten at jeg er helt sikker på hva jeg sier nå så vil jeg tro midbassen får litt mer punch om den får en kasse bak seg.
    Disse ringene veit jeg at dreamtm.no selger løse i allefall. ditt forslag med mdf ring er ikke dumt det heller, men tror det er billigere å kjøpe de ringene som skal dit.
    Uansett om du går for mdf ring løsningen så tror jeg et bra 2 komponent lim er det skal til for å feste og evnt. glassfiber over for å pynte opp


    Mvh
    KFB
    TEAM RE-LOUD
    http://www.teamreloud.com

    Norwegian Champion 08

    Comment


    • #3
      Jeg er faktisk overrasket over hvor bra høytalerene spiller uten kasse også! Men det må vel bli bedre når dem får litt rom bak seg. Nå tar faktisk magneten fast i kaoseriet!

      Comment


      • #4
        Svar settes stor pris på!
        Altså, svarer det seg mye å bygge høytalerene slik at dem sitter tett og ingen luft mellom "ringen"!

        Comment


        • #5
          Originally posted by hyys View Post
          Svar settes stor pris på!
          Altså, svarer det seg mye å bygge høytalerene slik at dem sitter tett og ingen luft mellom "ringen"!
          Tett mellom bak- /forside er nærmest et must!
          Mvh Tony
          - The only road to take is perfection itself

          Comment

          Working...
          X