Announcement

Collapse
No announcement yet.

"små" problem med anlegg på Golf 6(oppgrader med gladen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • "små" problem med anlegg på Golf 6(oppgrader med gladen)

    Hei!

    Bil: Golf 6 med billigste anlegget med 315RNS spiller.

    Montert:
    Gladen One SQX i dørene forran
    Mosconi plug & play kabel sett
    Mosconi ONE 130.4
    50mm2 strøm og jord

    Problemet er at eg ikkje skru opp over over 14/15 i volum på spelaren, for då kutta den. Når det skjer, så går ikkje forsterkeren i protective mode. Den lyser grønt. Skru eg ned volumet, så kjem lyden tilbake igjen som normalt. Skrur eg ikkje ned volumet, kjem lyden tilbake, men blir kutta igjen.

    Det rare er at eg skru opp gain på forsterkeren slik at eg ikkje trenger å skru opp til 14, og få ut høgare lyd.

    Er det nokon som har vore borti dette før?

    Et anna problem er at når eg skru om av anlegget så kjem det et pop lyd. Kva er grunnen til dette?

    Håper på svar!

    mvh
    Nils
    Trondheim

  • #2
    Er du sikker på at du har riktig instilling på forsterkeren?
    Se om du har trykket inn "2 stereo high level signal input"

    Se PDF. Øverste tegning til høyre.
    http://mosconi-system.it/wp-content/...5_15101501.pdf

    Se om dette hjelper.

    Du har kanskje altfor høy gain på forsterkeren iforhold til spilleren i bilen. Bruker du aux?

    Jeg anbefaler å skaffe deg en DD1 fra Steve Meade. Har iallefall gjort mine anlegg til natt og dag
    http://www.sonicelectronix.com/item_...e-Designs.html
    Dette er for å justere gainen riktig i forhold til spilleren.

    Btw flott handleliste du har skaffet deg !
    Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

    Comment


    • #3
      Takker for svar!

      Skal den stå på High eller low?

      Gainen satt eg til ganske lavt, men har skrudd opp den i og med at den kutta over 14-15. Fortsatt har eg godt under "halv gain"

      Skal sjekke det verktøyet

      Takk! Skal også få inn en gladen 1800 monoblokk og 12" spl sub snart

      Comment


      • #4
        Der det står "input" skal du trykke inn. Da står den på "High"
        På "mode" så skal du ikke trykke inn.

        Om det klipper på vol14 så er gainen din altfor høy. Hvis spilleren din går til vol 40-50 så klart.
        Søk litt på youtube hvordan man stiller gain så får du det nok til. Man kan også stille det med ett multimeter og man kan stille det etter øret.

        Som sakt så er DD-1 apparatet til å anbefale. Da finner du ut når spilleren din klipper og forsterkeren din. Meget lett å justere gain + at det blir perfekt justering. Når man har lagt ned så mye penger i anlegget så burde det jo helst spille optimalt. Dette er sikkert ikke ditt siste anlegg heller. God investering sånn sett
        Morel. RE audio. US Amps, Cerwin Vega.

        Comment


        • #5
          Det hjalp å trykke inn den på high og skru ned gainen.

          Har også satt inn spl subben og bestilt mosconi 6to8, så gleda med til å sjå om kvaliteten på lyden blir bedre.

          Comment


          • #6
            Då har eg satt inn mosconi 6to8 8v, og nå har eg same problemet igjen. 14 eller over så kutta spelaren. Eg har satt DSP'en til å ta inn high og forsterkeren til low. Skal ikkje det vere rett?

            Comment

            Working...
            X