Announcement

Collapse
No announcement yet.

popping i subb når jeg skrur av.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • popping i subb når jeg skrur av.

    Hei har en bmw e 46 som jeg monterte annlegge jeg hadde fra før av. earthquakes powehouse 1000 og et sws 12" men kjøpte en ny alpine cd spiller.. og singal kabel var trekt fra før av..

    kobla dette opp med 25 mm strøm kable og jordings kabel. kabel sko på alt untatt styre strøm.. men 35 mm jordings terminal fra Connection så har tatt kabel dobbel så den sitter som faen. kobla til jordingstermalen til batteriet og det poppa og fikk høre at siden cd spillern ( som jeg ikke har rørt jordinga på) ikke er jorda på batteriet får jordinga lik spenning så prøvde flere steder rundt der hvor batteriet i bilen min sitter. ( skrapa vekk maling) og pinnen til reserve hjulet... men poppa like jævlig uansett..

    forskerern blir ikke jorda av beina til forsteker da jeg har prøvd å holde spillern også..

    dere mener ikke jeg må trekke jording til cd spillern fra batteriet bak?

    skjønner faen ikke en dritt jeg.. var sånnn her på slutten når jeg hadde det montert i avensisen jeg hadde å men da brukte jeg en pioneer spiller som jeg sikkert hadde fucka jordingsbanene i spillern.

    håper noen kan hjelpe meg før jeg blir dritt lei bilstereo. ( kjipt å ikke ha annlegg i bilen når jeg ikke kan ha det hjemme når jeg bor i blokk og alle klager)

    mvh Eirik

  • #2
    Kan det være at enten strøm eller jording er i kontakt med noe som skrur seg av når du skrur av bilen?
    Hos meg kommer det et popp i anlegget hvis jeg skrur av eller på kurve/tåkelys(ettermontert), noe jeg tror skyldes at de kontaktene er i kontakt med hverandre...
    Andreas Dibbern
    Ford Fiesta
    Takk til B2Audio
    B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

    Comment


    • #3
      En relativt enkel manøver for å eliminere en mulig synder er følgende operasjon:

      Utstyr: 1 stk 5m RCA kabel

      Napp alpinespilleren akkurat nok ut til å hekte på RCA kabelen, kast den bakover i bila og koble opp med denne.

      Jeg håper for din del at det er den nåværende RCA kabelen som er synderen. For det der kan være ett mareritt å feilsøke:/


      Ett par ting til:

      Hvilken forsterker er det?
      Summer det i subene når de er "idle" eller blir slått på? (se:trafosus)
      Popper det "Like jævlig" uansett volum på spilleren (også mute) når du slår av ?
      Og ikke minst, popper det når du skrur på?

      Kan også nevne at sist vi slet med det samme problemet i en golf, så var "muting circuitry`en" på forsterkeren gåen
      og jeg skal love deg at det var ikke det første eller 23 tingen vi sjekket.

      Men hvis du har mulighet så ta en "napp`n plug" sjekk med en skjermet RCA nevnt ovenfor først

      Comment


      • #4
        har jo skrevet hvilken forsterker jeg har.. popper bare når jeg skrur av spillern eller tenninga men har vel hent at det har poppa når jeg har skrudd den på. men trur det kunn har skjedd en gang eller noe. når jeg flytta jordinga i går så klikka elemente. spilte rare lyder i 2 sek før jeg skrudde av og på og da var det borte. det var sikkert dårlig jording. men ikke opplevd støy.. kan prøve å teste med et annet sett rca kabler jeg har liggende.

        Comment


        • #5
          Flyttet du jordingen mens forsterkeren var på? :S
          Andreas Dibbern
          Ford Fiesta
          Takk til B2Audio
          B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dibbern View Post
            Flyttet du jordingen mens forsterkeren var på? :S
            Ehhmmm... kanskje ikke så lurt det da.

            Poppelyd er som regel dårlig jording (men det finnes alltid unntak) Og det er forskjell på jordingskvaliteten på forskjellige plasser i bilen/bagasjerommet siden den ikke er et helt stykke med metall. Det beste hadde vært om du hadde strekt en jordingsledning til batteripolen foran. Eller du kan prøve forskjellige jordingspunkt bak, da lønner det seg å ha multimeter. Og til neste gang, ikke flytt på jordinga mens forsterkeren er på.
            Mvh Werner Harstad

            Comment


            • #7
              NEI selfælge lik var tenning skrudd av når jeg flytta jordinga.. Batteriet er BAK.. og det var der jeg jorda først.. skal ut nå å teste om det er singnal kablen som er fucka. har en liggende jeg skal skjekke med.. vis ikke det går får jeg teste om jeg må jorde spillern i batteriet.. men holder dte med høytaler kabel da?

              Comment


              • #8
                prøvde å bytte singnal kabel men det snør eller regner så tørte ikke mere. men poppa det lille jg fikk testa.. men ikke like høyt.. så men bytte styre strøømen over på en kabel som det sto acc når jg monterte blå tann adapter og nå kan jg skru av spillern uten at det popper men det popper svak når jg skrur av og på tenninga..

                nå står jordinga til forsterkern på batteriet.. trur jg får se mere i morgen vis det er oppholdvær

                Comment

                Working...
                X