Announcement

Collapse
No announcement yet.

Recone subben min noen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Recone subben min noen?

    Min DD 9515 har tatt kveld, aner ikke hvorfor, men lurer på å bestille recone til elementet, men koster jo 750 kroner for jobben og så kommer frakt til sverige, og det blir DYRT...!


    Noen her som kan gjøre det eller vet om noen som kan?
    Mvh Even S. Jensen
    Tlf 41091189
    Digital Designs, nothing is even close!

  • #2
    Er ikke denne forholdsvis ny? Tenker da på garanti.
    Henrik/DDaudio bør vel kanskje svare litt?
    2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

    Comment


    • #3
      det har jeg og henrik snakket om, tema er at jeg trenger å recone..

      Håpet jeg fikk nygaranti når jeg kjøpte av forhandler.. men men
      Mvh Even S. Jensen
      Tlf 41091189
      Digital Designs, nothing is even close!

      Comment


      • #4
        spørs jo hvem sin feil det er det.. hvis du kan få bevist at subben gikk i stykker pga konstruksjonsfeil har du jo ditt på det tørre..
        www.eirikaspaas.com

        Comment


        • #5
          Bilradiospesialisten`s verksted i Trondheim reconer subber.Tar vel ca en høvding,om du kommer med bass og reconingskit.

          Comment


          • #6
            får du tak i ett reconings kit så er jeg sikker på du klarer å gjøre det selv også.

            Comment


            • #7
              Er det bare fjærne pusse lime lodde?
              Men trenger vel noe jævelskap til lim da?

              Noen som kan å recone, kan godt si hvordan det skal gjøres, ganske grov forklaring, kan jeg kanskje vurdere å fikse det selv

              Mvh Even
              Mvh Even S. Jensen
              Tlf 41091189
              Digital Designs, nothing is even close!

              Comment


              • #8
                Størst sjanse kom jeg og henrik fram til, er at det har kommet noe dritt inn i subben, inntil spolen og skapet opp hele skiten inni der, for den låter "rart"... for spoler lukta ikke svidd, men har ett par striper på seg...
                Mvh Even S. Jensen
                Tlf 41091189
                Digital Designs, nothing is even close!

                Comment


                • #9
                  Jeg skrev ett innlegg med denne guiden for en stund siden. Den tar for seg alt du trenger å vite

                  http://www.youtube.com/watch?v=M-8_xN096-c

                  Lykke til

                  hah, linket til part 2 først :P

                  http://www.youtube.com/watch?v=PBOqBWlvt6I

                  der er part 1
                  Last edited by Roxx; 23-10-2009, 19:34.

                  Comment


                  • #10
                    Noen tips er å få tak i eller lage en jigg til talespolen. Samtidig med at det lurt å få tak i riktig lim.
                    Selv om karen ikke hevder at det er rocket science, så skal du likevel være tålmodig.

                    Spørsmålet er om det er verdt å gjøre det selv, med mindre du alt har jigg, lim, slipeverktøy.

                    Lykke til
                    Mvh
                    J. Holm
                    www.b2audio.com
                    http://facebook.com/b2audio

                    Comment


                    • #11
                      Hei Even!

                      I reconingskitet følger det med ALT du trenger for reconing

                      Inkludert spesial CA-lim, og det anbefales og kun bruke limet fra DD. Dessverre går ikke slikt på garanti, og det har jo funket en god stund etter at du kjøpte det av meg, demobrukt. Men hadde det vært produksjonsfeil, hadde det gått på garantien og ville ikke kostet noen av partene annet enn frakt. Dessverre kan man være litt uheldig, men på den annen side blir det jo MEGET RÅTT om du reconer den til 18". Da har du plutselig en splitter ny DD9518g i henda, som koster 9551,- inkl mva hos oss, og det er med nedsatt pris
                      Tidligere importør for Digital Designs,
                      overtatt av www.dynaBel.no.

                      Man spiller ikke høyt nok før man har et atmosfærisk trykk i bilen på 0 og 2 bar!

                      Comment


                      • #12
                        Hvordan reconer man en 15" så den blir 18"?
                        www.eirikaspaas.com

                        Comment


                        • #13
                          Man river av gammel membran og alt som følger etter. Deretter skrur man løs chassiet fra magneten og skrur i et nytt chassis som er større. Deretter "smekker" man på resten av subben
                          Jonas Tautra
                          - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                          Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

                          Comment


                          • #14
                            det hørtes ut som en god ide :O
                            www.eirikaspaas.com

                            Comment


                            • #15
                              Den ideen var ikke dum nei, i alle fall ikke når man må begynne å recone uansett
                              2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

                              Comment

                              Working...
                              X