Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av komponenter? (Nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Miniboom View Post
    Leste bare fort gjennom tråden, men om du kjører spilleren i "vanlig" modus, og ikke "pro-mode", dvs. uten treveis deling, kan du koble fulltoner på "front", midbass på "rear", og sette HPF fra 50 til 200hz.

    Funker flott, men du mister separat EQ-mulighet høyre/venstre side...
    Det finnes ingen andre muligheter altså? For hvis jeg gjør som du sier, så mister jeg både EQ-muligheten, tidskorrigeringen osv, som jeg helst vil beholde. Da bør jeg vel heller gå for noe annet enn fulltoneløsninga hos TB?

    Comment


    • #17
      Har selv hatt den spilleren, men med midbass, sub og diskant. Skal ikke legge meg for mye ut om hvordan det blir med fulltoner.

      Men det å støpe dørtrekk selv, det er noe jeg har gjort. IKKE Å ANBEFALE! Det er ikke enkelt, tar lang tid, og blir fort stygt. Det er fult mulig, men da må man ta litt forhåndsregler:
      - kjøp en dyrere variant av glassfiber (regner med det er glassfiber du skal bruke?) De billige er alt for stive, og jobber mot deg, istedenfor med deg.
      - skaff deg en pussemaskin, som tåler det fine støvet glassfiber lager
      - bruk ordentlig ustyr!

      (har ikke lest så nøye gjennom tråden, så kan være andre har sagt dette fra før)
      /// BIS

      Comment


      • #18
        det om støping har vel mye å si hvor mye herder man har oppi.det kan vri seg ja,men er vel ikke dette denne tråden handler om


        mvh kim

        Comment


        • #19
          Har vært med og lagd ei basskasse av glassfiber før, så vet litt hvordan jeg ska gjøre det. Jeg har god tid til å få anlegget ferdig, så dette blir moro!

          Comment


          • #20
            Originally posted by -Kristoffer View Post
            Det finnes ingen andre muligheter altså? For hvis jeg gjør som du sier, så mister jeg både EQ-muligheten, tidskorrigeringen osv, som jeg helst vil beholde. Da bør jeg vel heller gå for noe annet enn fulltoneløsninga hos TB?
            Nei, tidskorrigering og EQ fungerer slik det skal, du mister kun muligheten til å kjøre separate EQ-innstillinger på høyre og venstre side.

            Med mindre du er temmelig hardcore SQ-mann, klarer du deg fint med samme EQ-innstilling på begge sider.

            Comment


            • #21
              Noen her som har hørt både Tang Band sine fulltoner W4-1320 http://www.dynabel.no/shop/ og W4-1879 http://www.dynabel.no/shop/ ?
              Lurer på om W4-1879 er verdt prisforskjellen?

              Comment


              • #22
                Har 3"-versjonen av W4-1320, og det er et knallbra element, som tåler overraskende mye selv om de er delt så lavt som 200hz. W4-1879 har jeg dessverre ikke testet, men det er helt klart et av de mest interessante elementene neste gang jeg skal kjøpe noe smått.

                Erfaringene mine med Tang Band tilsier at du får (mye) mer enn du betaler for uansett. Tror aldri du blir misfornøyd med 1320'ene, men 1879 blir jo et steg opp - i teorien. Kan deles lavere, og har nesten dobbelt så stor slaglengde.

                Uansett... Med delefrekvens fra 100-150hz eller høyere, tror jeg neppe du vil høre mye forskjell på de to når du har bilen igang/er ute og kjører. Om du er av typen som sitter stille og nyter musikken i bilen, eller skal konkurrere, er det sjelden dumt å gå for et bedre modell, nesten uansett hvor små forskjellene måtte være.

                Comment


                • #23
                  Har noen forslag til noen andre 6,5" midbasser til oppsettet mitt, siden Dynabel er utsolgt for TB W6 bassene? (Maks 1500,- pr element)

                  Comment

                  Working...
                  X