Announcement

Collapse
No announcement yet.

Støpe basskasse til sidevegg i bagagerom ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by nav View Post
    Med bedre mener eg stivelsen i kassa noe glassfiber så aldeles ikje har kontra feks 19 mm mdf
    Kommer helt ann på tykkelsen på glassfibren. Bruker du 19mm glassfiber og kurver så er det sikkert 100 ganger stivere enn mdf
    Last edited by trustno1; 08-08-2013, 20:13.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Barkebille View Post
      Etter å ha målt litt så er dette "hullet" alt annet enn lett å lage mdf kasse til. Har en kamerat som er møbelsnekker som sikkert klart biffen , men han har ikke tid. En annen ting er at hvis du lager den i glassfiber så blir volumet større en ved å bruke mdf. Det er vel sånn at mere volum er viktig vel ? Denne kassa blir jo ikke så stor uansett.
      Kommer helt ann på elementet du skal putte inn, men generelt sett så er mer volum bedre. Har du liten plass så ville jeg utnyttet så mye av plassen som mulig, så støping virker smart. Uansett ikke spesielt dyrt å støpe når det ikke er mer enn det rommet der du skal fylle opp.

      Comment


      • #18
        Har lagd/støpt en kasse nå. Gikk jo veldig greit det. Men må legge på en del flere lag( 2-3 lag nå )for den er jo ikke akuratt stiv. Kjøpte inn en 1L polyester+ herder som ble brukt opp. Mulig jeg brukte for mye men men..... Får kjøpe inn mere og forsterke med noe flere lag.

        Comment


        • #19
          Lagt bare polyester? Ikke glassfiber?
          Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
          [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
          Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

          Comment


          • #20
            1liter polyester høres igrunnen ganske lite ut på en subkasse. Og som ugn bemerker, det er veldig lurt å bruke glassfibermatte, først da blir det sterkt.
            never enough!

            Comment


            • #21
              Ikke bare er det lurt, men er det som er hele poenget med: glassfiberkasse

              Er glassfibrene som binder alt sammen og gjør det sterkt. 5-6 lag skulle holde med de formene der
              Mvh Tony
              - The only road to take is perfection itself

              Comment


              • #22
                Hehe......kjøpte og brukte selfølgelig glassfiber også. Men der kjøpte jeg 10m2 eller noe sånt så der har jeg masse til overs Har støpt flere lag nå. Tenker jeg har 5-6 lag nå. Har brukt nesten 2,5 liter polyester tenker jeg.( og herder for dere som lurer )

                Comment

                Working...
                X