Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fikk ijenn på skatti, no blir det ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    16 tusen og noe i smell
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #32
      1800ish igjen.
      Bedre enn baksmell iallfall.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #33
        Baksmell er vel å regne omtrent som et rentefritt lån, ulempen er bare at de færreste klarer å spare pengene så de kan gjøre opp for seg når tiden er inne. Smell på 120K gjør jo ingenting dersom de bare står på høyrentekontoen din og koser seg...

        Comment


        • #34
          Originally posted by epifant View Post
          Baksmell er vel å regne omtrent som et rentefritt lån, ulempen er bare at de færreste klarer å spare pengene så de kan gjøre opp for seg når tiden er inne. Smell på 120K gjør jo ingenting dersom de bare står på høyrentekontoen din og koser seg...
          Ja, problemet ligger vel i at mange (de fleste) som ikke betaler nok skatt velger å ikke spare pengene, men bruke dem.

          Ikke alle som klarer å se 100k på konto uten å svi det av på *insert addiction of choice here*.

          Comment


          • #35
            Originally posted by Miniboom View Post
            Ja, problemet ligger vel i at mange (de fleste) som ikke betaler nok skatt velger å ikke spare pengene, men bruke dem.

            Ikke alle som klarer å se 100k på konto uten å svi det av på *insert addiction of choice here*.

            der har du problemet mitt
            penger på konto blir brukt, da er det like greit med tvunget sparing syns jeg.
            selv om det er dårlig rente fra staten, er det mer rente på det enn på penger jeg bruker
            skal sies at jeg sparer penger på BSU i tillegg til de jeg får igjen på skatten, så litt klarer jeg å spare utenom og.

            er veldig dumt mtp på renter å betale 50% skatt, men er jo greit å sette vekk de pengene når jeg får alt på likt
            mvh Sindre Carlsen

            Comment


            • #36
              ingen dum måte å gjøre det på Sindre, for dem som har muligheten

              Comment


              • #37
                Jeg betaler alltid mer enn nødvendig i skatt, fra staten så skal man få den beste renten hvis man ser bort fra BSU kontoer, siden det er kun ment for sparing til bolig.

                Alltid kjekt med 10-15.000kr ekstra før sommeren.
                Mvh. Damir

                Comment


                • #38
                  klarer ikke å spare selv, så greit at jeg betaler for mye elles i året, og får igjenn en bra slump når sommer igjenn kommer
                  mye arbeid med overtid og lang tid som arbeidsledig som gjorde at jeg får mye igjenn
                  VW Golf 4
                  Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                  Simen Sormbråten

                  Comment


                  • #39


                    Fikk igjen 14000

                    Så her blir det 2stk B2 AS12 og en B2 MONO =) og litt diverse utstyr fra Biltema til snekkring av kasse å diverse
                    Scan Speak

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by sicarlse View Post
                      penger på konto blir brukt, da er det like greit med tvunget sparing syns jeg.
                      selv om det er dårlig rente fra staten, er det mer rente på det enn på penger jeg bruker
                      Hva er dette? En fornuftig ung mann? Fra Søgne? Som Svein sa; smart gjort!

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by epifant View Post
                        Hva er dette? En fornuftig ung mann? Fra Søgne? Som Svein sa; smart gjort!
                        han er nok fra Sømsiden

                        Comment


                        • #42
                          fikk igjen litt på skatten jeg også, snuser litt på en 60" 3D TV
                          Mvh Werner Harstad

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by berniebp87 View Post
                            fikk igjen litt på skatten jeg også, snuser litt på en 60" 3D TV
                            Test det flere ganger før du kjøper, 3D er morsomt men altfor mange kompromisser (enda), spesielt sortnivå er sårbart.
                            I hvertfall min erfaring
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                            Comment


                            • #44
                              Originally posted by golfnos View Post
                              han er nok fra Sømsiden
                              Jasså? Da er det jo alldeles ikke rart

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by epifant View Post
                                Jasså? Da er det jo alldeles ikke rart
                                vi var jo nesten naboen din nisse
                                mvh Sindre Carlsen

                                Comment

                                Working...
                                X