Announcement

Collapse
No announcement yet.

Koble 2 kanals forsterker på originalspiller i Abarth 500

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Koble 2 kanals forsterker på originalspiller i Abarth 500

    Hei, har kjøpt meg ny bil, og denne har et ufatterlig dårlig popanlegg.

    Har fått tak i både et greit frontsett,og en grei 2 kanals forsterker, så da er spørsmålet, hvordan koble dette på originalspilleren? Vet det finnes høy-til-lav-konvertere, men det er ikke dette jeg trenger.

    Har ingen planer om å kjøpe ny spiller med det første,så derfor en "billig" løsning i førsteomgang.

  • #2
    Først, hva slags bil? og hvis di ikke skal ha høy nivå til lav nivå så er jeg litt usikker på hva du mener, da der er som oftest det som brukes på original spillere for å gjøre om høyttaler signal til lavnivå signal hvis original spilleren ikke har linje nivå ut. (hvis ikke dette allerede er innebygget i forsterkeren din, så da er det greit å gi litt info om forsterkeren også.

    Comment


    • #3
      Bilen er en Abarth 500 med originalspiller. Jeg ønsker å koble på en 2 kanals forsterker samt nytt komponentsett. Forsterkeren skal drive komponentsettet. Høy til lav nivå adapter er vel for å koble subwoofer på originalspiller? Så om det finnes et høy til høy rca adapter eller noe...

      Comment


      • #4
        Originally posted by Han5y View Post
        Bilen er en Abarth 500 med originalspiller. Jeg ønsker å koble på en 2 kanals forsterker samt nytt komponentsett. Forsterkeren skal drive komponentsettet. Høy til lav nivå adapter er vel for å koble subwoofer på originalspiller? Så om det finnes et høy til høy rca adapter eller noe...
        Der tror jeg nok du har missforstått litt det er en høyniva til lav nivå adapter du skal ha, det eneste den gjør er og senke volten på høytalerutgangene til linje nivå det er ikke noe delefilter, det er derfor de blir kalt høy til lav nivå adapter
        Her er det noen du kan velge mellom:

        http://www.dynabel.no/Shop/List/H%C3...-adapter/833/1

        Comment


        • #5
          Åsvarte,jeg har alltids tenkt at høy til lavsignaladapter er fra høye frekvenser til lave. Så en høyttalerkabel splittes, nivåadapteret kobles på,og vips sender rca alle frekvenser. Takk for hjelpen :-)

          Comment


          • #6
            Fet bil iallfall, prosjekt tråd på den etterhvert?
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              Originally posted by Akilles View Post
              Fet bil iallfall, prosjekt tråd på den etterhvert?
              Takk takk, artig liten konebil iallefall :-)

              Nei,tvilsomt at det blir prosjekttråd, blir ikke så veldig mye lyd i bilen. Vekten må holdes nede,så blir ikke sub eller noe fancy. Kun nye høyttalere, og kaanskje en forsterker til høyttalerne. :-)

              Comment


              • #8
                Abarth 500 som kone bil? heldig kone
                [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                Comment


                • #9
                  Trenger ikke veie stort

                  Focal FD4.350: 0.85 kg
                  Hertz Space K6L: 1.5 kg
                  Peerless 835028: 2.34 kg

                  Totalt 4,7 kg for 6" frontsett, 4-kanaler og 10" sub

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Defus View Post
                    Abarth 500 som kone bil? heldig kone
                    Fiaten er litt konebil, men den er min, og kun min. Måtte ha en unnskyldning til å kjøpe den
                    ____________

                    Epifant; Godt tips! Men produktene er allerede kjøpt, så var det bare å få tid, og finne ut hvilket frontsett som skal inn.

                    Noen som har erfaringer med de frontsettene jeg har kjøpt? Kenwood Excelon KFC-X1730P og Pioneer TS-E170Ci. Skal mest sannsynligvis drives av Pioneer GM3500T, eller en helix b2 precision....

                    Comment

                    Working...
                    X