Announcement

Collapse
No announcement yet.

Frontsett + demping. Gladen sql?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Frontsett + demping. Gladen sql?

    Hei.

    Tenkte å oppgradere høyttalerne i dørene på min Rav4 04 modell.
    Har sett litt på Gladen SQL 165, ser disse får mye positiv omtale
    http://www.dynabel.no/bilstereo/hoyt...-komponentsett
    Noen erfaringer her inne med dette settet? Og er det mye forskjell på dette og Zero-settet?
    Har foreløpig en liten Hifonics Vulcan 80-talls old school amp til høyttalere, leverer på papiret 100wrms pr. kanal i 2ohm. Blir mye bedre enn spillern uansett

    Har ikke så mye peiling på demping, men må ta dette når dørtrekkene først må av
    Sett litt på disse 2, men vet ikke hvor mye man egentlig trenger for å få et bra resultat?
    http://www.dynabel.no/bilstereo/tilb...tekit-standard
    http://www.dynabel.no/bilstereo/tilb...t-professional
    Erfaringer med Gladen demping?

    Ellers er det gjerne lov å komme med andre annbefalinger.
    Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
    Hifonics XX-Colossus II
    Kinetik HC2400
    Club 140dB +

  • #2
    Demping er hvertfall et must. Ta hele døra mår du først er i gang.
    Er en fordel og ta innerblekk og ytterblekk.
    Matter mot vibrasjoner i bunn og akustiske matter utenpå.
    Finns også "skumgummi" (husker ikke navnet) som er genialt og ha på baksiden av dørtrekket.
    (Hindrer rasling) kanskje ikke kritisk på en så ny bil.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

    Comment


    • #3
      Takket for svar!
      Får jeg alt jeg trenger i di pakkene jeg linka til? Eller må det mere til?
      Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
      Hifonics XX-Colossus II
      Kinetik HC2400
      Club 140dB +

      Comment


      • #4
        Glem Gladen og kjøp heller Hertz.
        Hadde SQL før, som der den ene mellomtonen tok kveld, alt var riktig justert inn og de fikk nøyaktig like mye watt som oppgitt.
        Kjøpte Hertz SPL Show av Sandviks bass & bongel, og kjørte på med en smule mer effekt enn oppgitt, og de spiller helt rått.

        Min erfaring sier at jeg hvertfall skal holde meg unna gladen komponentsett.
        It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
        Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Larsi View Post
          Glem Gladen og kjøp heller Hertz.
          Hadde SQL før, som der den ene mellomtonen tok kveld, alt var riktig justert inn og de fikk nøyaktig like mye watt som oppgitt.
          Kjøpte Hertz SPL Show av Sandviks bass & bongel, og kjørte på med en smule mer effekt enn oppgitt, og de spiller helt rått.

          Min erfaring sier at jeg hvertfall skal holde meg unna gladen komponentsett.
          Hmm, merkelig det.
          Min bror hadde Hertz i sin gamle bil å likte ikke lyden av dem.. Syntes særlig diskanten var litt for crisp. (husker ikke i farta åssen sett det var da)
          Men trenger noen som spiller litt bass også, det gjør vel ikke spl-show?
          Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
          Hifonics XX-Colossus II
          Kinetik HC2400
          Club 140dB +

          Comment


          • #6
            Gladen zero kan jeg varmt anbefale.
            tåler juling og spiller fint sånn "right out the box"
            Kompis har dette settet i pickupen sin på kobla en monster av en dynabel bf 2552.
            Og dette har fungert leeenge nå og har blitt spilt hardt med.

            Nydelig midbass i dette settet og dertil nydelig diskant.
            Er delt passivt så er meget fornøyd med hvordan dette låter rett ut av esken.
            Bilen er full dempet med akutt mats og dempe matter generelt.
            ¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
            Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen

            Comment


            • #7
              Hertz SPL Show spiller bare HØYT, og da mener jeg høyt og.
              Jeg deler mine på 125hz. Så det kommer punch utav dem, men ikke bass. Jeg har et hull/tomrom mellom 125hz og 80 ca, men så er jeg ikke ute etter lydkvalitet heller, selv om SPL Show faktisk spiller ganske klart og pent.

              Forsterkervalg, deling, og demping er alfa omega på et komponentsett.
              Mosconi leverer forsterkere med meget fin lyd til en overkommelig pris, selv har jeg toppmodellen til Rockford, T1000-4AD og er meget fornøyd med den.
              It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
              Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

              Comment


              • #8
                Her kommer noen bilder av døra:







                Forstår det slik at jeg skal dempe helt bakerst ihvertfall. Regner med dette skal rengjøres godt også.
                Blir ei utfordring å få til alt
                Men skal jeg dempe på "innerskallet" også? Der plasten ligger? Denne må vel på igjen også?

                Mange takk for svar folkens!!
                Last edited by CV-Gunnar; 23-01-2015, 17:06.
                Cerwin-Vega! Stroker PRO 15
                Hifonics XX-Colossus II
                Kinetik HC2400
                Club 140dB +

                Comment


                • #9
                  Youtube har mange gode tips om hvordan du skal gå frem og hva du kan gjøre med de forskjellige produktene (noen av de tar også for seg demonteringen og vaskingen, etc...)!

                  Noen har plasten der, andre mener at det blir tett når de legger det innerste laget med dempematter!
                  Lykke til! Bilder er obligatorisk ^^

                  Comment

                  Working...
                  X