Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp med kobling av ISO til Quadlock-overgang VW Polo 9N (2008)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp med kobling av ISO til Quadlock-overgang VW Polo 9N (2008)

    Strøm:
    - Radioen skrur seg ikke på med tenningen, så tenningskoblingen er feil.
    - Lysdimming fungerer ikke, så den er også feilkoblet.






    Høytalere:
    - Det er bakhøytalere i Poloen, men jeg skjønner ikke hvordan de er koblet. Det sedvanlige bak-r og bak-l-pinnene i Quadlockkontakten finnes ikke. Jeg trodde at bakhøtalerne fikk signal fra frontkontakten (og det må de jo på en eller annen måte), men de er tyst når jeg koblet til med standard høytalerkobling og programmerte radioen til fulltonesignal (ikke delefiltersignal). Er det noen som forstår hvordan bakhøytalerne fikk signal?
    Slik ser quadlocken ut på høytalersiden:
    Attached Files

  • #2
    Tenningskoblingen er ikke feil. Det er bare det at du ikke finner tenningsstyrt strøm i quadlock på bilen din, fordi den har canbus.

    Du løser problemet med denne: https://www.bilstereosenteret.no/products/cts-vw0022


    Er du sikker på at det var lyd bak med originalspilleren? Det er kun kablet til høyttalere foran i kontakten. Og jeg har aldri sett en Polo med aktivt høyttalersystem.
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


    Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

    Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

    Comment


    • #3
      Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
      Tenningskoblingen er ikke feil. Det er bare det at du ikke finner tenningsstyrt strøm i quadlock på bilen din, fordi den har canbus.

      Du løser problemet med denne: https://www.bilstereosenteret.no/products/cts-vw0022


      Er du sikker på at det var lyd bak med originalspilleren? Det er kun kablet til høyttalere foran i kontakten. Og jeg har aldri sett en Polo med aktivt høyttalersystem.
      Takk for svar. Så en canbus-converter vil gjøre at spilleren skrur seg på med bilen? Og tror du dimmeren også vil virke? Vet du om det finnes slike konvertere som ikke har rattbetjeningsovergang (var litt dyr...)?

      Det var lyd bak med originalspilleren ja, og jeg vet ikke hvordan de fik det til. De må være koblet til frontene. Kan det være noe delefilter på plass?

      Comment


      • #4
        Originally posted by reidmyse View Post
        Takk for svar. Så en canbus-converter vil gjøre at spilleren skrur seg på med bilen? Og tror du dimmeren også vil virke? Vet du om det finnes slike konvertere som ikke har rattbetjeningsovergang (var litt dyr...)?

        Det var lyd bak med originalspilleren ja, og jeg vet ikke hvordan de fik det til. De må være koblet til frontene. Kan det være noe delefilter på plass?
        Installerte canbus-konvertenren du lenket til. Radioen ville ikke sku seg på, fikk ikke strøm. Skal se til helgen om jeg finner ut om jeg må bytte ledningplasseringen.

        Comment


        • #5
          Kan det være at en sikring har gått? Den skal være plug&play på bilen din og alt burde fungere. Men høyttalerne bak syns jeg var litt rar. Det må være som du sier, at de er koblet til høyttalerne foran.
          Mvh
          Pål Andréas Bryng
          Bilstereosenteret.no
          Vi forhandler bl.a.:
          Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
          Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX


          Følg oss på Facebook
          Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

          Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

          Comment

          Working...
          X