Announcement

Collapse
No announcement yet.

2 eller 4 kanal som er litt mørk og har punch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 eller 4 kanal som er litt mørk og har punch

    er ute etter en 2 eller 4 kanals forsterker som ikke er skrikete av seg, gjerne litt bass glad

    har hatt harman kardon hjemme kino forsterker i mange år så de som kjenner litt til den lyden vet hva jeg leter etter........

    noen som har noen gode tips?


    takker for all god hjelp!

  • #2
    Hva med å kjøpe Haram kardon igjen? hva slags spiller har du? Sikker på at det er lydsignaturen i forsterker og ikke heller nivå på diskant? Eventuelt andre justeringsopplegg som klasser det til?
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

    Comment


    • #3
      pr dags dato har jeg ikke noe som helst bortsett ifra ett sett med jbl t696l

      de skal i hattehylla på sommerbilen, men av tidligere har jeg brukt mye pioneer p88rs med audison lrx serie forsterkere og focal comp sett.

      har likt denne komboen nå men av det jeg har fått med meg så er vel jbl høyttalerne litt skrikete av seg?

      Comment


      • #4
        Tror neppe det er klangen i ampen du da skal fokusere på hovedsakelig når vi snakker 6x9" i hatthylla. Hva med å heller dempe diskanten litt med innstillingene på spiller? Demp treble litt så er du nok i mål det enkle er ofte like greit...
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

        Comment


        • #5
          hehe joda å dempe er nok veien å gå ja, men nå mangler jeg forsterker som må handles inn samt spiller.
          så da kan man jukse litt med komponentene der og.

          fikk 6x9 i julegave så derfor jeg nå må skaffe resten.
          tror kanskje det var ett hint om at bilen må få se veien etter mange år i dvale

          Comment


          • #6
            Hvilket budsjett?
            [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
            Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

            Comment


            • #7
              Kjøp en Harman/Kardon TC600? 2x200W.

              Comment


              • #8
                Jeg kan fort fint bruke 6-8000.

                Da har jeg en forsterker som henger med i mange år..,,.

                Comment


                • #9
                  Wow, den prisen så jeg ikke for meg

                  Audison Voce? Kommer ikke på noen andre i farten
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

                  Comment


                  • #10
                    I den prisklassen der hadde jeg glatt handla Mosconi AS 200.2 til 4598,- hos dynabel. Knallforsterker!
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #11
                      Som sagt liker jeg å handle ett produkt jeg kan ha i mange år og bruke til mye forskjellig.
                      Selv om 6x9 ikke er det beste blir det så optimalt det bare kan i denne bilen.

                      Lurte litt på JL audio HD serien og, men det er vel en digital sak så usikker på lyden i disse??

                      Comment


                      • #12
                        Som sagt: Mosconien jeg nevnte.
                        Mvh Tony
                        - The only road to take is perfection itself

                        Comment


                        • #13
                          Ville gått for en 4 kanaler. Enten gladen audio xl 250 krutt tønne. Masse effekt til front og sub. Sq forsterker
                          Eller en mosconi as 200.4 litt dyrere koster 7300kr minns jeg. Dette er også en krutt tønne. Litt kraftigere enn gladen forsterkeren. Og sq orientert. Har mosconi as 200.2 selv og merker stoor forskjell fra focal solid4. Kommer aldri til å skifte eller selge den
                          Men begge forsterkerene er knall bra

                          Mvh Kim
                          Last edited by kimafro; 30-12-2014, 13:20.

                          Comment


                          • #14
                            da krysser jeg av mosconien på ønskelista...

                            hva med spiller? hva fungerer bra nå. har brukt pioneer p88rs tidligere

                            Comment


                            • #15
                              P88rs funker gull! Da har du god lyd og littnå justere på.
                              Mvh Tony
                              - The only road to take is perfection itself

                              Comment

                              Working...
                              X