Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gladen Spl defekt igjen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Originally posted by Joakim View Post
    Skikkelig justering av sakene er vel så viktig når du tross alt har gjort mye for å få nok strøm. Det er ganske utrolig hvor mye en GOD justeringsjobb har å si for holdbarheten og ikke minst hvor bra det spiller!
    F.eks hvis man har trykket EQ'n i taker under tuning på kassa? For mye effekt under tuning kan vel være en ulempe?
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

    Comment


    • #47
      Har nå tatt meg tid, til å se hva som egentlig har skjedd med Gladen elementet. Må si jeg er blitt enda mere skeptisk. Gummi opphenget er faktisk på tur å ryke flere steder på opphenget? Hva skylde det? Aldri vært borti at opphenget revner og har hatt mye rart som har fått tyn så det holder.
      Det forrige revnet nesten hele veien rundt og det nye er på tur det å . Skjønner ikkeno. Kim tok også en titt og ham hadde aldri sett noe lignende. Kan vel si at han ikke kjøper Gladen bassere he he. (var planen)

      Comment


      • #48
        Det kan vel skje det når man fyrer på med bortimot dobbelt av hva det er beregnet for å tåle?? Høres ikke ut som noe mysterium i det hele egentlig..
        [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

        Comment


        • #49
          Er jo tilåmed sydd fast så kossen i hampen dette har skjedd må gudene veta
          2 loud

          Comment


          • #50
            Mye snakk om fyring her. Vel har fyrt 3 millioner megawatt på Nille subber å. Men der forventer jeg at ting går til helvete, men faktisk har de billige elementene holdt ut lenger en Gladen elementet før de tok repern. Apropo fyring.

            Vet forsterkeren var lastet i 0.5 Ohm og skulle gi x antall trilioner watt og giga amper. Men så er det faktisk slik, at man justerer ting riktig. For eks forsterkeren. Ja ikke har jeg kjørt Gain på Max ei heller bass boost på max eller skrudd opp alt annet på max trykk.

            Så har man noe på hver sin side av hodet som heter ører. Man lærer seg etter en del år å høre om ting har det vondt for eks bass. Og her var det ikke antydning til ulyder eller noe annet djævelskap.

            Har som sagt holdt på med bilstereo prosjekter siden begynnelsen av 90"

            Alt begynte i en Corolla Gti som var djevelsk rask på den tiden


            Så hadde jeg seff 2 stk av de feteste elementene som var å få kjøpt

            Stroker 18"


            Forsterkeren var 2 stk av disse 1 Til hver sub
            Phoenix Gold Zpa 05

            '

            Så jeg påstår enda ,at noe er jævli merkelig ang Gladen elementet. Og for de som ikke har fått det inn enda.
            Her kommer det igjen, Volt ligger stabilt rundt 13,9 til 14,1. Skal ned til Oslo i morgen med elementet og høre hva de sier ang saken.

            Comment


            • #51
              Skjedde det no mer her?

              Btw tror det blir evig rått med 3stk jl13w7

              Comment


              • #52
                Solgte vell hele annlegetcteslutt han
                2 loud

                Comment


                • #53
                  Her skriver du, nav, men ikke i din egen salgstråd på strokeren?!
                  VW/Audi ende-tusi-ast!

                  Comment


                  • #54
                    Samlivsbrudd så hele prosjektet er skrinlagt for altid. Har en JL 13W7 igjen vist interesse.

                    Comment


                    • #55
                      Gladen elementet kom på 3200 å recone så det blir ikke aktuelt. Ga dynabel beskjed om at de kunne selge elementet som båt anker. Man lærer så lenge man lever

                      Comment


                      • #56
                        Det var leit å høre.

                        Oi, litt av en pris for recone. Trodde ikke det var så dyrt?

                        Comment


                        • #57
                          Ja og det var vist rabatert pris. Er havnet til resirkulering ga klar beskjed om at det var bare å pælme i søpla. 5 laken rett vest, men da vet man til neste gang !

                          Comment


                          • #58
                            Originally posted by woodpile View Post
                            Ja og det var vist rabatert pris. Er havnet til resirkulering ga klar beskjed om at det var bare å pælme i søpla. 5 laken rett vest, men da vet man til neste gang !
                            Det var litt dumt du ba de gjøre det da
                            Du kunne tjent deg litt på den ødelagte subben..

                            HLS her på forumet kjøper faktisk sprengte subber.. Han reconer selv

                            Comment


                            • #59
                              Du fikk en pris på totalt 2750 kroner for reconing. Rabatt på settet og en times arbeid. I tillegg fikk du forrige reconing på reklamasjon til tross for at det var en skrutrekkerlignende revne i nærheten av et skruehull. Et oppheng ryker ikke langs kanten for så å snu 90 grader rett mot et skruehull. Da du fikk igjen elementet med nytt uinnspilt oppheng var det første du gjorde, da du reiste, å guffe på så himlingene inne på kontoret mitt raslet.
                              Jeg skriver ikke dette for å være lei, men for å redegjøre for historikken rundt dette elementet. Gladen SPL elementer skal tåle en trøkk, men alle elementer, uansett belastbarhet, kan spilles i filler - spesielt når de er uinnspilt.

                              Vidar

                              Comment


                              • #60
                                Originally posted by woodpile View Post
                                Gain på forsterkeren står godt under halv, så det tror jeg skal være bra.)
                                Skremmende hvordan folk tror og synser når det gjelder justering av gain. Er den skrudd 0,5mm for langt opp så klipper det. Så man skal ikke tro. Mål med et multimeter for å finne riktig utgangseffekt i forhold til spenningen du har, så forsterkeren ikke forsterker signalene fra spilleren unødvendig mye. Dette vil som andre sier føre til klipping, og det er nettopp det som tar knekken på høyttalere. Jeg har 5v utganger på min spiller, og mange forsterkere har en max input sensitivity på nettopp 5v. Så gainen på min mono (for å ta et eksempel) skulle bare skrus opp 0,5mm. Alt over det hadde klippet. Så bruk huet så slipper man ødelagte saker. Men for mange er det mindre jobb å overføre 10.000,- til en bilstereo-nettbutikk enn å justere anlegget når det kommer i posten, før det tas i bruk og dermed ryker..
                                Mvh Julian Sommer
                                Sommer Lyd og Foto (trykk her), lik og del

                                Comment

                                Working...
                                X